پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
علی روحانی معاون وزیر اقتصاد گفت، در بحث درآمد حاصل از مولد‌سازی‌ها ارقام مطرح شده به صورت عجیب و غریب بالا است و نمی‌توان از رقم حدود ۷ هزار میلیارد تومان از یکسال به رقم ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رساند، عملا همچنین ظرفیتی در کشور وجود ندارد.

شعارسال: علی روحانی درباره اثرگذاری کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه ۱۴۰۳ بر سیاست‌های کنترل تورم اظهار داشت: آن بخش که در اختیار وزارت اقتصاد قرار دارد بخش منابعی است که وزارت اقتصاد در بودجه تامین می‌کند و وصول آن‌ها از جمله درآمد‌های مالیاتی، گمرکی، فروش اوراق، سود سهام شرکت‌ها و ... بر عهده وزارت اقتصاد است.

افزایش ۱۰۰ همتی و عجیب درآمدهای مولدسازی در بودجه

وی ادامه داد: در مجموع این موضوعات به غیر از مولدسازی و واگذاری شرکت‌ها عملکرد وزارت اقتصاد عملکرد قابل قبولی است.

معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد درباره بیش براورد‌ها در دو حوزه مولدسازی و واگذاری شرکت‌ها گفت: از سال گذشته در بودجه بیش‌برآورد‌هایی در این دو حوزه انجام شد و همه هم موافق بودند که ارقام ذکر شده در بودجه پیش‌برآورد است و البته راه‌های مختلفی برای جبران این کسری وجود دارد.

روحانی تاکید کرد: در بحث درآمد حاصل از مولد‌سازی‌ها ارقام مطرح شده به صورت عجیب و غریب بالا است و نمی‌توان از رقم حدود ۷ هزار میلیارد تومان از یکسال به رقم ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رساند، عملا همچنین ظرفیتی در کشور وجود ندارد. البته اقدامات مهمی انجام شده از جمله اینکه از همین روش مولدسازی و از روش تهاتر اموال استفاده می‌کنند برای اینکه دارایی مازاد وزارتخانه‌ها به پروژه‌های عمرانی همان حوزه اختصاص پیدا کند. برای مثال اموال مازاد و دارایی وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای روش تهاتر قرارداد‌های بزرگی منعقد شده است، افزود: تا کنون ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه انجام شده‌است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 18دی1402، کدخبر: 1435467، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین