پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال مورخ ۱۴۰۲.۱۰.۲۱ طی نامه شماره ۲۴۴۷۴۲ مورخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۸ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی اشتغال ابلاغ شد.

شعارسال: صولت مرتضوی، وزیر کار مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی کار را که در تاریخ ۲۱ دی ماه برگزار شد در تاریخ ۱۸ بهمن ماه به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال ابلاغ کرد.

مصوبات جلسه شورای‌ عالی اشتغال ابلاغ شد؛ افزایش وام قرض‌الحسنه کسب‌وکارهای خرد

مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در ۵ بند به شرح زیر است؛

۱ ـ وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است تمام منابع تخصیص‌یافته بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۲، شامل سهم این بند از کل اعتبارات اختصاص‌یافته در قالب اوراق ۱۷۱ هزار میلیارد ریال و اعتبارات ۱۴ هزار میلیارد ریال را جهت پرداخت تسهیلات مطابق برنامه مصوب تا یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه به حساب دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی واریز کند.

۲. با توجه به وقفه ایجاد شده در تخصیص و پرداخت منابع قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری به واسطه ادغام منابع این قانون، وزارت اقتصاد مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه تا یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه تمهیدات لازم جهت پرداخت این منابع شامل مانده منابع ارزی و منابع حاصل از بازگشتی تسهیلات را بر اساس سازوکار‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ فراهم نمایند.

۳. با توجه به فرصت محدود تا پایان سال در پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه جز ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون سال ۱۴۰۲

الف- وزارت کشور مکلف است نسبت به ارائه گزارش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل پرونده و پرداخت این تسهیلات نسبت به راهبری کارگروه‌های استانی به منظور جذب حداکثری در سه ماه پایانی سال اقدام نماید.

ب- بانک مرکزی مکلف است نسبت به راهبری پرداخت حداقل ۷۰ درصد منابع هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را به عمل آورد، در صورت عدم پرداخت، نسبت به تمدید بازه پرداخت تا پایان سال مالی ۱۴۰۲؛ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اقدام نماید.

۴- با توجه به عدم کفایت تسهیلات قرض الحسنه در تامین مالی کسب‌وکار‌های خرد خانگی، بانک مرکزی مکلف است با پیگیری از شورای پول و اعتبار نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خود اشتغالی اقدام نماید.

۵- وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی نسبت به تعیین سقف هزینه سرانه ایجاد اشتغال در برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌های اجرایی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۲ و تعیین نرخ سود بر مبنای هزینه سرانه، ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ این مصوبه اقدام نماید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 25بهمن1402، کدخبر: 57586، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین