پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
بافت های فرسوده یکی از مشکلات جدی شهر گرگان است که از جمله این مشکلات می توان به ترافیک بسیار سنگین برای تردد در ساعت‌های ظهر و عصر، عدم زیر ساخت فاضلاب مناسب، عدم امداد‌‌رسانی به موقع در مواقع حوادث اشاره کرد.

شعارسال: امروزه با رشد شهرنشینی در استان و شهر گرگان مشکلاتی مانند حاشیه نشینی به وجود آمده است. در این شرایط مدیران شهرداری و استانی در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان شهر گرگان باید اقدمات جدی انجام دهند.

بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد + دفاعیات سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان

مشکل اصلی در نوسازی بافت فرسوده، تورم فعلی در کشور است و امروزه دغدغه‌های مردم معشیت است و در این شرایط نوسازی خانه دیگر جزو اولویت‌ها محسوب نمی‌شود و تصمیم گرفتن برای تخریب و نوسازی ساختمان به این راحتی‌ها نیست.

بر اساس آمار در استان گلستان بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که با این وضعیت گلستان در دسته دوم استان‌های خطر پذیر کشور قرار گرفته است. این استان روی گسل خزر قرار دارد و وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله می‌تواند فاجعه انسانی به بار آورد.

شهر گرگان بافت فرسوده دارد و در حال حاضر عمده بافت فرسوده در شهر گرگان در محله‌های میخچه گران، محله تاریخی سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، محله آلوچه باغ، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، محله تاریخی میرکریم و کوی طالقانی و ... است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر گرگان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر گرگان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که مسئولین باید اقدامات جدی برای نوسازی و بهسازی این بافت انجام دهند.

شهرداری با کمک بخش دولتی می‌تواند این چالش مهم شهر گرگان را با نوسازی حل کند. متاسفانه برخی از بانک‌ها به تکلیف خود برای پرداخت تسهیلات نوسازی عمل نکرده‌اند و این موضوع گلایه‌های زیادی را همواره از سوی شهروندان به همراه داشته است.

شهردار گرگان در این باره اظهار کرد: شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر گرگان مشوق‌هایی در قالب طرح بازآفرینی شهری و نوسازی مانند تسهیل در ضوابط معماری و افزایش تراکم ساختمانی در نظر گرفته است.

احیای بافت فرسوده شهر گرگان از اولویت‌های جدی است

سیدمحمدرضا سیدالنگی ادامه داد: احیای بافت فرسوده شهر گرگان از اولویت‌های جدی است و تسهیلات تشویقی ویژه برای مالکین بافت فرسوده در نظر گرفته شده است. تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه یکی از اقدامات شهرداری است.

وی افزود: شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند که ساخت و ساز در شهر گرگان رونق داشته باشد و با این اقدام ما سرمایه‌گذار وقتی زمینه ساخت و ساز‌ها را مهیا ببیند قطعا سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ساکنین بافت فرسوده برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کنند و برای این افراد مانعی از سوی شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد. درحال تلاش هستیم که محدوده‌هایی را که در گذشته شامل مشوق قانونی نوسازی نمی‌شد به این طرح اضافه کنیم.

سید النگی تصریح کرد: یک سوم شهر گرگان دارای بافت فرسوده است و شهرداری تلاش کرده است در این محلات سرانه‌های آموزشی، ایمنی، فضای سبز، سایر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری و... را افزایش دهد.

وی یادآورشد: قرار شد تا پایان سالجاری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان برای ۳ هزار واحد پروانه ساخت صادر شود و شهرداری گرگان در سال گذشته نیز حدود هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت صادر کرده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 18دی1402، کدخبر: 1435402، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین