پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۹۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
طبق اعلام گمرک ایران، شرایط واردات کالای همراه مسافر برای سال ۱۴۰۲مانند گذشته بوده و تغییری نکرده و کماکان سالانه مسافران تا میزان ۸۰ دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند.

شعارسال: با توجه به عدم تغییر شرایط واردات کالای همراه مسافر در گمرکات ایران برای سال ۱۴۰۲، کماکان سالانه مسافران تا میزان ۸۰ دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند. مازاد بر آن به شرط غیر تجاری بودن کالا با اخذ حقوق گمرکی و دو برابری سود بازرگانی قابل ترخیص است.

حد معافیت واردات کالای همراه مسافر هوایی، ریلی، دریایی و زمینی به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران در این باره اعلام کرد: پرداخت حقوق ورودی در مورد کالا‌های همراه مسافر ورودی طبق مواد ۱۳۵، ۱۳۶ و ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌شود و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تاهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدا نشده است. در خصوص پرداخت حقوق ورودی به دلار نیز طبق مقررات، ارزش گذاری کالا با نرخ برابری ارز‌های خارجی طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و وصول حقوق ورودی در گمرک به ریال می‌باشد.

گمرک ایران تاکید کرد: طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی سالانه تا میزان ۸۰ دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیر تجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.

گمرک ایران افزود: چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد، به استثنای کالا‌های ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد، در مورد کالا‌های مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 29آبان1402، کدخبر: 50579، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین