پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
جنایت مرگبار کمپ ترک اعتیاد لنگرود با دستگیری مجرم وارد فاز جدید گردید. موضوعی که می تواند برای مدیران کوته بین درس عبرتی باشد برای افزایش خویشتن داری و پرهیز از قضاوت های سطحی و کم اساس. برخی از مدیران در ساعات اولیه این حادثه، صحبت از آتش گرفتن پرده و بخاری و یا اتصال سیم های برق می کردند. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، از ابتدای داستان، لزوم نظر داشت به سناریوی عامدانه بودن جریان را مطرح نمود. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، مجدد خدمت خانواده های داغدار این حادثه دردناک، عرض تسلیت داشته و از خداوند منان آرزوی صبر برای بازماندگان دارد.

شعار سال: احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور ، درباره آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود در جمع خبرنگاران، بیان داشت که با توجه به شواهد موجود در صحنه، دو احتمال وجود داشت؛ یک احتمال اینکه این اتفاق به دلیل سهل‌انگاری رخ داده باشد و احتمال دیگری هم اینکه حادثه عمدی بوده است و کسی از بیرون به آن مرکز آمده و آتش سوزی را انجام داده است. با تلاش‌های پلیس فراجا هر دو فرضیه دنبال شد و آثاری که در صحنه پیدا شد، نشان داد که جسمی از بیرون به داخل وارد و موجب آتش‌سوزی شده است. با بررسی‌های صورت گرفته، نفری که متهم به این کار بود، دستگیر گردید و اعتراف نمود و معلوم شد شروع آتش‌سوزی با دخالت این فرد که پیش از این هم سابقه اعتیاد داشته و در این کمپ حضور داشته، انجام شده است.بر این اساس،حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود عمدی بود و آن فرد از بیرون مرکز آمده و مواد اشتعال زا استفاده کرده است. انگیزه ای هم که اعلام کرده، اختلافات با مدیران این مرکز ترک اعتیاد که مربوط به بخش خصوصی است، بود. ادامه بررسی ها توسط دستگاه قضا دنبال می‌شود.

روایت وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی گیلان از دستگیری عامل جنایت در کمپ ترک اعتیاد لنگرود

روایت دادستان گیلان از حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و دستگیری مجرم:

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به اینکه از دقایق اولیه حادثه حسب تاکید‌های جدی رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان در صحنه، تحقیقات همه‌جانبه شبانه‌روزی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت، گفت: دستور داده شد تحقیقات جامع از مجروحین در بیمارستان توسط بازپرس انجام گرفته و همچنین دوربین‌های مدار بسته توسط ضابطین مورد بازبینی دقیق فنی قرار بگیرند. پس از انجام تحقیقات گسترده مشخص شد کانون حریق در محلی غیر از محل قرار گرفتن بخاری بوده است. به لحاظ شعله‌ور شدن آتش، عمدی بودن موضوع متصور شد و متعاقبا با ارجاع موضوع به کارشناس رسمی آتش‌نشانی با بررسی صحنه و رویت فیلم عمدی بودن حادثه تایید شد.
دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه پس از وصول نظر کارشناس و تحقیقات معموله اقدامات شناسایی هر چه سریع‌تر انجام شد، تصریح کرد: تحقیقات توسط ضابطین دادگستری به طور مفصل و دقیق طی چند روز انجام شد تا اینکه فرد مجرم در هنگام خروج از استان شناسایی و دستگیر شد.فرد شناسایی شده در تحقیقات اولیه پس از مواجه شدن با ادله موجود به جرم ارتکابی اقرار کرده است. این فرد از کسانی بوده که در این کمپ بستری بوده و دو هفته قبل از این، کمپ را ترک کرده است. متهم بازداشت شده مدعی است به دلیل خصومت شخصی و ادعای سختگیری عوامل مرکز دست به این اقدام زده است.

روایت فرمانده نیروی انتظامی گیلان از حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و دستگیری مجرم:

روایت های مربوط به شیوه بروز جنایت دلخراش و نحوه دستگیری متهم، از زبان سردار ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان هم به نوبه خود، جالب توجه است.

تعداد بازدید : 7
 
آقایان معتقد به آتش گرفتن بخاری و اتصال سیم برق، کجا تشریف دارند؟
نکته عبرت اموز در این حادثه ، پیش قضاوت ها درباره علل وقوع حادثه بوده است. برخی از مدیران سازمان بهزیستی و استانداری و حتی بنوعی شخص وزیر کشور، در ساعات اولیه حادثه مدعی بودند که حادثه بر اثر آتش گرفتن بخاری و یا اتصال سیم های برق ، رخ داده است. موضوعی که پایگاه تحلیلی حبری شعار سال ،کاملا با ان مخالفت نمودر( مشاهده گزارش اولیه) و احتمال عمدی بودن حادثه را مطرح نمود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 
اخبار مرتبط
برچسب ها: دستگیری عامل آتش افروزی در کمپ لنگرود ، دستگیری متهم جنایت در لنگرود ، سناریوهای اتش سوزی در کمپ لنگرود ، اختلاف فرد معتاد با مدیر کمپ ، روایت وحیدی از آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود ، روایت فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از اتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود ، روایت سید مهدی فلاح میری دادستان گیلان از اتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود ، سید مهدی فلاح میری دادستان استان گیلان ، کانون حریق در محلی غیر از محل قرار گرفتن بخاری ، سردار ملکی فرمانده انتظامی گیلان ، شایعات از اتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود ، علل آتش سوزی کمپ لنگرود ، عدم ارسال پیام همدردی توسط سید صولت مرتضوی ، علی با خدا ، احسان عزیزی ، اسامی کشته شده های کمپ لنگرود ، سجاد اژدهاک ، امید نوروزنیا ، بهنام بهره ور ، محراب فلاح ، یوسف پورعاشور ، طهماسب نوروزپور ، آرمان جمهوری ، ساسان کیهان نیا ، یاسر کفایتی ، رضا حاجی بابایی ، علی علیزاده ، افشین راستگو ، ستار پور محمدی ، صمد حق بین ، نعیم قنبری ، اسماعیل دیبایی ، مازیار جعفری
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین