پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: گشت ارشاد قطعا جامعه را تحریک می‌کند، به نظرم بعضی از مدیران از جای دیگری هدایت می‌شوند؛ منظور از جای دیگری که می‌گویم، بیشتر بیرون از مرزها است و کسانی هستند که خودشان را به اسم انقلابی جا می‌زنند.

شعارسال: اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که سال گذشته دادستان کل کشور، بعد از اعتراضات سال گذشته و اعتراض به نحوه فعالیت گشت ارشاد، اعلام کردند گشت ارشاد تعطیل شده و از همان جایی که راه‌اندازی شد، از همان جا هم تعطیل شد. اما در روز‌های گذشته به صورت رسمی از سوی سخنگوی فراجا اعلام شد که گشت ارشاد فعالیت خود را از سر گرفته تحلیل شما درباره راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد چیست؟ گفت: طبیعتا نتیجه مثبت نخواهند گرفت و این امر واضحی است. وقتی تقابل صورت بگیرد نتیجه آن تعارض، درگیری و رفتار‌های خشن می‌شود. در برهه‌ای انقلاب صورت گرفت و در حال حاضر باید ثباتی در این نظام شکل بگیرد و این ثبات برای آن است تا هر چیزی بتواند در جایگاه خودش قرار بگیرد.

بعضی از مدیران از بیرون مرزها هدایت می‌شوندو پشت پرده موضوع گشت ارشاد ، دست‌های پنهان جاسوسی است

 بخش‌هایی از گفت و گوی بروجردی را در ادامه می‌خوانید:

اگر گشت ارشاد قرار است دوباره به خیابان‌ها برگردد، جز تعارض با مردم و رودررو کردن اجزای این جامعه با همدیگر، اتفاق دیگری رخ نخواهد داد. زیرا گشت ارشادی‌ها هم افراد این جامعه هستند و این رفتار باعث قوت پیدا کردن این تقابل می‌شود. نمی‌دانم چطور می‌توان کاری کرد که آقایان درک درستی از واقعیت جامعه و اجتماع داشته باشند و بدانند با کدام مردم سروکار دارند و این کار جز تعارض و برخورد نتیجه دیگری نخواهد داشت و مردم را مستأصل می‌کند.

گشت ارشاد قطعا جامعه را تحریک می‌کند، به نظرم بعضی از مدیران از جای دیگری هدایت می‌شوند؛ منظور از جای دیگری که می‌گویم، بیشتر بیرون از مرز‌ها است و کسانی هستند که خودشان را به اسم انقلابی جا می‌زنند و اخیرا هم دیدیم که چندین نفر در جا‌های مختلف و حساس بودند و جاسوس از آب درآمدند. این همان تفکری است که می‌خواهد مردم را مقابل حاکمیت قرار دهد که این چنین اراده و تصمیمی گرفته می‌شود.

این مردم نمی‌خواهند به این شکل زندگی کنند. شما خودتان بدانید، امام هم به شما گفتند کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، خودشان باید تصمیم‌گیر باشند و امروز مردم می‌خواهند در انتخاب نوع پوشش آزاد باشند. این آزادی به تدریج و آرام‌آرام به جامعه تفهیم می‌کند که حدود و عرف اجتماعی را رعایت کرده و حریمی برای تفکر حاکم بر مردم رعایت شود. این روند به مرور درست می‌شود. چرا با تقابل، چرا با درگیری، چرا با نزاع و چرا مردم را به این سمت سوق می‌دهند؟

مردم خسته هستند. به مردم می‌گویند مسکن‌تان را تأمین می‌کنیم، بعد به مردم می‌گویند خودشان بروند مسکن بسازند. اگر امکانات داشتند، خودشان بلد بودند. گفتند شغل ایجاد می‌کنیم و بعد می‌گویند دو میلیون وام می‌دهیم تا شغل ایجاد کنید. این روش‌ها نتیجه‌بخش و ثمربخش نیست. یکی از آن روش‌ها همین گشت ارشاد است که نتیجه آن به درگیری در جامعه منجر شد و چقدر افراد کشته شده و چقدر آسیب به لحاظ روحی و روانی و جسمی وارد شد.

اگر شما بخواهید سرپا بایستید و ثبات داشته باشید، اگر قرار باشد که حاکمیت به ثمر بنشیند؛ اگر قرار بر این است تا حاکمیت بتواند اعمال حاکمیت کند، باید با مردم تعامل کند. این تعامل، شیوه‌ای نیست که بخواهد با گشت‌ارشاد درست شود. مدام بر حاکمیت یکدست تاکید کردند. سرانجام شما به حاکمیت یکدست رسیدید، اما نتیجه این رفتار، درگیری، اختلاف، خشونت و امثال این‌ها خواهد بود و این نتیجه آسیبی به کل حاکمیت و نظام می‌زند.

به نظر من پشت این موضوع، دست‌های پنهان جاسوسی است و به این راحتی هم نمی‌توان گفت این موارد از سر دلسوزی یا از سر تعهد به اسلام است. اصلا اینطور نیست.

به نظر من اگر کسی دلش برای اسلام بسوزد، این رفتار‌ها را کنار می‌گذارد و به صدر اسلام توجه می‌کند. آن رفتاری که ائمه و پیامبر ما داشتند را شاخصه عملکرد خود قرار می‌دهد تا بتواند جامعه را به نجات برساند.

در ارتباط با تصمیماتی که قوه‌قضائیه گرفت، در مصاحبه‌ای گفتم، وقتی آقای اژه‌ای تشریف آوردند گفتند که می‌خواهم دستورات رهبری را اجرا کرده، با مردم تعامل کرده و قوه‌قضائیه را اصلاح کنم. حکم صادر می‌شود که طرف برود غسالخانه تا مرده بشورد؟ نمی‌فهمم چرا آنقدر مسئولین در امور شخصی جامعه مداخله می‌کنند؟

قوه‌قضائیه باید در صدور احکام هوشیار باشد یا باید کسی به آن‌ها بگوید این چه مجازاتی است که شما اعمال می‌کنید؟ مجازات می‌کنید که فرد ارتباطی در فضای مجازی نداشته باشد! آیا این مجازات است؟ متهم را به زندان بفرستید راحت‌تر است حداقل با چهار نفر گفتگو می‌کند. من از این روش‌ها و رفتار‌های غلط سردرنمی‌آورم که این موضوع خلاف قوانین و مقررات و هم آسیب‌رسان به مردم است.

شما می‌گویید مجلس هم نتوانسته این موضوع حجاب را جمع کرده و تبدیل به قانون کند. برای آنکه شاید حداقل دو نفر در آنجا بوده که توانسته به این نتیجه برسد که الان وقت وضع قانون عجولانه نیست و مردم آسیب می‌بینند.

قوه‌مقننه درباره مسأله حجاب تصمیم درستی گرفته که گفته فعلا تصویب نشود. این موضوع نشان‌دهنده این است که فکر می‌کنند اگر این مسأله را مطرح کنند، باعث می‌شود یک عده موافق و یک عده دیگر مخالف باشند و اسباب دلخوری و آزار مردم را فراهم خواهد کرد. حداقل تصویب نکردن این قانون، گام مثبتی بود و امیدوار هستم روزی برسد که سر مسئولین به سنگ بخورد تا شاید بفهمند چه می‌کنند.

پلیس حافظ امنیت جامعه و مردم است. پلیس باید آسایش را برای جامعه به وجود بیاورد. اینگونه رفتارها، برخوردها، تصمیم‌گیری‌ها و عمل کردن‌ها امنیت آفرین نیست. این خیلی بد است پلیسی که باید حافظ امنیت مردم و آسایش مردم باشد به گونه دیگری عمل می‌کند که در تقابل با مردم قرار می‌گیرد. تاریخ برای ما همه این موارد را نقل کرده و نتایج همه موضوعات را دیدیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشار: 30تیر1402، کدخبر: 623676، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین