پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
با اصرار نمایندگان مجلس یازدهم بر مصوبه قبلی خود؛طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت. لازم به توضیح است که یکی از ارکان مهم مقابله با فساد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شفافیت همه جانبه در قوای سه گانه و مدیران و مسئولان است. در صورت تصویب و اجرای این خواسته، پیش بینی می شود که ضمن فروکش کردن حجم بالایی از نارضایتی های عمومی، شاهد افزایش محبوبیت های نظام نزد توده اجتماعی باشیم و همچنین بدلیل بوجود آمدن نوعی رقابت ناشی از شفافیت،کارامدی مدیران در دولت و دو قوه دیگر، بشدت بالا می رود.

شعارسال: نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز (سه شنبه اول خرداد ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی به بررسی یک مورد ایراد شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها پرداختند.

طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت + راه توسعه کشور از شفافیت در قوای سه گانه می گذرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه کمیسیون شورا‌ها در تبصره ۲ ماده ۲ طرح شفافیت قوای سه‌گانه با ۱۶۵ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی اصرار کردند، لذا این طرح برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 1خرداد1403، کدخبر: 1483981، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین