پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
نظام تحزب در ایران، به دلایلی چند قابلیت فعالیت موثر ندارد. در چنین شرایطی شاهد قطب بندی سیاسی در کشور به دو طیف چپ و راست (بعد‌ها تبدیل به اصلاح طلب و اصول گرا شدند) بودیم. اما در سه دوره اخیر انتخابات، شاهد هستیم که این شیوه فعالیتی نیز رنگ باخته و جای خود را به سرواژه ها، جبهه‌ها و کانون‌ها و شورا‌ها و ... داده است. تجمعاتی که در واقعیت عموما در حد یک واژه بیشتر نیستند و صرفا قصد پر کردن میدان بازی سیاسی را دارند. شورای ائتلاف، شریان، شانا و غیره. دعوای اصلی روی شناسنامه سازی برای خود جهت کسب قدرت است و فکر می‌کنند که این کار برای مردم هم جذابیت دارد؟ وعده می‌دهیم که ان شاالله در آینده‌ای نزدیک، دروتان می‌کنیم. یا با صلاحیت و تعهد خدمت، به میدان سیاست و مدیریت در جمهوری اسلامی ایران گام می‌گذارید، یا آنقدر هزینه حضور را برایتان بالا می‌بریم که خودتان فراری شوید و جا را به اهلش بسپارید. ما درباره تهدید حرف نمی‌زنیم، ما از تکلیف می‌گوییم. تشکل، گروه، حزب و جمعیتی برای ما ارزش و احترام دارد که عملا در خدمت مردم باشد نه کاسب قدرت با زندگی شبه قارچی و روئیده از چند هفته قبل از انتخابات و ناپیدا تا دوره بعدی. لاله افتخاری عضو شورای ائتلاف می‌گوید که غیر از شورای وحدت همه گروه‌ها و طیف‌های حاضر در جریان اصولگرا با شورای ائتلاف لیست واحد می‌دهند.

شعارسال: «به وحدت نمی‌رسیم» این پیامی است که این روز‌ها از گعده‌های مختلف اصولگرایی شنیده می‌شود. با این حال صبح امروز خبرگزاری اصولگرا از دیدار شبانه دو عضو برجسته شورای ائتلاف با برخی اعضای شاخص جبهه پایداری خبر داد و هدف از این دیدار را رسیدن به لیست مشترک عنوان کرد.

شورای وحدت و شانا به وحدت نرسیدند + به درک ، خاصیت شان برای مردم چیست و چقدر پاسخگویی در آینده دارند؟

هفته پیش نیز خبری درباره توافق این دو تشکل بر روی سهم جبهه پایداری از لیست ۳۰ نفره تهران منتشر شده بود که از سوی هیچکدام تایید نشد. در این خبر همچنین تاکید شده بود که جبهه پایداری مصمم است که در صورت عدم ائتلاف با شانا، با هیچ گروه دیگری از جمله امنا یا شورای وحدت، ائتلافی نکند و تنها دستور کار این جبهه، بررسی ائتلاف با شانا است.

عضو شورای ائتلاف: با شریان به ائتلاف رسیدیم

این ادعا، اما صحت دارد یا خبرسازی رسانه‌ای در فاصله دو روز مانده به تبلیغات انتخاباتی است؟

یک عضو شورای ائتلاف ادعای این رسانه اصولگرا را رد کرده و می‌گوید؛ «همه طیف‌های جریان اصولگرا اعم از جبهه پایداری، امناء و شریان با شورای ائتلاف به وحدت رسیدند و به دلیل اینکه شورای وحدت از پایگاه مناسب برای رأی‌آوری برخوردار نیست، مورد استقبال گروه‌های اصولگرا واقع نشده است.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که سرلیستی قالیباف از محور‌های مورد اختلاف این طیف از اصولگرایان خاصه شریان است.

این عضو شورای ائتلاف که تاکید بر عدم انتشار اسمش داشت، جلسه شب گذشته شورای ائتلاف با جبهه پایداری که خبرگزاری تسنیم خبر داده، را تایید نکرد و گفت: در ابتدا تعداد کاندیدا‌ها هزار نفر بود که طی جلسات متعدد به ۲۵۰ نفر رسید، سپس بعد از گفتگو با داوطلبین اعم از زن و مرد و امتیازبندی آنها، این تعداد ۲۵۰ داوطلب به ۹۰ نفر رسید، قرار است امشب شورای انتخاب و دیگر اعضای شورای ائتلاف این ۹۰ داوطلب را به ۳۰ داوطلب برسانند.

همه در لیست شورای ائتلاف هستند

وی در پاسخ به اینکه داوطلبین جبهه پایداری، شریان و امناء نیز در لیست شورای ائتلاف حضور دارند یا خیر، افزود: بله، همه در لیست شورای ائتلاف هستند و هیچ‌کس جدا نیست.

از فردا کتک‌کاری شروع می‌شود

این عضو شورای ائتلاف درباره وحدت شورای ائتلاف با شورای ائتلاف تصریح کرد: خیر، شورای وحدت رأی ندارد، اصل جبهه پایداری، ایثارگران و آقایان حدادعادل، بذرپاش و قالیباف هستند. شورای وحدت پایگاهی ندارد، از فردا کتک‌کاری شروع می‌شود.

لاله افتخاری: شورای وحدت و شانا به وحدت نرسیدند

در حالی که عضو شورای ائتلاف می‌گوید با این شورا با شورای وحدت در لیست‌ها به ائتلاف نرسیند، لاله افتخاری، عضو شورای وحدت اصولگرایان نیز گفت که شورای وحدت و شورای ائتلاف به وحدت نرسیدند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 1اسفند1402، کدخبر: 610968، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین