پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
موج شدید و فراگیر آنچه که عموما بدان انفولانزا می گویند(دقیقا هم مشخص نبوده و روایات در طیفی از سرماخوردگی تا آنفولانزا و ذات الریه و سویه جدید از کرونا قرار دارند) ، مدارس کشور را فرا گرفته و دانش اموزان را چند روزی خانه نشین کرده است. نکته جالب اینکه هیچ پیغام و اطلاع رسانی موثر و فراگیری از دو دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش و مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت ( یا هر زیربخش تخصصی دیگر) برای والدین و اطلاع رسانی عمومی برای تقویت پیشگیری ها صورت نگرفته است. با توجه به اهمیت موضوع ، به نظر می رسد که با مصادیق اتهامی قصور، تقصیر، اهمال و ترک فعل منجر به ایجاد فاجعه ملی مواجه بوده و ضرورت دارد که دادستان کل کشور با دستور تشکیل پرونده و جلب این دو مدیرکل ، به موضوع ورود موثر داشته باشد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با مشاهده اپیدمی این وضعیت در مدارس تهران ، با برخی از اولیا وارد صحبت شده و تمامی انها از نوعی کم اطلاعی و اضطراب اولیه بدلیل کم توجهی به پیش آگاهی ها در رنج بودند. از کلیه همکاران رسانه ای در سطح کشور هم تقاضا می گردد با رویکردی فعال تر به چنین موضوعاتی ورود موثر داشته تا مانع وقت گذرانی به اسم مدیریت و کارشناسی دولت در ادارات و دستگاه های اجرایی باشیم.بنظر می رسد که دیگر دوره حقوق گرفتن های مفت و خودمشغول سازی های اداری و بازی بازی با برنامه ها و طرح های غیر اولویت دار و کم توجهی به تحول آفرینی در حوزه های فعالیتی با عملکرد غیر قابل دفاع ، تمام شده است. جناب مدیرکل محترم، یا کار کن و متعهد به وظایف و مسئولیت ها باش، یا با یک خدا حافظی همه را خوشحال کن. نیروی تخصصی متعهد اماده خدمات رسانی ، پشت درب استخدامی کشور صف کشیده است. سربسته عرض شد .

شعارسال: اطلاع رسانی، پیش آگاهی و ارایه هشدار‌های سطح بندی شده همراه با راهنمایی و ارایه طریق برای پیشگیری، کاهش اثرات، اقدام موثر، طی آرام و کم تنش بیماری و غیره، از رویه‌های معمول در نظام‌های آموزش و پرورش کشور‌های مختلف در مواجه با بیماری‌های فصلی و بیماری‌های فراگیر است.

اثرگذاری اثبات شده این رویه، ضمن افزایش آرامش فردی دانش اموزان و اولیا آنها، بستر را برای کاهش هزینه‌های ملی حوزه بهداشت و درمان و همچنین کاهش اثرگذاری‌های تخریبی رویداد‌ها بر نیروی انسانی (دانش آموزان و اولیا آنها) فراهم می‌کند.

پیشنهاد به دادستان کل کشور برای تشکیل پرونده بر علیه مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش و مدیرکل مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت

اما گویا در کشور ما، مدیران کل و کارشناسان دو دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش و مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در خواب تشریف دارند. شاید هم حداکثر گفته باشند، آره اومد یا آمده و مراقب باشید؟! چقدر نایس و چقدر لطیف.

نکته جالب اینکه، سال گذشته هم در همین موقع‌ها (برج هشت و نه ۱۴۰۱) با بحث شیوع آنفولانزا مواجه بودیم و امثال هم گویا با اپیدمی این بیماری مواجه هستیم و حتی ضعیف‌تر از پارسال، شاهد اطلاع رسانی‌ها و پیش آگاهی‌ها و هشدار‌ها می‌باشیم.

در چنین وضعیتی، پیشنهاد ما به جناب دادستان محترم کل کشور، صدور حکم جلب مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش و رئیس محترم مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به اتهام آنچه که می‌توان قصور، تقصیر، اهمال و ترک فعل منجر به ایجاد عارضه ملی خواند است. تعداد قابل توجهی از کودکان (خصوصا دبستانی ها) بدلیل آنچه که بیماری انفولانزا نامیده شده، غایب بوده و در منزل به استراحت پرداختند و استرس خاصی هم بر والدین بدلیل مواجه با بیماری بدون امادگی و پیش آگاهی وارد شد. بخشی از دانش اموزان بدلیل تصور سرماخوردگی به مدارس آمده و چرخه انتقال بیماری را تسریع و تشدید کردند (کادر آموزشی مدارس هم بدلیل کم اطلاعی، حساسیت خاصی برای غربالگری و ممانعت از ورود دانش اموزان دارای چرحه انتقال انجام ندادند). گروهی از والدین و دانش اموزان بدلیل تصور سرماخوردگی ساده و کم حساسیتی، باعث تشدید این بیماری و تبدیل آن به ذات الریه و برونشیت و پیومونی شدند.

آیا با این ترسیم وضعیت، جلب کیفری دو مدیرکل محترم از دو دستگاه تخصصی، از نظر دادستان محترم کل کشور، ضرورت ندارد؟ از دادستان محترم تقاضا داریم، با حساسیت بیشتری به حوزه وظایف خود نگریسته و خدای ناکرده، خام توجیه گری‌ها و ویترین چینی‌های نمایشی از عملکرد‌های داشته و نداشته عزیزان مدیر ما نشوند. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، آمادگی داوطلبانه خود را برای تهیه مستندات کیفری برای طرح دعوی قانونی و تسلیم مستندات به کلیه نهاد‌های نظارتی و امنیتی کشور، اعلام می‌دارد.

اگر چندبار با چند مدیر خاطی، با رویکرد قانونی برخورد شود، سایر مدیران بشکل خودتنظیم، اقدام به رعایت چارچوب‌های حرفه‌ای خود می‌کنند. این پایگاه خبری، آماده انعکاس نظرات دو مدیرکل محترم نیز بوده و در صورت وجود توضیحات یا کم بینی از جانب ما، منتظر تکمیل اطلاعات و انعکاس موثر ان‌ها جهت تنویر افکار عمومی هستیم.

پیشنهاد به دادستان کل کشور برای تشکیل پرونده بر علیه مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش و مدیرکل مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
هادی یزدانی(پزشک) گفته که ما الان با مخلوطی از ویروس‌ها مواجه هستیم. برخی می‌گویند ما با «سوپ ویروس» مواجه شدیم. بخش سرپایی ما ۶ ماه است که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و فشار زیادی وارد می‌کند.زنجیره اصلی انتقال ما در این دوره کودکان بودند؛ در اصفهان بالای صد درصد تخت‌های اطفال در شهر پر است .در پاییز و زمستان امسال باید چند هفته مدارس تعطیل می‌شد اما این کار اصلا انجام نشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین