پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی 3 اشکال جدی از نطر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

شعارسال: لایحه "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" که در جامعه به عنوان "لایحه حجاب" شناخته می‌شود، تابستان ۱۴۰۲ با کلی سر و صدا به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید تا به زعم تصویب کنندگان، بتوانند از راه‌های قهری و ابداعات عجیب و غریب تقنینی، فرهنگ حجاب را در جامعه گسترش دهند.

لایحه حجاب؛ ۷۰ ماده و بیش از ۲۰۰ ایراد

همان زمان بسیاری از دلسوزان جامعه گفتند و نوشتند که این سبک از قانون نویسی، آکنده از اشکال است و نهایتاٌ به ایجاد تنش در جامعه می‌انجامد و بهره‌ای به حجاب و عفاف نمی‌رساند.

مختصر این که تقریباً تمام منتقدان به سبک مألوف، به اتهامانی مانند حمایت از لا ابالی گری و بی حجابی و ... نواخته شدند تا این که شورای نگهبان متن کامل ایرادات خود به این مصوبه نامتعارف را منتشر کرد که طی آن در بیش از ۱۰۰ بند حدود ۲۰۰ نقد شکلی و ماهوی از جمله ابهام و مغایرت با شرع و قانون اساسی بر این مصوبه وارد شده است.

آنچه شگفتی و تأثر را به اوج می‌رساند این است که لایحه مصوب آنان، کلا ۷۰ ماده بوده و بیش از ۲۰۰ ایراد دارد. به عبارت دیگر هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی ۳ اشکال جدی از نظر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

واقعاً تاسف بار است که عده‌ای در مقام قانونگداری چنین متنی را که نمره اش زیر صفر است نوشته و تصویب هم کرده اند و انتطار داشته اند جامعه ۸۵ میلیونی ایران اجرایش کند؛ شاید هم باید این رکورد را خدمت شان تبریک بگوییم!

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب:

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح روز (شنبه 4 آذر) برگزار شد در خصوص لایحه حجاب و عفاف بیان داشت که، لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفت که پیش از این ابهامات و ایرادات وارده به این لایحه از سوی بنده تشریح شده بود که باید این ایرادات از سوی مجلس مرتفع شود.وی در پاسخ به پرسشی درباره اعلام رئیس مجلس در خصوص ارسال گزارش رفع ابهام لایحه حجاب و عفاف اظهار کرد: هنوز لایحه عفاف و حجاب را در مرحله دوم دریافت نکرده‌ایم.

تعداد بازدید : 1

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 5آذر1402، کدخبر: 920789، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین