پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
امروز و فردا، مراتب بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور ابلاغ و سپس، اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده در روز ۱۹ بهمن اعلام خواهد شد. اخبار رسیده، خبر از رد صلاحیت روحانی و پورمحمدی دارد.

شعارسال: بنا بر اخبار دریافتی امروز و فردا، مراتب بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور ابلاغ و سپس، اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده در روز ۱۹ بهمن اعلام خواهد شد. داوطلبانی که اعتراض دارند، از روز ۶ تا ۸ بهمن به مدت سه روز فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان هم ۱۰ روز یعنی از ۹ تا ۱۸ بهمن فرصت رسیدگی به این اعتراضات را خواهد داشت. داوطلبان از روز ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند هم فرصت تبلیغات دارند. از روز ۲۰ تا ۲۲ بهمن هم فرصتی برای تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است. تا ۱۵ روز قبل از روز رأی‌گیری این فرصت برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد که یک بار حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند. این جابجایی باید در هیأت اجرایی، نظارت و شورای نگهبان از ناحیه حوزه انتخابیه مقصد مورد تأیید قرار گیرد.

اسامی «داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده خبرگان» به وزارت کشور ابلاغ شد + روحانی و پورمحمدی رد صلاحیت شدند

فرصت این داوطلبان از روز ۱۹ بهمن برای جابجایی حوزه انتخابیه آغاز می‌شود البته ما در حال مذاکره و جمع‌بندی با شورای نگهبان هستیم تا این فرصت را زودتر شروع کنیم، ولی در حال حاضر فرصت جابجایی حوزه انتخابیه از ۱۹ بهمن به مدت ۵ روز خواهد بود.

تا روز ۱۱ بهمن همه عوامل اجرایی حوزه‌های انتخابیه معرفی خواهند شد. با همکاری دولت، اعتبارات لازم برای اجرای فرایند انتخابات نیز در اختیار ۳۱ ستاد انتخابات قرار گرفته است.

بر اساس اخبار دریافتی صلاحیت مصطفی پورمحمدی وزیر اسبق دادگستری برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

اسامی «داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده خبرگان» به وزارت کشور ابلاغ شد + روحانی و پورمحمدی رد صلاحیت شدند

همچنین خبر می‌رسد که حسن روحانی رئیس جمهور پیشین کشور هم رد صلاحیت شده است. بزرگترین رد صلاحیت تاریخ سیاسی ایران، مربوط به اکبر هاشمی رفسنجانی بود که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اتفاق افتاد. به عبارت دیگر وقتی هاشمی رفسنجانی با آن سابقه در پیروزی انقلاب و اداره کشور در دوران جنگ و بعد از جنگ داشت، ردصلاحیت شده، اقدام مشابه درباره رئیس‌جمهوری سابق که ۳۲ سال عضو شورایعالی امنیت ملی (۱۶سال دبیر، ۸ سال نماینده رهبری و ۸ سال رئیس شورا) بوده، چندان تعجب برانگیز نیست.

اسامی «داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده خبرگان» به وزارت کشور ابلاغ شد + روحانی و پورمحمدی رد صلاحیت شدند

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین