پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌گفتند منظور از شفافیت آرای نمایندگان یعنی همه مسائل کشور مانند موضوعات نظامی شفاف گفته شود، این‌ها شفافیت را آنقدر بزرگ کردند که قطعا رای نمی‌آورد، چون طبیعی است نباید مسائل و دارایی‌های کشور را مطرح کرد چراکه باعث سوءاستفاده دشمن می‌شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، در جمع نخبگان فرهنگی، انقلاب اسلامی را یکی از الطاف الهی عنوان کرد که باید قدر آن را بدانیم اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از نعمت‌های خداوند متعال که به ما ارزانی شده را نادیده می‌گیریم و شکر آن را به جا نمی‌آوریم حتی گاهی هم فقط طلبکار هستیم.

برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود که این غلط است؛ نباید کسی متوجه یک سری مسائل شود
وی با بیان اینکه نعمت شیعه بودن رایگان به ما عطا شده و باید قدر این نعمت بزرگ را دانست افزود: رهبری بزرگی، چون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دنیا سراغ نداریم و باید قدردان این نعمت نیز باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت و دستاورد‌های بی‌شمار انقلاب اسلامی را بیان کرد و درصدد رفع نقاط منفی موجود در کشور برآمد تصریح کرد: این در حالی است که برخی فقط دنبال برجسته‌سازی نقاط منفی هستند.

وی با بیان اینکه اگر شکرگزار نعمتی باشیم امت رشد خواهد کرد و افراد ارتقا پیدا می‌کنند ضمن اینکه ناسپاسی جمعی نیز یک جمع را تنزل می‌دهد اظهار کرد: باید همواره شاکر نعمت‌ها بود.

دارایی نمایندگان قبل و بعد از نمایندگی باید مشخص شود

آقاتهرانی با بیان اینکه شفافیت آرا را برخی از نمایندگان به مردم وعده دادند خاطرنشان کرد: برخی از موارد خصوصی در حوزه شفافیت نباید قرار بگیرد، اما آراء نمایندگان در مجلس و رای مخالف و موافق آن‌ها در مجلس باید برای مردم شفاف باشد تا بتوانند برای دوره بعد و انتخاب یا عدم انتخاب نماینده تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: دارایی نمایندگان قبل و بعد از نمایندگی باید مشخص شود تا ببینیم چه میزان به آن افزوده می‌شود تا منطقی بودن یا غیر منطقی بودن آن نیز برای مردم معلوم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی می‌گفتند منظور از شفافیت آرای نمایندگان یعنی همه مسائل کشور مانند موضوعات نظامی شفاف گفته شود، این‌ها شفافیت را آنقدر بزرگ کردند که قطعا رای نمی‌آورد و شورای نگهبان با آن مخالفت خواهد کرد، چون طبیعی است نباید مسائل و دارایی‌های کشور را مطرح کرد چراکه باعث سوء استفاده دشمن می‌شود.

وی درباره لایحه حجاب و عفاف نیز بیان کرد: این مساله در ابتدا به کمیسیون فرهنگی بازمی‌گردد، اما ابعاد اجتماعی، امنیتی و قضایی نیز دارد که این مساله را چندبعدی می‌کند، قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را تقدیم دولت کرد و سپس با دوفوریت وارد مجلس شد که رای نیاورد و یک فوریت آن به تصویب رسید.

آقاتهرانی با بیان اینکه ماده ۸۵ شدن لایحه حجاب و عفاف به تصویب رسید اظهار کرد: لایحه در کمیسیون مطرح و قانون آن آماده شد و به شورای نگهبان رفته که هفته آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

روحانی یکبار هم به امر به معروف و نهی از منکر توجهی نکرد

وی با بیان اینکه قطعا این طرح ایراداتی نیز دارد، اما اجرای آن سه ساله است تا در این مدت نقاط ضعف آن مشخص شود افزود: مقابله با مساله عریانی و کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موضوعی جمعی است و زن و مرد ندارد تصریح کرد: روحانی وقتی حقوق شهروندی را تصویب کرد گفت به آرزویش رسیده است، اما یکبار هم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره نکرد، اگر به عفاف و حجاب دو سال قبل‌تر پرداخته می‌شد مشکلات امروز پیش نمی‌آمد، حتما باید اتفاقی رخ دهد تا به این مقوله بپردازیم؟

وی با بیان اینکه ما نیز مانند کشور‌های غربی باید محکم پای قوانین خود بایستیم در ادامه سخنانش اظهار کرد: امروز دولت ما بسیار حجیم است و این باعث شده برخی از کار‌ها زمان‌بر شود و نباید چندان به سمت استخدام نیرو رفت هرچند برخی از مردم از این موضوع ناراحت می‌شوند، اما نباید دولت را بزرگ کرد.

۹۲ ماده برای افزایش جمعیت تصویب شده است

آقاتهرانی با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی نخستین اولویت جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان است خاطرنشان کرد: ۹۲ ماده برای افزایش جمعیت تصویب شده و در حال حاضر بانک‌ها تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس سه مورد که ماده ۸۵ شده است داشتیم که یک اتفاق بی‌سابقه در مجلس محسوب می‌شود گفت: مساله ساماندهی فضای مجازی یکی از مواد ۸۵ مجلس و کمیسیون است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اما تاکنون مغفول مانده، این موضوع از اختیارات رئیس مجلس است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیلترینگ یک کار موقت است اظهار کرد: در آمریکا ۲۷۰ ماده برای فضای مجازی این کشور وجود دارد، اما برای ما این فضا رها شده است، قانون ساماندهی فضای مجازی آماده شده که تعیین زمان آن در اختیارات رییس مجلس است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات و تاکید بر اینکه همه باید پای صندوق‌های رای حضور پرشور داشته باشیم تصریح کرد: عملکرد این مجلس با دو مجلس گذشته قابل مقایسه نیست، البته می‌تواند بهتر هم شود چراکه هر چه افراد متدین‌تر، متخصص‌تر و باتقواتر باشند وضعیت کشور نیز بهتر خواهد شد.

۱۳ شکایت کمیسیون اصل ۹۰ و ۹ شکایت صحن علنی علیه حسن روحانی انجام شده است

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه در هشت سال دولت قبل همه مسائل را به برجام گره زده بود که مشکلات بسیاری را ایجاد کرد گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در رابطه با برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه انجام داده مانند ارتباط با ۱۵ کشور که در آینده نتایج بیشتر آن را خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ شکایت کمیسیون اصل ۹۰ و ۹ شکایت صحن علنی علیه حسن روحانی انجام شده است ادامه داد: سه بار با آقای اژه‌ای صحبت کردم که باید روحانی محاکمه شود، اما هنوز کاری انجام نشده تا حداقل مشخص شود این فرد گناهکار هست یا خیر.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما معتقد نیستیم هر فردی که در دولت قبل بوده را باید کنار گذاشت، اما اگر افرادی که نسبت به ولایت فقیه و قانون اساسی تعهد کمتری دارند باید کنار گذاشته شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه کتاب و افزایش فرهنگ مطالعه کار ویژه‌ای نکرده‌ایم که حل این مشکل اقدام جدی می‌طلبد اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب و در فضای مجازی شاهد توزیع کتاب بودیم، اما در جامعه ما کتابخوانی چندان باب نیست و باید این مساله ترویج شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۷ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۰۲۰۷۰۷۰۰۰۴۹۴، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین