پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
از شما به درست یا غلط روایت شده که مجلس محل تحقق «خواست مقام ولایت» است، یعنی شما تصورتان این است که رکن دوم دموکراسی یا مجلس، جزیی از تشکیلات بیت معظم حضرت آقا تصور شده و حضرت اقا از این ساختار بهره برداری نموده و کار‌های کشور و جامعه اسلامی را جلو می‌برند؟ خیر برادر، ضمن احترام به خلوص نیت شما، این برداشت تان دارای اشتباهات بنیادین تحلیلی-شناختی است. مثل این می‌ماند که بگوییم احزاب (رکن سوم دموکراسی) یا رسانه (رکن چهارم دموکراسی)، محل تحقق خواست مقام ولایت است؟ این برداشت، نوعی تقلیل جایگاه مقام ولایت محسوب می‌شود برادر گرامی. کلیه احاد کشور بر اساس نص شریعت و حکم قانون، نوعی تمکین، هم جهتی و همراهی با مقام ولایت در سطوح مختلف داشته و دارند، اما در بعد تخصصی، شما و سایر دستگاه‌ها و قوای تخصصی کشور، وظایف خودتان را بشکل درست انجام دهید، کافی است. اگر عقبه و عملکرد گذشته تان را نمی‌شناختیم، به صراحت می‌گفتیم که بر صورت متملق باید خاک پاشید. بیشتر مراقب تفسیر برخی از نظرات و شائبه‌های احتمالی آن‌ها باشید.

شعار سال: خانه‌ملت نوشت: این نماینده مجلس گفت: ایرادی اولی که به مجلس وارد می‌دانم این است که وقتی ابلاغیه‌های حضرت آقا برای کمیسیون‌های متفاوت می‌آید به آن توجه چندانی نمی‌شود.

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: در دوران آخر غیبت امام زمان (عج) سوالی از ایشان شد که ممکن است مسائلی پیش بیاید که مسائل روز است و باید آن را چه کرد که حضرت (عج) به صراحت فرمودند ما به این رسیده‌ایم که ولایت فقیه جایگاهی دارند که باید برای مسائل روز به ایشان رجوع کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه مجلس محل تحقق خواست مقام ولایت است که باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: عناوین اولیه و ثانویه باید از سوی آقا باشد که تحت عنوان ابلاغیه‌های متعددی به دست می‌رسد. ایرادی اولی که به مجلس وارد می‌دانم این است که وقتی ابلاغیه‌های حضرت آقا برای کمیسیون‌های متفاوت می‌آید به آن توجه چندانی نمی‌شود و باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا در اولویت‌بندی‌های ما نسبت به این ابلاغیه‌های دقت لازم را داریم یا خیر.

آقای آقا تهرانی، گویا شما از یک اشتباه تحلیلی-شناختی در باب ولایت در رنجی؟!
وی در ادامه با بیان اینکه‌ای کاش به مرّ قانون و سوگندی که خوردیم عمل می‌کردیم و جایگاه خود را با مقام ولایت فقیه قاطی نکرده و ولایت بر فقیه نمی‌کردیم، اظهار داشت: صحبت‌های رهبری همواره راهگشا است، اما در مجلس از آن درس نمی‌گیریم که ایراد کمیسیون من نیز هست؛ ما باید به ایشان مراجعه کنیم و از نصیحت بخواهیم نه اینکه منتظر بمانیم تا ما را صدا کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر:۱۷۵۵۴۸۸، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین