پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه ۱۹ آبان نتایج صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد.بنابر اعلام برخی از نمایندگان مجلس، تاکنون ۳۰ نماینده مجلس یازدهم از رد صلاحیت خود توسط هیات های اجرایی وزارت کشور خبر داده اند و این لیست در حال افزایش است.در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجموعا ۴۸۸۴۷ متقاضی در این مرحله پیش‌ثبت‌نام خود را نهایی کردند که به گفته مسئولان وزارت کشور حدود ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در پیش ثبت‌نام شرکت کردند.

شعار سال: بنابر اعلام برخی از نمایندگان مجلس، تاکنون ۳۰ نماینده مجلس یازدهم از رد صلاحیت خود توسط هیات‌های اجرایی وزارت کشور خبر داده اند. اسامی نمایندگان مجلس یازدهمی که در انتخابات مجلس دوازدهم توسط هیات‌های اجرایی (دولت) ردصلاحیت شده‌اند؛ در ذیل ارایه گردیده است. این لیست در حال تکمیل شدن می‌باشد. 

ماده ۳۳ قانون جدید انتخابات که براساس آن اشخاص از داوطلب شدن نمایندگی مجلس محروم می‌شوند، شامل ۱۳بند و یک تبصره است‌. .همچنین ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس درخصوص شرایط انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام شامل ۱۰ بند است که به نظر می‌رسد رد صلاحیت برخی از نمایندگان و نامزدها براساس بند یک «اعتقاد و التزام عملی به اسلام» بند دو «التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» و بند ۴  «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه» صورت گرفته است‌.

به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آن‌ها در هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی Keshvar.moi.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت نمایند.از روز ۲۵ آبان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت استان با کسب نظر از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز می شود. جدول مراحل اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

*** ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان: ابلاغ مراتب عدم تایید یا عدم احراز به داوطلبان

*** ۲۱ آبان تا ۲۲ آبان: درخواست کتبی داوطلبان مبنی بر دریافت دلایل عدم تایید یا عدم احراز به هیات اجرایی

*** ۲۳ آبان تا ۲۶ آبان: ابلاغ دلایل به داوطلب توسط هیات اجرایی با رعایت قانون

*** ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان: شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنان در هیات اجرایی مورد تایید قرار نگرفته به هیات نظارت استان

*** ۲۵ آبان تا ۱۴ دی: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت استان با کسب نظر از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

اسامی ۲۶ نماینده مجلس یازدهم که تائید صلاحیت نشده اند + این لیست در حال اضافه شدن است

پیام برخی از نمایندگان مجلس یازدهم که صلاحیت آنها تائید نشده یا رد صلاحیت شده اند :

بر اساس برخی اخبار دریافتی ، روز شنبه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با وزیر کشور صحبت تنوده و ظاهرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده که بند مربوط به ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی را مانعی برای تایید صلاحیت‌ها نکنند. چراکه هیات‌های اجرایی با توسل به این بند، تعدادی از نمایندگانی را که حرمت و محبوبیت دارند، رد صلاحیت کرده‌اند.

*** الله وردی دهقانی (ورزقان) :معتقد به مهندسی شدن انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی بوده و می‌گوید حتما اعتراض خواهد کرد.

*** علیرضا منادی سفیدان (تبریز) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** رجب رحمانی (تاکستان) :فرزند رجب رحمانی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشته بود "هیأت اجرایی تاکستان به استناد تحقیقات محلی اعضا، مهندس رجب رحمانی نماینده ۶ دوره مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی را فاقد صلاحیت برای کاندیداتوری انتخابات دوره دوازدهم اعلام کرد. "

*** سمیه محمودی (شهرضا) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .
 
*** محمد خدابخشی (الیگودرز) :آنچه در هیأت اجرایی شهرستان الیگودرز در خصوص اینجانب اتفاق افتاد، مطابق موازین قانونی و شرعی نبوده و متأثر از تفکرات تنگ نظرانه افرادی است که علنا در جلسه اعلام نموده‌اند که شهر را باید از دست لر‌ها خارج کنیم و در پی دو قطبی کردن جامعه الیگودرز به لر و شهری و دیوار کشیدن بین آنهاست؛ دیواری که در لحظه لحظه هشت سال خدمتگزاری به مردم با تمام وجود تلاش کردم آن را از میان بردارم. این چنین افرادی در ترکیب هیأت اجرایی معتمدین مردم الیگودرز نیستند و شکل‌گیری این هیأت مطابق یک فرآیند غیر قانونی و از طریق لیست مهندسی شده رئیس دفتر نظارت الیگودرز بر اساس بانک اطلاعاتی مخالفین نماینده احصاء شده و با همکاری کوروش بیرانوند بوده است.۸ رای مخالف اعضای این هیأت نشان دهنده نامتوازن و غیر منصفانه بودن این ترکیب یاد شده است که قبل از حضور در جلسه با محوریت دفتر نظارت الیگودرز هماهنگ شده بودند. اینجانب ضمن دعوت طرفداران خود به حفظ آرامش و رعایت قانون، موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهم نمود.

*** مسعود پزشکیان (تبریز) : اعتراض نخواهم زد. کاری به آن‌ها ندارم و از نظر من قابل هضم نیست که افرادی بیایند به ما که تمام زندگی و عمر خود را برای انقلاب گذاشتیم و تلاش کردیم آن‌وقت بگویند، عدم اعتقاد عملی به نظام! و آن‌ها که اعتقاد داشتند چه کسانی هستند نمی‌دانم!

*** سید موسی موسوی (لامرد) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** غلامرضا نوری قزلجه (بستان‌آباد) : هیأت اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه بستان آباد، اینجانب را ‎#رد_صلاحیت نموده است! ‎#اعتراض به این نتیجه را تقدیم مرجع قانونی بالاتر می‌کنم. همچنین دلایل و مستندات این رد صلاحیت به محض دریافت منتشر می‌شود.»

*** احمد علیرضابیگی (تبریز) :آقای فرماندار با بنده تماس گرفت و از رد صلاحیت من در هیات اجرایی خبر داد. این ردصلاحیت به دلیل حکم محکومیتی که در پرونده واگذاری شاسی بلند‌ها انجام شده است. همچنین مسعود پزشکیان و علیرضا منادی دیگر نمایندگان تبریز، اسکو و آذر شهر توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند.

*** جلال محمودزاده (مهاباد) : هیأت اجرایی شهرستان مهاباد به ریاست فرماندار “دولت جناب رئیسی” صلاحیت اینجانب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس را با استناد به بند ۴ ماده ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی” رد نموده است! “بماند به یادگار با افتخار”» . «به دولت توصیه می‌کنیم که طبق قانون عمل کند و آستانه تحمل دولت باید در مقابل منتقدان افزایش یابد. دولت باید انتقاد را به فال نیک بگیرد، نه اینکه با افراد منتقد که چاپلوسی نمی‌کنند، چنین برخوردی شود. امیدوارم شورای نگهبان براساس قانون عمل کند و تعدادی از افرادی که ردصلاحیت شده‌اند به عرصه انتخابات برگردند اما این نوع برخورد برای دولت سابقه خوبی نخواهد بود و مطمئناً شائبه دخالت دولت در انتخابات وجود خواهد داشت. »

*** جلیل رحیمی جهان‌ آبادی (تربت‌جام) : هر نظام سیاسی حق دارد کارگزاران خود را انتخاب کند اگر نظام جمهوری اسلامی بنده را لایق خدمت به مردمم نداند فرصت خدمت از من گرفته می‌شود، اما ناراحت نیستم ۸ سال جوانی و انرژی و استراحت و همه زندگیم را گذاشتم تا خدمت کنم و اگر این همه خدمات را بندگان خدا نبینند خدا دیده است و همان کافی است. ازهمشهریان خودم در هیات اجرایی تربت جام و روسای اداراتی که عضو هیات اجرایی بودند توقع نداشتم زحمت و تلاشهایم را برای مردمی بی پناه نبینند. گلایه دارم و شکایتم را به خدا می‌برم.

*** جلیل مختار (آبادان) :بدون هیچ توضیحی رد صلاحیت شده ام. جلیل مختار از مخالفان انتقال آب کارون بود. همچنین این نماینده مجلس در جلوگیری از تخصیص بودجه به ۴۱۱ پروژه فاقد مجوز محیط زیستی نقش داشت . 

*** سید لفته احمد نژاد (خرمشهر) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** احمد رسولی‌نژاد (دماوند) : صلاحیت اینجانب از سوی هیئت اجرایی تائید نشده است.

*** عادل نجف زاده (خوی) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** هاجر چنارانی (نیشابور) : گویا تائید صلاحیت شده اند

*** اردشیر مطهری (گرمسار) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** فاطمه مقصودی (بروجرد) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** سید مجتبی محفوظی (آبادان) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** رحمت الله فیروزی‌پور (نطنز) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** محمد مولوی (آبادان) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** محمد کعب‌عمیر (شوش) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** سید ناصر موسوی لارگانی (فلاورجان) :حفظ آرامش برای برگزاری انتخاباتی پرشور، امن و رقابتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است سرلوحه همیشگی بنده است. شهدا الگوی ما هستند که برای حفظ نظام و کشور جان عزیز خود را فدا کردند و به ما درس ایثار دادند. لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب گره گشای مشکلات است و انشالله براین صراط می مانیم.

*** علی رضایی (کنگاور) : روز شنبه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با وزیر کشور صحبت کرده و ظاهرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده که بند مربوط به ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی را مانعی برای تایید صلاحیت‌ها نکنند. 

*** مصطفی نخعی (نهبندان) : هیئت اجرایی حوزه انتخابیه ام، صلاحیت مرا تائید نکرد. عدم احراز صلاحیت را ابلاغ کردند و هواداران خود را به آرامش دعوت می‌کنم و در چارچوب قانونی پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

*** محسن زنگنه (تربت حیدریه) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** اکبر احمد پور (خواف) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** سیدمهدی فرشادان (سنندج): موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** سیدالبرز حسینی (خدابنده) : موضع گیری و واکنش قابل ذکر و موثری گزارش نشده است .

*** حسین میرزایی (اصفهان):در اولین واکنش به خبر عدم احراز صلاحیت خود نوشته است: مبارزه با فساد هزینه دارد، در این راه مصمم و محکم ایستاده ام ( تحقیق و تفحص از فولاد / تحقیق و تفحص از اوقاف) .

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: اسامی نمایندگان مجلس یازدهم که رد صلاحیت شده اند ، صفر تا صد رد صلاحیت شده ها ، نام کامل رد و تایید شده های مجلس ، رد صلاحیت اللهوردی دهقانی ، اسامی نمایندگان رد صلاحیت شده ، اسامی نمایندگان تائید صلاحیت نشده ، واکنش نمایندگان رد صلاحیت شده ، رد صلاحیت علیرضا منادی سفیدان ، رد صلاحیت سمیه محمودی ، رد صلاحیت محمد خدابخشی ، رد صلاحیت رجب رحمانی ، رد صلاحیت مسعود پزشکیان ، رد صلاحیت سید موسی موسوی ، رد صلاحیت علیرضا بیگی ، رد صلاحیت جلال محمودزاده ، رد صلاحیت جلیل رحیمی جهان ابادی ، رد صلاحیت جلیل مختار ، رد صلاحیت سید لفته احمدنژاد ، رد صلاحیت احمد رسولی نژاد ، رد صلاحیت عادل نجف زاده ، رد صلاحیت اردشیر مطهری ، رد صلاحیت فاطمه مقصودی ، رد صلاحیت مجتبی محفوظی ، رد صلاحیت رحمت الله فیروزی پور ، رد صلاحیت محمد مولوی ، رد صلاحیت محمد کعب عمیر ، رد صلاحیت سیدناصر موسوی لارگانی ، رد صلاحیت علی رضایی ، رد صلاحیت مصطفی نخعی ، رد صلاحیت محسن زنگنه ، رد صلاحیت احمد اکبرپور ، رد صلاحیت سید مهدی فرشادان ، رد صلاحیت سیدالبرز حسینی ، رد صلاحیت حسین میرزایی ، علل رد صلاحیت نمایندگان مجلس ، شروط محرومیت از نمایندگی مجلس ، ماده ۳۳ قانون جدید انتخابات ، ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس درخصوص شرایط انتخاب‌شوندگان ، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه ، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، اعتقاد و التزام عملی به اسلام ، تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی ، تاریخ های اعتراض به رد صلاحیت نمایندگی مجلس ، ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی عاملی برای رد صلاحیت‌ها ، کوروش بیرانوند
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
بخشی شون رو تائید صلاحیت می کنند. بعضی هاشون هم تائید می شن اما چون تندروی کردند در زمان رای گیری ریزش می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین