پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علیه ایران تحریم‌های جدیدی وضع کرده که مدعی است افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.بر این قاعده، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ نهاد و چهار شخص مستقر در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و اندونزی را که از برنامه تولید پهپاد ایران حمایت می‌کنند، تحریم کرد. حسین هاتفی اردکانی، رییس هیات‌مدیره شرکت «کاوان الکترونیک بهراد» و گروه صنعتی «سامان» وزارت دفاع از افراد و نهادهای تحریم‌شده هستند.

شعارسال: وزارت خزانه داری آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد که این تحریم‌ها چهار نفر در ایران و اندونزی و ۱۰ نهاد در ایران، اندونزی، مالزی و هنگ کنگ را هدف قرار می‌دهد.

تحریم ۱۴ فرد و نهاد ایرانی و خارجی جدید به دلیل ارتباط با سپاه و حوزه پهپاد، توسط امریکا

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که وزارت دادگستری، امنیت داخلی و خزانه داری ایالات متحده در اقدام مشترکی برای «ایجاد اختلال در شبکه تدارکات بین المللی کمک به تولید پهپاد سپاه» این اقدام را انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ۱۰ نهاد و چهار فرد مستقر در ایران، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی را که از تولید (پهپاد) ایران حمایت می‌کنند، تحریم می‌کند. این شبکه به رهبری حسین هاتفی اردکانی مستقر در ایران، خرید قطعات آمریکایی و خارجی به ارزش صد‌ها هزار دلار برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه پهپاد آن را تسهیل کرده است.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در راستای ادعا‌های واشنگتن گفت: «تولید غیرقانونی و تکثیر پهپاد‌های مرگبار ایران برای نیرو‌های تروریستی وابسته به خود در خاورمیانه و روسیه همچنان به تشدید تنش‌ها و طولانی شدن درگیری‌ها ادامه می‌دهد و ثبات را تضعیف می‌کند. آمریکا در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، به استفاده از طیف وسیعی از ابزار‌ها و اختیارات خود برای مختل کردن این شبکه‌های تدارکات غیرقانونی و همچنین پاسخگو ساختن افراد و نهاد‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا در تداوم هراس از قدرت دفاع بازدارندگی و پهپادی تهران، تاکنون تحریم‌های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های مختلف از جمله جنگ اوکراین اعمال کرده که اکنون برای گسترش دایره تحریم‌های خود، وضعیت غرب آسیا (خاورمیانه) و جنگ اسرائیل و فلسطین را به عنوان بهانه جدید خود برای تداوم تحریم‌های یکجانبه قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون چهار دور تحریم علیه جنبش حماس به دلیل عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر اعمال کرده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28آذر1402، کدخبر: 85327282، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
اینا برای سپاه نقشه ها دارند عوضی ها
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
0
0
از تحریم اتمی بانکی موشکی منطقه ای عبور کردیم رسیدیم به پهبادهای این آمریکایی های احمق هنوز نفهمیدند که جهان جهان ۸۰سال پیش نیست که شما هرغلطی بخواهند بکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین