پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
مرز بین شرکت و ایمان، نفاق و تعهد ، متعهد بودگی دینی یا خوارج بودگی ، خیلی باریک بوده و ان شاالله خداوند کسی را در این مرز آزمون نکند. به فرمایش علی(ع)، راه یافتن شرک در دین، از راه رفتن موری سیاه در شب تار بر روی سنگ خارا، ناپیداتر است. این را گفتیم که برسیم به وضع صداسیمای ملی محترم کشورمان، صداسیمایی که بدلیل القای نادرست جو امنیتی بر آن و پمپاژ ایدئولوژی، از صراط کارکردی و وظایف محوله قانونی خارج شده و به سطح یک کانال رسانه ای کم اثر دارای تورش( انحراف از معیار) شدید سیاسی ( تبدیل ملی به میلی) ، تقلیل جایگاه داده است . آیا هنوز می توان فرمایشات حضرت امام که می گفت صداسیما دانشگاه است را در خصوص این نهاد بزرگ اما کم اثر ، بکار برد؟ با خودمان و تمدن اسلامی- ایرانی چه می کنیم ای گروه سیاست زده غافل؟ منتقدین معتقدند که آنچه از صداوسیما پخش می‌شود، تنها تصمیم پیمان جبلی و پیش از او علی عسگری نبوده و با نگاهی به افراد اطراف صداوسیما می‌توان گمانه‌زنی‌هایی درباره هسته تخریب داشت. نباید فراموش کرد پیمان جبلی ضمن حضور در سازمان صداوسیما، سابقه حضور در شورای عالی امنیت ملی در دورانی که سعید جلیلی دبیری این نهاد امنیتی را عهده‌دار بود، در کارنامه دارد. بنابراین بیراه نیست اگر ادعا شود او نقش اساسی در تصمیمات رئیس صداوسیما دارد. تقاضا داریم در خصوص این متن، ما را با نظرات ، روشنگری ها و جهت دهی ها، آگاه تر کنید.

شعارسال: پیش از این رئیس صداوسیما از چهره‌هایی که به آن‌ها اتهام وارد شده است، دلجویی می‌کرد، اما مدتی است که سکوت جبلی پیام رضایت او را منتقل می‌کند. هسته مرکزی تخریب شخصیت‌های غیرخودی در صداوسیما شامل چه افرادی می‌شود؟ آنچه از صداوسیما پخش می‌شود، تنها تصمیم پیمان جبلی و پیش از او علی عسگری نبوده است. با نگاهی به افراد اطراف صداوسیما می‌توان گمانه‌زنی‌هایی درباره هسته تخریب داشت. نباید فراموش کرد پیمان جبلی ضمن حضور در سازمان صداوسیما، سابقه حضور در شورای عالی امنیت ملی در دورانی که سعید جلیلی دبیری این نهاد امنیتی را عهده‌دار بود، در کارنامه دارد؛ بنابراین بیراه نیست اگر ادعا شود او نقش اساسی در تصمیمات رئیس صداوسیما دارد. از سوی دیگر برادر او یعنی وحید جلیلی قائم مقام صداوسیما شد و در کنار وحید جلیلی که قائم مقام صداوسیما و تقریبا مسئولیت مدیریت تولید محتوا در این سازمان را برعهده دارد، علی‌رضا خدابخشی، خواهرزاده سعید جلیلی هم به‌سمت رئیس ستاد انتخابات صداوسیما منصوب شده است.

جبلی یا جلیلی ، فرمان دست کیست ؟ + صدا و سیمای ملی که متاسفانه واقعلا میلی است!

فروردین ۱۴۰۲ هم الف نوشت: «خواهرزاده سعید جلیلی»، رئیس ستاد انتخابات صداوسیما شد.» بنابراین جای پای جلیلی‌ها در سازمان صداوسیما محکم‌تر از پیمان جبلی است و اجرای خواست خانواده جلیلی از سوی جبلی چندان عجیب نیست. به هر حال رویکرد فعلی صداوسیما مورد تایید بسیاری از منصفان نیست. تاثیر جلیلی‌ها در برنامه‌های صداوسیما پنهان نیست چنانکه «محمود گبرلو» منتقد و برنامه‌ساز دیروز گفت: یک عده جوان غیرمتخصص را اتوبوسی وارد صداوسیما کرده‌اند. همین آقای جلیلی برنامه ما را تعطیل کرد، چون قرار بود هنرمندان روبه‌روی هم بنشینند و باهم گفتگو کنند. حالا همین ایشان اجازه تعامل با هنرمندان را نمی‌دهد. چرا، چون مثل آن خانم معتقدند صداوسیما مال حزب‌اللهی‌هاست و کسی دیگری سهم و حقی ندارد. وقتی سریال ضعیفی تولید و پخش می‌شود مدیران باید پاسخگو باشند نه اینکه اشکالات را متوجه هنرمند و تهیه‌کننده و نویسنده و کارگردان بدانند. وی افزود: شنیدیم که جبلی دستوری می‌دهد و جلیلی چیز دیگری اجرا می‌کند. مثلا اسم اصغر فرهادی را هم در صداوسیما نمی‌آورند چه برسد که از او برای تولید کمک بخواهند، چرا؟

*تخریب‌ها ادامه دارد

بخش‌های مختلف صداوسیما آشفته هستند چنانکه دیروز خبرآنلاین نوشت: «سید حسین حسینی، مجری برنامه به افق فلسطین روی آنتن زنده در گافی باورنکردنی می‌گوید: «مردم ایران با اختلاف بیشترین حمایت را از رژیم صیهونیستی کردند»! پیش از این هم در این برنامه از شورای نگهبان خواسته شده بود که در ردصلاحیت روحانی تردید نداشته باشد. مجری این برنامه تلویزیونی که آشکار از ثبت‌نام حسن روحانی برای انتخابات خبرگان ناراحت بود با یادآوری جملاتی از او در خصوص رفع تحریم‌ها و کنایه‌های پشت سرهمی که به وی می‌زد از شورای نگهبان خواست «به وظیفه اصلی خودش خیلی درست عمل کند.» البته به اذعان خبرآنلاین، این اولین‌بار نیست که صداوسیما در آستانه انتخابات به‌عنوان تریبون جریان سیاسی اصولگرایان تمام‌قد وارد انتخابات می‌شود و نه تنها صندلی‌های خود را به دوستان و هم‌حزبی‌هایشان می‌دهند که حتی به‌صورت یک طرفه به تخریب جریان غایب هم می‌پردازند. البته تخریب‌ها محدود به روحانی نیست.

*عذرخواهی فراموش شد

عذرخواهی اقدامی است که مانع تخریب صداوسیما می‌شود، اما پیمان جبلی مدتی است که در قبال اقدامات نادرست رسانه تحت مدیریتش سکوت کرده و گویی از تخریب اصلاح‌طلبان و دولتمردان سابق رضایت دارد. مدیران صداوسیما به‌خوبی با فرهنگ عذرخواهی آشنا هستند، چنانکه بهمن‌ماه سال ۹۹ بود که احمد جهان بزرگی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یک برنامه تلویزیونی در حضور عماد افروغ جامعه‌شناس گفت: «مسئولی که می‌نشیند در خانه‌اش سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف که ببیند کجای مملکت چه چیزی می‌گذرد. حتی وزرایش نیز نمی‌توانند با وی تماس بگیرند و مسائل‌شان را مشورت کنند. آیا این مسئول هست؟ مسئولان در جمهوری اسلامی خیلی خیانت کردند.» پس از آن علی عسگری رئیس وقت صداوسیما در مقام دلجویی از روحانی؛ بیان داشت: «این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم. هر چند بار‌ها تاکید شده مسئولیت اظهارنظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صداوسیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.» این مورد تنها عذرخواهی رئیس صداوسیما نبود چنانکه در شهریور سالجاری مجری صداوسیما در کنایه به حسن قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید: «این‌طوری نمیشه که وقتی وزیر بهداشت می‌شید به خلق‌ا... بگید برو خودت بمال؛ بعد هم که دوران وزارت تمام میشه برید کانادا عشق و حال...!» پس از آن پیمان جبلی، رئیس صداوسیما به‌خاطر گزارش توهین‌آمیز در صداوسیما علیه قاضی‌زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت عذرخواهی کرد. پیمان جبلی نوشت: «مطلب ناشایستی در یکی از برنامه‌های زنده سیما درباره وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته شد که جای دفاع ندارد و بابت آن باید ابراز تاسف و اعتذار کرد. این نوع رفتار‌ها مورد قبول نیست و با سیاست‌های تحولی رسانه ملی نسبتی ندارد. ان‌شاءا... برای کنترل بیشتر برنامه‌های زنده تدبیر جدی‌تری به عمل خواهد آمد.»

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آرمان ملی، تاریخ انتشار: 24آبان1402، کدخبر: 1076374، www.armanmeli.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین