پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
ارگان مطبوعاتی جریان اصولگرا نوشت: یکشنبه شب بود که یکی از نمایندگان مجلس خبر داد مجمع طرح شفافیت آرای قوای سه‌گانه را بعد از ۵ ماه معطل نگه داشتن، مغایر سیاست‌های کلی دانسته و عملا طرح شفافیت رد شده است. انتشار این خبر آن هم در ماه‌های پایانی مانده به عمر مجلس یازدهم تیر خلاصی بود به اندک تلاش‌های نمایندگان مجلس برای تحقق نصفه‌ونیمه وعده‌ای که در روز‌های انتخابات مجلس داده بودند.

شعار سال: ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد (فرهیختگان) نوشت: یکشنبه شب بود که یکی از نمایندگان مجلس خبر داد مجمع طرح شفافیت آرای قوای سه‌گانه را بعد از ۵ ماه معطل نگه داشتن، مغایر سیاست‌های کلی دانسته و عملا طرح شفافیت رد شده است. انتشار این خبر آن هم در ماه‌های پایانی مانده به عمر مجلس یازدهم تیر خلاصی بود به اندک تلاش‌های نمایندگان مجلس برای تحقق نصفه‌ونیمه وعده‌ای که در روز‌های انتخابات مجلس داده بودند.

مجلس وعده خود را دور زد؟ تیر خلاص به وعده شفافیت آراء مجلس!
شفافیت؛ قربانی اصلی اختلاف مجلس و مجمع

بعد از اعلام رد شدن کل طرح، نمایندگان موافق آن، اما همچنان درصددند که مجمع را عامل به نتیجه نرسیدن طرح شفافیت معرفی کنند. در این میان اگرچه همچنان این سوال وجود دارد که برمبنای نظر مجمع و بعد از رفع ایرادات، هیات عالی طرح را تنها به‌خاطر الزام به شفافیت آرا مجمع تشخیص رد کرده و پای تعارض منافع وسط بوده یا فرض مغایرت طرح با سیاست‌های کلی صحیح است.

نکته مهم‌تر، اما اینجاست که در اختلافات میان مجلس و مجمع، قربانی اصلی شفافیت آراست و برمبنای آنچه اشاره کردیم با فرض تایید شدن این طرح به جهت ابهاماتی که در آن وجود دارد، نمی‌توان امیدوار بود که شفافیت آرا در سایر دستگاه‌ها محقق شود.

اما همچنان این سوال برای افکار عمومی وجود دارد که شفافیت آرای نمایندگان مجلس چه شد؟

مجلس وعده خودش را دور زد!

حالا مجلس یازدهم درحالی به پایان عمر خود نزدیک می‌شود که علی‌رغم اینکه اقداماتی برای شفاف شدن آرا توسط برخی نمایندگان مجلس، صورت گرفت، اما در کلان ماجرا اتفاق قابل‌توجهی روی نداد که منجر به تحقق شفافیت آرای نمایندگان شود.

بهارستانی‌ها به‌خاطر وعده‌ای که دادند، باید به افکار عمومی پاسخگو باشند، اهمیت این موضوع با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس نیز دوچندان شده است، از آنجا که شفافیت آرای نمایندگان اجرایی نشد، مجلس باید پاسخی درباره علت این اجرا نشدن به افکار عمومی بدهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۴۰۱۸، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین