پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مشکلات استانها در زمینه های مختلف از جمله مسائل بانکی گفت: برای حل برخی مسائل بایستی از تجربیات موفق سایر استانها در زمینه اقتصاد مقاومتی بایستی الگوبرداری شود.

شعارسال: زهرا احمدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، بعد از اعلام گزارش ها از سوی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: پروژه‌ها و موانع اجرایی آن در سطح استان قم باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی اولویت‌بندی شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه گزارش‌ها باید به قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارائه شود، تصریح کرد: روند پیشرفت کار مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید هماهنگ باشد.

وی بیان کرد: برش استانی در ارائه گزارش ها میزان پیشرفت پروژه‌ها را در جهت تحقق اهداف مشخص می کند. وقتی جایگاه ملی آن مشخص شود میزان پیشرفت در استان نیز تعیین می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد:‌ هنوز دستگاه‌های اجرایی به این هماهنگی برای ارائه گزارش‌ها نرسیده‌اند. در مجموع باید اولویت بندی پروژه‌ها و مشکلات را با رویکرد اقتصاد مقاومتی ارزیابی کنیم.

وی گفت: پروژه‌های متعددی که در این جلسات اعلام شد به اعتبارات بالایی نیاز دارد و مشکلات متعددی نیز در مسیر عملیاتی شدن پروژه‌ها وجود دارد.

احمدی‌پور اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی قرار بر این است که به اولویت‌بندی پروژه‌ها پرداخته شود و یا پروژه‌های نیمه‌ تمام باید با رویکرد تسهیل‌گرانه با استفاده از منابع مناسب در چرخه مناسب وارد شود تا خروجی آن نیز سطح اشتغال‌زایی را در قم نشان دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی جا دارد کار شود و جلساتی در این باره داشته باشیم و سیاست‌هایی که قرار است در استان انجام شود طبق الویت‌بندی‌ها استخراج شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در این جلسات مشکلات به صورت کلی مطرح شد که به طور دقیق نمی توان آن را ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: در این گزارش‌ها مهم‌ترین دغدغه‌ها را مشکلات بانکی و عدم تثبیت قیمت ها مطرح کرده اند به دلیل کلی‌گویی این مسائل زمان زیادی برای رفع این مشکلات صرف خواهد شد.

احمدی‌پور متذکر شد: اگر مشکلات به صورت دقیق مطرح شود می توان به راحتی با وزیر مربوطه در جهت پیگیری آن را مطرح کرد.

وی گفت: چرا با وجود اینکه اختیارات بانک‌های قم با استان های دیگری مانند همدان یکی است، اما در قم موانعی در پرداخت وام‌ها دیده شود که به دلیل عدم شفاف سازی از مشکلاتی که وجود دارد نمی توان به راح حل مشخصی رسید.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در واقع دستورالعمل اقتصاد مقاومتی برای همه بانک‌ها است، ولی تنها یک سری از بانک‌ها درگیر این مساله شدند.

وی یادآور شد: باید مساله به صورت جزئی مشخص شود تا بر اساس آن راه حل مربوط ارائه شود و مساله محورتر باشد.

احمدی‌پور اظهار عنوان کرد: در فرآیندهایی که اصلاح صورت گرفته است می‌توان صرفه‌جویی بهتری داشت در این باره شاخص‌ها و بخش‌ها باید ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌ها در واحدهای کوچک یکی دیگر از مسائل است در این باره توجه به واحدهای کوچک به عنوان یک اصل مطرح است و باید بیشتر به آنها پرداخته شود و مشکلات آنها برطرف گردد تا در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در این عرصه اشکالات و موانع مشخص نشد و ابهامات رفع نشد همچنین باید هماهنگی بین دستگاهی شکل بگیرد و در زمینه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم و برنامه‌ها و سیاست‌ها را دسته‌بندی و استخراج کنیم.

وی بیان کرد: در این باره موانع پروژه‌ها باید بیان شود و برش استانی در آن مشخص گردد تا پیگیری‌ها آسان‌تر انجام شود و بر اساس آن اقدامات عملی مشخص شود و سپس در قالب گزارشی ارائه شود.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: انتظار می رود در جمع بندی نهایی موانع و پروژه ها دقیق ارائه شود تا به راهکاری مناسبی دست یابیم اگر مساله ها به صورت مشخص و عملیاتی مطرح شود و به جای طرح عمومی آن مسائل خرد شود و با برش استانی مطرح شود می توان به نتیجه رسید که در این باره ملاحظات قانونی و فرآیندی با رفع اشکالات، عملیاتی می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 9 دی 1395، کدمطلب: 95100905755 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین