پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
پیرو رد صلاحیت روحانی از نامزدی در انتخابات خبرگان رهبری ، علی جنتی ضمن انتقاد تند به این رد صلاحیت بیان داشت که قانون اساسی را به سخره گرفته اند. وزیر پیشین ارشاد نوشت: اقلیت تمامیت خواه حاکم حضور رئیس جمهور سابق را نیز در مجلس خبرگان برنتافت تا این نهاد هم بطورکامل درقبضه آنان قرارگیرد. برخی از منتقدین می پرسند که منظور علی جنتی در این انتقاد کیست؟ چه مقدار و کدام بخش از انتقاد پسر، متوجه پدر می شود؟ اسحاق جهانگیری و آذری جهرمی نیر با قرائتی انتقادی در این موضوع ورود کرده اند.

شعارسال: وزیر پیشین ارشاد نوشت: اقلیت تمامیت خواه حاکم حضور رئیس جمهور سابق را نیز در مجلس خبرگان برنتافت تا این نهاد هم بطورکامل درقبضه آنان قرارگیرد. ردصلاحیت دکتر روحانی برگ دیگری از رسوائی کسانی است که قانون اساسی را به سخره گرفته اند منتظر مشارکت اقلیت درانتخابات باشید.

انتقاد تند علی جنتی ،جهانگیری و آذری جهرمی از ردصلاحیت روحانی: قانون اساسی را به سخره گرفته اند

انتقاد تند علی جنتی ،جهانگیری و آذری جهرمی از ردصلاحیت روحانی: قانون اساسی را به سخره گرفته اند

واکنش اسحاق جهانگیری به ردصلاحیت روحانی: دور از پیش‌بینی‌ها نبود!

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشت: میلاد خجسته حضرت علی (ع)، آن نماد عدالت، مبارک باد.

انتقاد تند علی جنتی ،جهانگیری و آذری جهرمی از ردصلاحیت روحانی: قانون اساسی را به سخره گرفته اند

دیروز گفتگویی با دکتر روحانی داشتم. خبر رد صلاحیت او اگرچه دور از پیش‌بینی‌ها نبود، اما امید داشتم در ایام خطیر کنونی چنین نشود. او کسی است که در دوران ریاست‌جمهوری خود زحمات زیادی برای کشور کشید و خطرات بزرگ بین‌المللی را از ایران دور کرد؛ اگرچه به‌دلیل موانع و مشکلاتی نتوانست موفقیت دوره اولش را تکرار کند، اما به دلیل تجربه گران‌بهایی که سال‌ها در مناصب مختلف کسب کرده، سرمایه گرانقدری برای ایران است.

اکنون شورای نگهبان باید به این پرسش پاسخ دهد چگونه کسی که سال‌ها دبیر و رئیس شورای عالی امنیت ملی بوده و چند دوره در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور داشته، و ۶ سال پیش هم رأی ۲۴ میلیونی از مردم گرفته، برای انتخابات پیش رو رد صلاحیت می‌شود؟

مردم می‌پرسند این چه سازوکاری است که در هر انتخاباتی بسیاری از شخصیت‌ها و مسئولان عالی‌رتبه مثل رؤسای جمهور و .. ردصلاحیت شده یا کنار گذاشته می‌شوند؟ این چه مصلحتی است که با رد صلاحیت جمع زیادی از نامزد‌های انتخابات مجلس، شرایط برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی نادیده گرفته می‌شود؟ آیا نشانی از توجه به مصالح مردم و منافع ملی در این تصمیمات دیده می‌شود؟

کشور با مسائل پیچیده و دشوار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی روبروست و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی مخاطره‌آمیز است؛ اگر ضربه به امید مردم و کوچک کردن دایره نظام مضاعف کردن تهدیدات باشد، همبستگی ملی و حضور مردم در صحنه باطل السحر مخاطرات است. در همه تصمیمات، باید منافع همه ایرانیان را در نظر داشت چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای امید و جلب اعتماد مردم هستیم.

واکنش آذرى جهرمى به ردصلاحیت روحانى: نسخه حذف افراد یا پیاده‌سازی آن‌ها از قطار انقلاب، شفابخش نیست

انتقاد تند علی جنتی ،جهانگیری و آذری جهرمی از ردصلاحیت روحانی: قانون اساسی را به سخره گرفته اند

آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی فردی به پزشکی مراجعه کرد و چنین شرح حال گفت: «جناب دکتر، شرایط بدی بر جسم من حاکم شده که دست بر هر جای تنم می‌گذارم، درد می‌گیرد.» دکتر او را معاینه کرد و گفت: «بزرگوار، آنچه آسیب دیده است؛ دست شماست!»

این‌که به جز رهبر انقلاب -حفظه الله- و شهید بزرگوار رجایی، هیچ رییس جمهوری دیگری در پایان ماموریت خود، مطلوب پنداشته نشده و به نوعی طرد شده است؛ شاید مصداق داستان بالا باشد…

تعادل در ریزش و رویش‌ها، طبیعت یک سیستم زنده است. اما اگر ریزش‌ها شدت یافت و طرد کردن و محدود کردن دایره نیز به صورت ارادی و با شدت بر آن اضافه شد؛ سیستم به سمت پیری و ناکارآمدی خواهد رفت.

ایراد در سیستم را باید یافت و درمان کرد، نسخه حذف افراد یا پیاده‌سازی آن‌ها از قطار انقلاب از ابتدا هم روشن بود که شفابخش نیست؛ روال درمان را تدبیری دیگر باید…

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین