پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
مسعود پزشکیان گفت: از مردم بپرسیم که ما در این چند دهه که قدرت به دست داشتیم و چپ یا راست بوده اما دست مسلمانان بوده، حال آیا آن‌ها را علاقه‌مندتر کرده یا خرابتر کرده است؟! من قدرت داشتم و خراب کردم اما کسانی که در بیرون، مسجد، صداوسیما و مدارس بودند با دین مردم چه کردند؟

شعارسال: مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، در خصوص صحبت‌های احمد علم الهدی که مهم‌ترین آسیب در کشور دو قطبی سازی است، گفت: وقتی رقیبی مقابل آدم نباشد، هر کار اشتباهی صورت بگیرد بهترین است. مثل شرکت‌های تولید خودرو، چون ایران خودرو و سایپا که هر بنجلی را تولید کنند و به مردم بدهند آن‌ها مجبور هستند در صف بایستند و به اجبار خرید کنند و هزینه آن را بپردازند، ولی اگر رقیبی بیاید آن‌ها می‌توانند در بازار بمانند؟ ما اگر می‌خواهیم اسلام و اعتقاد ما رونق پیدا کند باید اجازه بدهیم رقبا ما را نقد کنند و جواب آن‌ها را با منطق، عقل و علم بدهیم نه آنکه هر که حرف زد. بگوییم تو کافر و ضوابط ولایت هستی و نتیجه آن این است که بی‌عرضگی‌های خود را به اسم اسلام و دین و انقلاب تمام کنیم.

چون بی‌سوادی می‌گویی آقا این حرف را نزده!+ ایران خودرو و سایپا هر بنجلی تولید کنند مردم مجبورند بخرند

پزشکیان در واکنش به اعتراض رد صلاحیت خود گفت: برای من مهم نیست، راهی که ما تا امروز آمدیم برای پست نبوده است من زمانی که وزیر بودم و آن‌ها می‌خواستند من را استیضاح کنند وسایل خود را جمع کردم تا دیگر به وزارتخانه برنگردم. اگر قرار باشد به خاطر وزیر یا نماینده شدن از اصول و اعتقاد خود کوتاه بیایم و سرخم کنم هیچ وقت آن را نمی‌خواهم.

وی در پاسخ به این سوال که روند این مسیر را چگونه خواهد دید، گفت: از مردم بپرسیم که ما در این چند دهه که قدرت به دست داشتیم و چپ یا راست بوده، اما دست مسلمانان بوده، حال آیا آن‌ها را علاقه‌مندتر کرده یا خرابتر کرده است؟! من قدرت داشتم و خراب کردم، اما کسانی که در بیرون، مسجد، صداوسیما و مدارس بودند با دین مردم چه کردند؟! چرا اینطور شد، دین باور ما منطق و دلیل دارد. چون سواد نداریم و نمی‌توانیم با دلیل مردم را قانع کنیم و راحت انگ می‌زنیم و، چون آقا گفته شما حق ندارید حرف بزنید. مگر آقا حرف غیرمنطقی می‌زند! وقتی حرف زده باید آن را توجیه کنیم و نگوییم تو حرف نزن شما به جای جواب دادن و به دلیل اینکه بی‌سوادی می‌گویی آقا این حرف را نزده و چه ربطی دارد؟

نماینده تبریز درباره صحبت‌های محمدباقر قالیباف از نمره قبولی مجلس، افزود: مجلس دو کار دارد؛ ابتدا قانون بنویسد و دوم نظارت کند. ما بر قانون‌های نوشته شده نظارت نکردیم و آن‌ها هم اجرا نکردند و حال دوباره قانون نوشته شود و وقتی کسی قرار نیست اجرا کند و سوالی بپرسد، پس نوشتن آن به چه درد میخورد؟! باید انباشت از قانون‌ها را درست کنیم مگر قانون ششم چه مشکلی داشت که قانون برنامه هفتم را نوشتیم؛ و این را مانند آن اجرا نمی‌کنند و در خصوص اینکه چرا اجرا نمی‌کنند سوالاتی داریم، اما به نوشتن ادامه می‌دهیم!. یک سال و نیم است که از وزیری درخواست کردیم به صحن بیاید، اما نیامد و تا آخر دوره هم نخواهد آمد!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 13آذر1402، کدخبر: 1844540، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین