پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴
مهدی نصیری با رویکرد نقد حجاب اجباری وارد بحث می شود و با ارایه نظراتش در خصوص آیه شریفه لااکراه فی الدین( سوره بقره) ، اقدام به نقد و تشکیک برداشت های فقه می کند. نصیری شرایط موجود را برآمده از فقه سنتی دانسته و ضرورت نو اندیشی دینی منجر به فقه پویا را مطرح می کند. برخی از منتقدین ، این بیانات را نوعی تشکیک منجر به فروپاشی می دانند و برخی دیگر آن را نوعی روشنگری دینی می پندارند. بنظر می رسد که ورای درست یا غلط بودن نظرات مهدی نصیری ، روشنگری با هدف کاهش تشکیکات و انحرافات ذهنی ، یک الزام باشد. سال هاست در بیانات مقام معظم رهبری تاکیدات خاص بر راه اندازی کرسی های ازاداندیشی شده است.

شعارسال: مهمان دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه‌های اصل ۲۷ مهدی نصیری، سردبیر اسبق روزنامه کیهان بود. او در این گفتگو نقد جدی به موضوع لایحه حجاب و رفتار حاکمیت دارد. مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه‌های کیهان و فصلنامه سمات، مدتی است مواضع و سخنان دگراندیشانه‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دارد. از جمله موضوعاتی که نصیری در آن دیدگاه‌های شاد و متفاوتی را ابراز داشته، در زمینه زنان و مسئله حجاب است. او تاکنون یک کتاب و چندین یادداشت در این رابطه به تحریر در آورده است. کتاب وی تحت عنوان «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» به سه مسئله «تساوی مرد و زن»، «حضور اجتماعی زنان» و «ولایت، قضاوت و مدیریت زنان» می‌پردازد.

تعداد بازدید : 4

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعارسال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین