پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
عمل جراحی جداسازی خواهران دوقلویی که از ناحیه شکم به هم چسبیده هستند، به همت پزشکان شیرازی از ابتدای صبح امروز در بیمارستان نمازی شیراز آغاز شد و با جداسازی کبد نوزادان، مرحله نخست این جداسازی به پایان رسید.

شعارسال: این دوقلو‌های سه ماهه اهوازی از ابتدای صبح روز، بیست و دوم آبان، در بیمارستان نمازی شیراز و با حضور تیمی از پزشکان متبحر شیرازی از گروه‌های مختلف، تحت عمل جراحی پیچیده جداسازی قرار گرفتند.

موفقیت اولیه در جراحی دوقلوهای سه ماه به هم‌چسبیده‌ اهوازی+ کبد نوزادان‌ از یکدیگر جدا شد

دکتر علی بهادر که پیش از این، موفقیت در جداسازی دوقلو‌های به هم چسبیده را در کارنامه خود دارد و از ابتدای صبح امروز نیز به عنوان رئیس این تیم جراحی در اتاق عمل حضور داشت، با اعلام خبر موفقیت در جداسازی کبد این دو خواهر دوقلو به نام‌های رقیه و ام البنین گفت: با توجه به اشتراک لوزالمعده نوزادان، تکمیل جراحی جداسازی به مرحله بعد و پس از بررسی‌های بیشتر موکول شد.

این پزشک فوق تخصص جراحی کودکان ابراز امیدواری کرد با افزایش سن این دو نوزاد دوقلو و بررسی‌های بیشتر، مرحله بعد جداسازی با موفقیت، به طور کامل به انجام برسد.

پزشک فوق تخصص جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با وجود انجام اقدامات تشخیصی لازم، مواجهه با موارد غیرقابل پیش بینی در حین عمل، پیچیدگی و حساسیت ویژه را در مورد انجام این جراحی به همراه داشت و به دلیل چسبندگی قابل توجه این دو خواهر دوقلو در بخش‌های کبد و روده و لوزالمعده، سطح دشواری این جراحی نسبت به جراحی پیشین جداسازی دوقلوها، پیچیده‌تر ارزیابی شد.

موفقیت اولیه در جراحی دوقلوهای سه ماه به هم‌چسبیده‌ اهوازی+ کبد نوزادان‌ از یکدیگر جدا شد

مهدی فروغی گفت: با تلاش‌های انجام شده، کار جداسازی کبد دو نوزاد، طی عمل چند ساعته انجام گرفت.

این پزشک فوق تخصص جراحی کودکان گفت: با توجه به سن پایین دوقلوها، عمل‌های بعدی جداسازی در این مرحله قابل انجام نبود و به آینده جهت بررسی‌های بیشتر و افزایش سن نوزادان موکول شد.

پیش از این در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳، دو جراحی موفقیت آمیز جداسازی دوقلو‌های چسبیده، به دستان تیم پزشکان شیرازی، به ثبت رسیده است و با گذشت حدود یک دهه، این کودکان هم اکنون زندگی را در شرایط عادی تجربه می‌کنند.

 

تعداد بازدید : 4

 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22آبان1402، کدخبر: 2988085، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین