پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۴۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت و دولت ها، رهبران و شخصیت‌های برجسته بین المللی به این حادثه تلخ تروریستی در ایران واکنش نشان دادند. علاوه بر این،بعد از انفجار تروریستی در شهر تاریخی کرمان و جان باختن بیش از یکصد نفر از هم‌میهن‌های‌مان، اکثر سردبیران با واژه خون تیتر زده‌اند و صفحه نخست برخی روزنامه‌ها سیاه و سفید شده‌اند. در بین این روزنامه‌ها، جام‌جم به زبان عبری، انتقام را قطعی خوانده است. پیام های تسلیت در سطوح مختلف نظیر وزارت امور خارچه ، رئیس دولت و سفرا ، برای همتایان خودشان در ایران ، ارسال شده است.

شعارسال: حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت و دولت ها، رهبران و شخصیت‌های برجسته بین المللی به این حادثه تلخ تروریستی در ایران واکنش نشان دادند.

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

محکومیت انفجار تروریستی کرمان توسط هند، کویت، امارات، بحرین، عمان ،عربستان ،قطر و سوریه:

دولت‌های هند، کویت، امارات، بحرین، عمان،عربستان، قطر و سوریه انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را محکوم کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت از وقوع انفجار‌های تروریستی در کرمان «شوکه و غمگین شدیم».
در بیانیه وزارت امور خارجه کویت در این ارتباط آمده است: «وزارت امور خارجه کشور کویت ۲ حمله رخ داده در استان کرمان در جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران که در آن ده‌ها انسان بی‌گناه کشته شدند، محکوم می‌کند. این وزارتخانه مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه دولت کویت را به جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان اعلام و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان دارد».

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

وزارت امور خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد ابوظبی «این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات و مغایر با ارزش‌ها و اصول بشردوستانه است، را مردود می‌داند». این وزارتخانه همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم همسایه و خانواده‌ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع اعلام و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.
دولت بحرین نیز حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حادثه تروریستی کرمان که منجر به جان باختن تعداد زیادی از غیرنظامیان شد را به شدیدترین حالت محکوم می‌کنیم».

وزارت خارجه عمان نیز ضمن تسلیت بابت جان باختن شماری از مردم در این حادثه، بر موضع ثابت عمان در محکومیت انواع خشونت و تروریسم تاکید کرد. 

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای انفجار‌های تروریستی کرمان را محکوم کرد و گفت: «خالصانه‌ترین تسلیت و همدردی و همبستگی خود را با ایران در این حادثه دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحین شفای عاجل آرزومندیم».

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای به شدت دو انفجار تروریستی کرمان را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «بر موضع خود در رد خشونت، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه با هر دلیلی که باشد، تأکید می‌کنیم». قطر همچنین به خانواده‌های شهدا، مردم و دولت ایران تسلیت گفت و برای مجروحین آرزوی بهبودی کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنجشنبه به مناسبت شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی کرمان، دو پیام تسلیت به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران فرستاد. به گزارش سانا، اسد در این دو پیام تسلیت، همدردی صمیمانه خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران را ابراز کرد و از خداوند متعال برای شهدا طلب رحمت و آمرزش و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

تسلیت تعدادی از کشور‌های اروپایی :

انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در مسیر گلزار شهدای کرمان با واکنش تعدادی از کشور‌های اروپایی همراه شد. دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ بامداد پنجشنبه ضمن محکوم کردن انفجار‌های تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.
وزارت امور خارجه آلمان طی بیانیه‌ای گفت: «اقدام تروریستی در کرمان را محکوم می‌کنیم و مردم ایران را سزاوار آینده‌ای سرشار از امنیت و صلح می‌دانیم. از آمار بالای تلفات انفجار‌های امروز کرمان از جمله تعداد زیادی کودک بسیار متأسفیم».

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت فرانسه نیز انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در کرمان ایران را با «شدیدترین لحن» محکوم کرد.
طبق گزارش‌ها، وزارت امور خارجه هلند طی بیانیه‌ای تصریح کرد: «حملاتی را که در کرمان در ایران رخ داد به شدت محکوم می‌کنیم».
وزیر امور خارجه ایرلند نیز گفت: «انفجاری که در ایران رخ داد را به شدت محکوم می‌کنم، این یک حمله غیرمجاز و مذموم است و تروریسم و ​​خشونت قابل توجیه نیست».
بر این اساس، وزارت امور خارجه نروژ هم تاکید کرد: «حمله روز چهارشنبه در شهر کرمان در ایران را به شدت محکوم می‌کنیم و عاملان آن باید حساب پس بدهند».

واشنگتن، به هیچ وجه در انفجار کرمان نقش نداریم : 

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی امروز در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه در انفجار‌های امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کار اسرائیل است.وال استریت ژورنال نیز  مدعی شد که اسرائیل به متحدان خود گفته که در انفجار ایران دخالت نداشته است.
روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب اعلام کرد: اسرائیل به متحدان خود اطلاع داده که در انفجار‌های ایران دخالتی نداشته است. وال استریت ژورنال به نام کشور‌هایی که از آن‌ها بعنوان متحد رژیم صهیونیستی نام برده، اشاره نکرده است. این درحالیست که دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از هرگونه اظهار نظر درباره انفجار‌های تروریستی کرمان خودداری کرد و گفت هیچ حرفی ندارم. هاگاری در کنفرانس خبری خود افزود: هیچ صحبتی درباره انفجار‌های ایران نداریم و تمرکز ما بر جنگ علیه حماس است.

تماس تلفنی بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با امیرعبداللهیان : 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه از تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، انفجار‌های تروریستی در کرمان را محکوم و با ایرانی‌ها ابراز همدردی کرد.
در این توئیت آمده است: «با امیرعبداللهیان صحبت کردن تا تسلیت خود در پی بمب‌گذاری‌های هولناک امروز (چهارشنبه) در کرمان، که منجر به کشته‌شدن ده‌ها شهروند ایرانی شد، اعلام کنم». «من این حمله تروریستی را به شدیدترین لحن محکوم کرده و همدردی خود را با مردم ایران ابراز می‌دارم».

پیام اتحادیه اروپا : 
سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان در ایران را محکوم و همبستگی خود را با مردم ایران ابراز می‌کند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی شدن شوک‌آور غیرنظامیان شده است. دل‌های ما اکنون با قربانیان و خانواده‌های آنهاست. مرتکبان بایستی پاسخگو شوند.»

پیام تسلیت سازمان ملل:
دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستى کرمان را محکوم کرد؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با محکوم کردن انفجار تروریستی کرمان، خواستار پاسخگویی عاملان این حمله شد و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت ایران اعلام کرد.

تسلیت کشور‌های آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی : 

انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در مسیر گلزار شهدای کرمان با واکنش تعدادی از کشور‌های آمریکای لاتین همراه شد. دولت‌های مکزیک،برزیل ، شیلی، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجار‌های تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.
دولت ونزوئلا نیز با تسلیت گفتن درباره شهادت و مجروح شدن ایرانی‌ها در حمله تروریستی در شهر کرمان، این انفجار‌ها را به شدت محکوم کرد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت نیکاراگوئه نیز طی پیامی به مسئولان ایران، تاکید کرد که «حملات تروریستی جدی رخ داده در کرمان را به شدت محکوم» می‌کند. در این پیام ضمن ابراز همبستگی نیکاراگوئه با مردم ایران و خانواده‌های همه قربانیان، آمده است: «در چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، مجدداً از او تجلیل کرده و یادش را گرامی می‌داریم».
رئیس‌جمهور کوبا نیز طی بیانیه‌ای گفت: «حمله تروریستی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی را به شدت محکوم می‌کنیم. ما همبستگی خود را با دولت و ملت ایران و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کنیم».

همچنین از کشورهای آمریکای جنوبی، دولت مکزیک از طریق وزارت خارجه این کشور مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران به علت انفجار تروریستی کرمان اعلام کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه مکزیک آمده است که «جمهوری مکزیک کاربرد خشونت را در هرگونه شرایطی رد می‌کند و همبستگی خود را با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها اعلام می‌دارد».
دولت برزیل نیز طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی در کرمان، به خانواده قربانیان حادثه تسلیت گفت و با مردم و دولت ایران ابراز همبستگی کرد.

دولت شیلی ضمن ابراز همبستگی با مردم ایران، مراتب تسلیت خود را به دولت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه خانواده‌های قربانیان اعلام نمود.

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

پاکستان با محکومیت انفجار‌ها در کرمان بر همکاری با ایران برای مقابله با تروریسم تاکید کرد:

وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: تروریسم یک تهدید برای صلح و امنیت منطقه است و با این معضل باید از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و دوجانبه مقابله شود. به گزارش دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، پاکستان حمله تروریستی وحشیانه‌ای را که در گلزار شهدای مرکز استان کرمان ایران رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد، را بشدت محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل آرزو می‌کنیم. پاکستان در این ساعات غم و اندوه در همبستگی کامل با دولت و ملت برادر ایران می‌ایستد. وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: این کشور معتقد است که تروریسم یک معضل و تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است لذا باید از طریق همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با آن مقابله کرد.
ساعاتی پس از جنایت خونین در گلزار شهدای شهر کرمان نخست وزیر پاکستان، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس این کشور طی پیام‌های جداگانه این حادثه تروریستی را به شدت محکوم و با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کردند. سفیر پاکستان در ایران نیز اعلام کرد: حادثه تروریستی کرمان را به ملت بزرگ ایران که قاطعانه با نیرو‌های ضدامنیت مقابله می‌کنند، تسلیت گفته و همبستگی کامل پاکستان با کشور برادر ایران اعلام می‌کنم.
بسیاری از شخصیت‌های پاکستانی از جمله بلاول بوتو زرداری وزیر سابق امور خارجه و علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین نیز پیام‌هایی در محکومیت انفجار‌های تروریستی کرمان صادر کردند.


پیام تسلیت و محکوم سازی های شخصیت‌های عراقی : 
مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که به شدت از انفجار تروریستی کرمان متأثر شده است. در بیانیه مقتدا صدر آمده است: «ما با اندوه فراوان خبر بمب‌گذاری تروریستی را دریافت کردیم که تعدادی از غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار داد و این خبر که در همسایه عزیزمان رخ داده است، به شدت ما را تحت تأثیر قرار داد.» در پایان بیانیه مقتدا صدر به زبان فارسی آمده است: «به مردم ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، جان باختن شماری از مردم را به ایران تسلیت گفتند.
نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در پیام‌های جداگانه انفجار‌های تروریستی کرمان را تسلیت گفته و محکوم کردند.

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

پیام دولت عراق: 
«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق نیز در یک بیانیه مطبوعاتی انفجار‌های تروریستی کرمان را به شدت محکوم کرد و آن را «جنایتکارانه» و «بزدلانه» خواند. دولت عراق در این بیانیه همچنین با دولت و مردم ایران ابراز همبستگی کرد و گفت: «عراق آمادگی خود را برای ارائه هرنوع کمکی که بتواند از شدت آلام این اقدام جنایت آمیز و بزدلانه بکاهد، اعلام می‌کند.»

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی : 

آیت الله العظمی سیستانی مرجع شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صد‌ها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. در ادامه این بیانیه آمده است: این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ دار و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم؛ و از خداوند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

پیام تسلیت انصارالله یمن : 
در این راستا دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انفجار‌های تروریستی کرمان، ضمن محکومیت شدید آن، گفت که این گونه اقدامات در راستای مقابله با نقش‌آفرینی ایران در مواجهه با استکبار است. به نوشته وبگاه المسیره، در این بیانیه آمده است: «ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی قوی‌تر از تمامی توطئه‌هاست و تمامی تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای بی ثباتی و ناامن‌سازی این کشور ان شاء‌الله شکست خواهد خورد.»

جنبش مجاهدین فلسطین : 
جنبش مجاهدین فلسطین، عصر امروز در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در شهر کرمان را محکوم کرد. این جنبش فلسطینی انفجار تروریستی در اطراف آرامگاه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را اقدامی شرورانه خواند و آن را به مردم، رهبری و دولت ایران تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد. در پایان این بیانیه تاکید شده است که رد پای دشمن صهیونیستی که مورد حمایت سردمدار شرارت آمریکاست، در این جنایت دیده می‌شود.

جهاد اسلامی فلسطین:
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «انفجار بزدلانه در شهر کرمان ایران و هدف قرار دادن گروهی از شهروندان ایرانی در اطراف آرامگاه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله را محکوم می‌کنیم.» این گروه مقاومت فلسطین اضافه کرد: «بدین وسیله ما به ملت عزیز ایران و رهبری این کشور تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم. جهاد اسلامی تاکید کرد: «چنین تجاوز شرورانه‌ای در حق مردم بی‌گناه انسجام ملل امت اسلامی و تمسک آن‌ها به مقاومت را که شهید سلیمانی همواره یکی از سمبل‌های آن خواهد ماند، بیشتر خواهد کرد.»

جنبش مقاومت اسلامی حماس : 
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای، انفجار تروریستی کرمان را در راستای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: «حمله جنایتکارانه در شهر کرمان در جنوب شرق ایران که غیرنظامیان را هدف قرار داد و بیش از صد شهید برجای گذاشت محکوم می‌کنیم».
جنبش حماس افزود: «کلیه اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان را که به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جمهوری اسلامی در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نقشه‌های شوم آن علیه امنیت و منافع مردم منطقه است را محکوم می‌کنیم».

پیام سید حسن نصرالله :
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد و به خانواده‌های افرادی که امروز در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد.

تعداد بازدید : 2

پیام تسلیت ولادیمیر پوتین: 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه روز (چهارشنبه) در پیامی به مقام معظم رهبری و ابراهیم رئیسی انفجار تروریستی امروز کرمان را تسلیت گفت و آن را «تکان دهنده»، «ظالمانه» و «بی پروا» توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که مسکو تروریسم را در همه اشکال خود محکوم می‌کند و متعهد به مبارزه بی امان با شرارت است.

پیام تسلیت رییس جمهور چین به همتای ایرانی:
به نقل از شینهوا، شی جین پینگ، رییس جمهور چین در پیامی خطاب به سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، شهادت جمعی از هموطنان‌مان را در حادثه تروریستی کرمان تسلیت گفت.جین پینگ در این پیام اعلام کرد که پس از اطلاع از این حملات تروریستی شدید در کرمان که قربانیان زیادی برجا گذاشته، عمیقاً شوکه شده است.رییس جمهور چین در ادامه به نیابت از دولت و مردم این کشور، ضمن تسلیت به همتای ایرانی، مراتب همدردی خالصانه خود با خانواده بازماندگان و زخمی‌های این حادثه تروریستی را ابراز کرد.وی تاکید کرد که چین قاطعانه با هر نوعی از تروریسم مخالفت بوده و حمله های تروریستی را شدیداً محکوم و از تلاش‌های ایران در راستای تامین امنیت و ثبات حمایت می‌کند.

پیام رجب طیب اردوغان : 
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز، شامگاه امروز، در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس آن را منتشر کرد، شهادت شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت. رئیس جمهور ترکیه نوشت: «درباره حملات تروریستی نفرت‌انگیزی که در استان کرمان ایران رخ داد، عمیقا اندوهگین هستیم. خداوند کسانی را که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.» رجب طیب اردوغان در ادامه این پیام اضافه کرد: «به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم».

پیام تسلیت دولت لبنان : 
وزارت خارجه لبنان شامگاه امروز در بیانیه‌ای با محکومیت انفجار تروریستی در کرمان، در خصوص تبعات منطقه‌ای این جنایت هشدار داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «حمله شهر کرمان ایران را محکوم می‌کنیم و در ارتباط با خطرات این اقدام جنایتکارانه و احتمال تأثیر منفی‌اش بر امنیت منطقه‌ای هشدار می‌دهیم.»

پیام تسلیت و محکوم سازی های شخصیت های سیاسی افغانستان:

احمد مسعود در پی حمله تروریستی کرمان با ارسال پیامی عنوان داشت که متاسفم این‌که می‌بینم امروز ملت بزرگ ایران مورد حمله‌ی تروریستی دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند. درد و داغ ناشی از شهادت ده‌ها تن از شهروندان بی‌گناه کشور دوست‏ و برادر ایران در پی دو انفجار توسط دشمنان انسانیت را درد خویش دانسته و عرض تسلیت دارم. برای مجروحین از بارگاه خداوند متعال شفای عاجل استدعا نموده و برای خانواده‌های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت آرزو دارم. ‏‌پدیده شوم تروریزم از سال‌ها بدین‌سو دامن‌گیر منطقه شده و همواره از مردم ما قربانی می‌گیرد.

حامد ‏کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان وقوع انفجار‌ها در کرمان ایران را شدیداً تقبیح کرد. حامد کرزی ضمن ابراز هم‌دردی با مردم ایران، این حمله را «عمل تروریستی، جنایت ضد بشری و در تضاد با تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی» دانسته است.

در پیام عطا محمد نور، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان به مناسبت حمله تروریستی کرمان آمده است: متاسفانه آگاهی یافتم که در پی دو انفجار در شهر کرمان ایران، در مراسم چهارمین سال‌روز شهادت سردارسپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران ده‌ها تن شهید و مجروح شده اند. تروریزم خطر منطقه‌ای و جهانی است که امروز امنیت شهروندان جهان را با خطر مواجه ساخته است. مبارزه در برابر این پدیده، مستلزم مبارزه جهانی است و باید ریشه‌های تروریزم چه در افغانستانِ تحت تسلط طالبان و چه در جا‌های دیگر، خشکانیده شود.

همدردی رئیس جمهور ازبکستان،امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ، صدری جباروف رییس جمهوری قرقیزستان ،نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان با دولت و ملت ایران:
میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در پیامی رسمی، حادثه تروریستی کرمان را به رئیس جمهور کشورمان تسلیت گفت. میرضیایف در این نامه تصریح کرد: خبر جان باختن و زخمی شدن شمار زیادی از مردم ایران طی اقدام تروریستی وحشتناک در شهر کرمان، دل‌های ما را لبریز از اندوه و تأسف کرد. در این لحظه‌های غم انگیز به جنابعالی و ملت برادر و دوست ایران، تسلیت گفته و همدردی عمیق خود را ابراز می‌نمایم. رئیس جمهور ازبکستان به دکتر رئیسی نوشته است: همدردی صمیمانه ما را به خانواده‌ها و تمامی نزدیکان قربانیان برسانید و برای مجروحان نیز شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

پیام تسلیت امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به رئیسی نیز بشرح زیر است. جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران ، عالیجناب.
در رابطه با عواقب فاجعه بار حمله تروریستی کرمان که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعداد زیادی از مردم شد، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به شما، مردم دوست و برادر ایران، بستگان و خویشان جانباخته‌ها ابراز می‌دارم. از خداوند متعال برای آن درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای تمامی مجروحان شفای عاجل و کامل مسئلت دارم. جمهوری تاجیکستان مانند همیشه تروریسم را در تمامی مظاهر آن به شدت محکوم می¬کند و پیوسته بر لزوم مبارزه بی وقفه با آن تاکید می‌کند.

صدری جباروف رییس‌جمهوری قرقیزستان در پیامی حمله تروریستی در کرمان را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت و تروریسم را در تمامی اشکال آن محکوم کرد.رسانه‌های قرقیزستان گزارش دادند در پیامی که به نقل از جباروف در کانال تلگرامی او منتشر شده، آمده است: با تاسفی عمیق خبر اندوهبار کشته و مجروح شدن افراد در نتیجه حمله‌ای تروریستی در کرمان را دریافت کردم. جمهوری قرقیزستان، قویا، تروریسم را در تمامی اشکال آن محکوم می‌کند که تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.جباروف همچنین بیان کرد: به نیابت از ملت قرقیزستان و از طرف خود، به خانواده‌های قربانیان و ملت دوست ایران، عمیقا، تسلیت می‌گویم. من نیز در رنج این خسران جبران‌ناپذیر سهیم هستم. برای تمامی مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارم.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پیام تسلیتی عنوان داشت که با دلی سنگین از فاجعه‌ای که امروز در کرمان رخ داد و بر اثر آن افراد بی‌گناه کشته و مجروح شدند، باخبر شدم. در این لحظه سخت، از طرف مردم جمهوری ارمنستان و خودم، جناب عالی، به من اجازه دهید تا برای همه بستگان قربانیان ابراز تاسف کنم و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کنم.

پیام تسلیت جمهوری آذربایجان به دولت و مردم ایران نیز در قالب پیام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صورت پذیرفته و در این پیام، جمهوری آذربایجان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان + از پیام تسلیت تا محکوم کردن اقدامات تروریستی

پیام نخست وزیر مالزی در شبکه اجتماعی ایکس در محکومیت انفجارهای وحشیانه تروریستی در کرمان:
انور ابراهیم بمناسبت عملیات تروریستی روز چهارشنبه 13 دی ماه در گلزار شهدای کرمان پیامی در این خصوص از طریق توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام صادر نمود. در این پیام چنین آمده است:انتشار خبر انفجار چند بمب در استان کرمان در ایران در روز گذشته، بسیار ناراحت کننده بود. نزدیک به ۱۰۰ نفر بیگناه کشته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی‌شده اند. مالزی هر گونه خشونت علیه بیگناهان را بشدت محکوم می‌کند. تقریبا سه ماه است که جهان شاهد قتل عام بیگناهان توسط اسرائیل در فلسطین می‌باشد که آخرین ان دو روز گذشته در لبنان بود. مالزی مراتب تسلیت و همبستگی خود را با کشور دوست جمهوری اسلامی ایران و شهروندان این کشور اعلام می دارد. مالزی همچنان خواستار ان است که عامل اصلی این اقدام خشونت آمیز بدست عدالت سپرده شود. در سال جدید، مالزی جهان را به اعتراض علیه فرهنگ خشونت و دشمنی و نجات بشریت دعوت می‌کند.

تسلیت وزیران خارجه اتیوپی و بوسنی و هرزگوین به امیرعبداللهیان:
معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اتیوپی و همچنین وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در پیام‌هایی به وزیر خارجه کشورمان انفجار تروریستی در کرمان که منجر به شهادت افراد بی‌گناه شد را تسلیت گفتند.
دمکه مکونن، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اتیوپی در پیام خود نوشت: از طرف مردم و دولت جمهوری فدرال دموکراتیک اتیوپی و از طرف خودم، به خانواده های داغدار، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بخاطر انفجار تراژیک و مرگبار در استان کرمان که باعث تلفات جانی و تخریب اموال شد، صمیمانه تسلیت می‌گویم.در این روزهای ماتم، فکر و دعای ما با خانواده‌های داغدار و مجروحین است.مایلم صمیمانه ابراز امیدواری کنم که مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بر تأثیر این فاجعه غلبه کنند.
همچنین المدین کناکوویچ، وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در پیامی با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در کرمان با ملت دولت و هم چنین خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و برای مجروخان این حادثه آرزوی بهبودی کرد

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: واکنش های بین المللی به حادثه تروریستی کرمان ، حادثه تروریستی کرمان ، اقدامات تروریستی ، انفجار تروریستی در کرمان ، محکومیت انفجار تروریستی کرمان ، انفجار‌های تروریستی ، دخالت اسرائیل در انفجار تروریستی کرمان ، مقابله با تروریسم ، انفجار در گلزار شهدای کرمان ، واکنش اسرائیل به حادثه تروریستی کرمان ، جنبش مقاومت اسلامی حماس ، ناامنی در ایران ، پیام تسلیت کشورها به ایران ، انتقام سخت ، شهدای حادثه تروریستی کرمان ، انتقام سخت انتقام قطعی ، پیام تسلیت برای حملات تروریستی کرمان ، محکومیت اقدامات تروریستی در کرمان ، محکومیت انفجار تروریستی کرمان توسط کشورهای محتلف ، جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان ، پیام تسلیت جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، تسلیت کشور‌های آمریکای لاتین ، تسلیت برخی از کشور‌های اروپایی ، پیام تسلیت عربستان سعودی ، ادعای آمریکا به هیچ وجه در انفجار کرمان نقش نداریم ، پیام تسلیت مقتدی صدر ، پیام تسلیت ولادیمیر پوتین برای انفجار کرمان ، پیام رجب طیب اردوغان ، پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
این حجم پیام را باید از چند منظر محکومیت اقدام تروریستی در کل دنیا
تائید انسان گرایی و اخلاق گرایی
تائیدی بر افزایش روابط دیپلماتیک دولت سیزدهم
مورد بررسی قرار داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
چرا دولت افغانستان / دولت چین / کشورهای اسیای جنوب شرقی/ کشورهای آسیای میانه بجز ارمنستان و اذربایجان/ دولت انگلیس/ دولت کانادا/ استرالیا/ دولت های آفریقایی ، برای این جنایت ضد بشری به ایران تسلیت نگفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
چین گفته. اتیوپی هم گفته. مالزی هم گفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
عدم تسلیت اردن ، مصر و کنیا که با اون ها رابطه داریم یا در حال برقراری رابطه هستیم، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین