پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
نشست شورای موسوم به شورای وحدت اصولگریان استان کهگیلویه و بویراحمد که باهدف معرفی کردن کاندیدای نهایی این شورا در انتخابات دوازدهم حوزه انتخابیه بویراحمد واحد در یاسوج برگزار شد، با تنش و بدون نتیجه به پایان رسید. این نشست به ریاست شیخ صفدر پناهی و با حضور اعضای این شورا، آقایان محمدرحیم دهرابپور، سیدعلی محمد دانشی، حبیب الله پیشوا، شیخ مصطفی شجاعیان، شیخ محمدجواد جعفری، سیدجواد خاضع، سیده زینب موسوی و آقایان علی خرامین، غلام محمد زارعی و نادر منتطریان بعنوان سه کاندیدای اصلی این شورا در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد برگزار و البته بدلیل تنش بوجودآمده، این نشست بی نتیجه ماند.

شعارسال: نشست شورای موسوم به شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست شیخ صفدر پناهی و با حضور اعضای این شورا، آقایان محمدرحیم دهرابپور، سیدعلی محمد دانشی، حبیب الله پیشوا، شیخ مصطفی شجاعیان، شیخ محمدجواد جعفری، سیدجواد خاضع، سیده زینب موسوی و آقایان علی خرامین، غلام محمد زارعی و نادر منتطریان بعنوان سه کاندیدای اصلی این شورا در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد برگزار و البته بدلیل تنش بوجودآمده، این نشست بی نتیجه ماند.

تنش در اولین نشست شورای وحدت اصولگرایان بویراحمد + سیاست به چه قیمتی؟

پناهی: باید یک کاندیدای پُرقدرت انتخاب کنیم

"شیخ صفدر پناهی" رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بر وحدت و برادری در بین کاندیدا‌های انتخاباتی در جریان اصولگرا تاکید و اظهار داشت: در انتخابات دوازدهم، حوزه انتخابیه سردسیری این استان دارای ۲ کُرسی در مجلس می‌شود و اگر شما کاندیداها، خوب همدیگر را تحمل کرده و همدیگر را تخریب نکنید و دست به تحرکاتی علیه هم نزنید، امید داریم در آن انتخابات با وحدت و برادری و ائتلاف‌های صورت گرفته، موفق شویم.

وی با تاکید براینکه بهتر است با برادری و دوستی باهم رقابت کنید، خاطرنشان کرد: از هرسه کاندیدای کنونی شورای اصولگرایان در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد می‌خواهیم یک کاندیدای پُرقدرت در صحنه بماند که نماینده اکثریت مردم باشد.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار ما این است که خود کاندیدا‌ها با مشورت‌هایی که با هم دارند به ائتلاف و انسجام برسند و اگر این دوره به این وحدت و انسجام برسند در دور‌های بعدی کار انتخاب کاندیدای واحد از سوی این شورا راحت خواهد بود.

زارعی: تا آخر می‌مانم و ائتلاف با کاندیدای دیگر را تکذیب می‌کنم

نماینده ادوار نهم و دهم حوزه انتخابیه بویراحمد واحد در مجلس با رد کناره گیری خود از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هرگونه برداشتی مبنی بر ائتلاف و کنارکشی به نفع کاندیدای دیگری از این جلسه تکذیب می‌شود، بنده به دعوت شورای وحدت اصولگرایان در این جلسه حضور پیدا کردم و اینکه می‌گویند بنفع کسی و یا ائتلاف با کاندیدایی به این شورا آمده ام صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم.

"غلام محمد زارعی" با تاکید براینکه تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم و از انتخابات کناره گیری نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: ما برای خودمان اندیشه و افکاری داریم که در چنین جلساتی باشیم یا نباشیم، این اندیشه و افکار از بین نمی‌رود و یک اندیشه و تفکر تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه همه علاقمندند که در هر انتخابی علاوه بر مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح اتفاق بیفتد، اما پای عمل که وسط می‌آید علایق سیاسی، مسائل شخصی و قومی ورود پیدا می‌کند، یادآور شد: ما معتقدیم جهت‌گیری‌ها باید به سمتی باشد که افکار عمومی بپذیرد.

زارعی تاکیدکرد: نمی‌توان تابع حُب و بغض و علایق سیاسی و شخصی و قومیتی جلو برویم و از سویی خود را نیز مُدعی حزب و گروه بدانیم.

منتظریان: مرا با فتنه ۸۸ مقایسه نکنید

یکی دیگر از کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد هم در این نشست گفت: ما نسبت به همدیگر می‌توانیم انتقاد داشته باشیم، اما آیا پراکندگی‌ها کاندیدا‌ها باعث نمی‌شود که سرنوشت ما دستخوش اتفاقاتی شود که قابل جمع کردن نباشد؟

"نادر منتظریان" با تاکید براینکه زندگی من مثل این دیوار سفید و سالم است، اما در فضای مجازی مرا بشدت تخریب می‌کنند، اظهار داشت: آیا این حق من است که معاون آقای استاندار، مرا با فتنه ۸۸ مقایسه کند؟ معاون استاندار مصاحبه می‌دهد که بعضی توهم پیروزی دارند و مصداق آن توهم هم انتخابات سال ۸۸ بود، من چه گناهی کرده ام و چه جُرمی انجام داده ام که این گونه مرا تخریب می‌کنند؟

وی با بیان اینکه "احمدزاده" استاندار کهگیلویه و بویراحمد را فردی انقلابی و ولایتی می‌دانم و وی را در مدار انقلاب دانسته و دلم می‌سوزد و نمی‌خواهم برای او مشکلی پیش بیاید، ادامه داد: رئیسی به این استان ۲ سفر داشت، اما سئوال ما این است که این سفر‌ها چه دستاوردی داشت؟

منتظریان گفت: رئیس جمهور در یک سفر به آذربایجان، هزار دستگاه تراکتور به مردم و کشاورزان داد، اما سئوال ما این است که چرا باید بعد از ۶۳ سال از احداث کارخانه قند یاسوج، هنوز هر مسئولی به استان ما می‌آید، باید کارخانه قند یاسوج افتتاح شود؟

کاندیدای انتخابات دوازدهم در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد با انتقاد از ادامه محرومیت‌ها در این حوزه انتخابیه، تصریح کرد: چرا ساکنان دهستان سادات محمودی که در کنار رودخانه سکونت دارند همچنان تشنه آب هستند؟

منتظریان با طرح این سئوال که چرا مردم دهستان دشتروم که زیر پای آنان منابع عظیم آبی است همچنان اراضی زارعی و باغی آنان تشنه و آرزوی مردم این دیار، احداث یک کانال آب شده است؟ اظهار داشت: محور‌های ارتباطی ما بدتر از همیشه شده‌اند و هر روز هم در این حوزه پسرفت داریم و هفته‌ای چند جوان جلوی چشم همه ما در قبرستان‌ها دفن می‌شوند.

وی با طرح این سئوال که چرا با وجود تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد، اما جوانان این دیار در شهر‌های اصفهان و یزد باید کارگری کنند؟ ادامه داد: ما براین باوریم تا مادامی که شایستگان بر میز‌های مدیریتی استان تکیه نزنند وضعیت همین گونه خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت اول محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود از روند انتخابات و هیئت‌های اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد هم انتقاد و یادآور شد: مگر می‌شود اعضای اجرایی انتخابات از اتاق فکر یک کاندیدا باشند و آنوقت انتظار سلامت و رقابت سالم انتخاباتی را نیز داشته باشیم؟

منتظریان با بیان اینکه به اندازه یک دانه جَو هم دغدغه و استرس انتخاباتی ندارم، چون آمده‌ام تا به وظیفه خودم عمل کنم، اظهار داشت: ما آمده‌ایم که کار کنیم و به نتیجه برسیم، اما متأسفانه اقداماتی در ارتباط با حضور برخی دوستان ما در ادارات دولتی و نهاد‌های اجرایی می‌افتد که بسیار نگران کننده و تاسفبار است.

وی گفت: برخی آقایان به ما وصله‌هایی را می‌چسبانند که این وصله‌ها به ما نمی‌چسبد، آیا این ظلم نیست که ما را با جریان فتنه ۸۸ مقایسه می‌کنند؟ آیا ما اینگونه هستیم؟

خرامین: آیا ابوبکر و یزید که گزینه‌های رای آوری بودند اَصلح بودند؟

سومین کاندیدای سخنران این نشست" علی خرامین" بود که از عملکرد شورای وحدت اصولگرایان در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد انتقاد و پیشنهاد این شورا مبنی بر اجماع بر گزینه رای آور را بشدت رد و آن را مصداق رای آوری ابوبکر و حادثه سقیفه بنی ساعده دانست.

کاندیدای اصولگرایان در انتخابات دوازدهم مجلس در حوزه انتخابیه سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با رد پیشنهاد شورای وحدت پیرامون اجماع بر گزینه رای آور، چنین روشی را در تعارض با مکتب غنی علوی و فاطمی دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بیعت با ابوبکر را با وجود رای بالاتر، مذموم و علی (ع) را بدلیل اصلح بودن شایسته و ذیحق خوانده است و ما اکنون باید این الگو را مبنای جریان اصولگرایی بدانیم.

"خرامین"، پیشنهاد ائتلاف را در شورای وحدت اصولگرایان حول محور مقبولیت در رأی آوری بالا را هم نپذیرفت و آن را نوعی بدعت گذاری به سبک سقیفه بنی ساعده قلمداد کرد و گفت: ابوبکر با وجود بهره مندی از رای اکثریت شورای ائتلاف، اصلح نبود، ولی مولی علی (ع) اصلح است ولو با یک رأی.

این فعال سیاسی و دانشگاهی افزود: برای گزینه اصلح چه شاخصه‌هایی دارید؟ امام حسین (ع) ۷۲ تن یار داشت و اصلح بود، اما لشکر یزید، ده‌ها هزار نفر داشت و اصلح نبود. حضرت زهرا (س) تک و تنها پشت سر حضرت علی (ع) ایستاد و هیچ پیشنهادی را نپذیرفت چراکه حضرت علی (ع) را اصلح می‌دانست.

خرامین با تاکید براینکه، مشارکت بعنوان یک راهبرد، اصول و ارکانی دارد، ولی این اصول با شیوه‌های تبلیغاتی زود هنگام مخدوش شده است، خاطرنشان کرد: مفهوم مشارکت با وارونه نمایی و تفسیر غلط از قانون در ابتدای فعالیت نامزد‌های انتخاباتی نقض شده است.

کاندیدای اصولگرایان در انتخابات دوازدهم مجلس در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون با بیان اینکه براساس قانون، راه اندازی کارناوال، متینگ‌ها و سخنرانی‌ها حتی در زمان تبلیغات ممنوع است، یادآورشد: برخی مسئولان به بهانه گرم شدن تنور انتخابات، تبلیغات را مجاز شمرده‌اند.

خرامین گفت: بیش از ۲ ماه هست که با تبلیغات زود هنگام، مردم را گرفتار جنگ روانی کرده‌ایم و این به مصلحت مردم، نظام و قوانین مصوب نیست.

این کاندیدای انتخابات دوازدهم در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد با طرح این سوال که چرا کاندیدا‌های انتخاباتی به دانشگاه‌ها نمی‌روند و در بین دانشجویان حاضر نمی‌شوند و به سوالات آنان پاسخ نمی‌دهند؟ ادامه داد: مشارکت با رویکرد طایفه سالاری سَم خطرناکی است و با این روند طایفه گرایی و تنش بین طوایف، سلامت و امنیت انتخابات را زیر سوال می‌بریم، زیرا دنبال لشکرکشی با وزن طایفه گرایی و تقابل و تنش بین مردم در تریبون‌ها هستیم که متاسفانه به جدایی برادر با برادر انجامیده است.

خرامین خطاب به منتظریان دیگر کاندیدای اصولگرایان در انتخابات دوازدهم بویراحمد واحد هم با انتقاد گفت: چرا شما در سپیدار، متینگ انتخاباتی برگزار می‌کنید و بر خلاف قانون، بیانیه شورای ائتلاف در حمایت از شما قرائت می‌شود؟

وی با تاکید براینکه طوایف را به جان هم انداخته‌ایم، برادر را علیه برادر تحریک کرده‌ایم و پشت تریبون‌ها به دیگر کاندیدا‌ها فحش می‌دهیم، خاطرنشان کرد:نباید به قیمت زیرپا گذاشتن قانون بدنبال مشارکت حداکثری بود.

خرامین در پاسخ به درخواست شیخ پناهی رئیس شورای وحدت اصولگریان در این استان مبنی بر حضور یک کاندیدای پُرقدرت اصولگرا که مورد حمایت قاطبه مردم باشد، هم تاکیدکرد: برای یکبار این بدعت را کنار بگذارید که فردی، چون رأی‌آوری دارد، اصلح است و ما از همین دریچه‌ای که به غلط ایجاد شده است و در طول تاریخ هم نمونه‌های زیادی دارد، مخالف هستیم.

وی گفت: بدعت در دین ایجاد نکنید، تکلیف نیرو‌های انقلاب، انتخاب اصلح است و اینکه به این بهانه کار‌هایی انجام شود من موافق نیستم، رسالت تاریخی انتخاب اصلح، رآی‌آوری بالا نیست، تکلیف خود را انجام دهید و به وظیفه خود عمل کنید.

شیخ صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به حرف‌های علی خرامین انتقاد و اظهارداشت: شما انسان علمی، باسواد و توانمندی هستید، خواهش دارم اینگونه مقایسه نکنید.

وی گفت: افرادی را که شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌کند، قابل احترام بوده و اینجا دیگر بحث اصلح و اصلح‌تر است.

این نشست بدون نتیجه و با نارضایتی آقایان غلام محمد زارعی و علی خرامین بعنوان ۲ کاندیدای شورای وحدت اصولگرایان در بویراحمد واحد به پایان رسید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 8بهمن1402، کدخبر: 1442252، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین