پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، جزئیات جدیدی از پرونده چای دبش را مطرح کرد. احمد اصانلو می‌گوید که چای دبش، چای فاسد شده وارداتی را که مصرف حیوانی هم نداشت، به دوبی منتقل کرد؛ رنگ و اسانس زد و به عنوان چای خارجی مجددا وارد کشور کرد!. نکته جالب این داستان اینجاست که اگر رئیس قوه قضائیه قصد ریشه یابی این داستان را دارد، باید دستور دهد که بررسی‌ها از پرونده‌های مفتوح و غیرمفتوح فروش چای سنواتی در گیلان شروع شود (چایی که از تاریخ تولید آن، بیش از سه سال می‌گذرد). بغیر از چای دبش، شرکت‌های دیگری هم بودند که همین کار را در داخل نموده یا مشابه چای دبش عمل می‌کردند. بعنوان نمونه در سال ۱۳۹۴ اعلام شد که بیش از ۴۵ هزار تن چای سنواتی در انبار‌های گیلان موجود است و عموما با همین روش رنگ کردن، به مصرف انسانی می‌رسد (تولید برگ سبز چای کشور در حدود ۱۳۵ هزار تن در سال بوده که از آن حدود ۳۰ هزار تن چای خشک بدست می‌آید و مصرف کشور در حدود ۱۰۰ هزار تن است). آقای اژه‌ای برای اثبات تحقق عدالت نباید روی تخلفات یک شرکت متمرکز شود. بلکه باید بحث فروش چای سنواتی توسط وزارت جهادکشاورزی، چگونگی و چرایی کم توجهی استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی، تائید میزان ارز مورد درخواست توسط وزارت جهادکشاورزی، تخصیص ارز توسط بانک مرکزی، شیوه ورود چای فاسد به کشور از طریق بیش اظهاری در گمرکات و بنوعی ترک تشریفات و باز کردن مسیر سبز، عاملان پشت پرده این فساد که در شرکت‌های اقماری نهادی خاص هستند و مواردی همانند، در دستور کار قرار گیرد.

شعارسال: احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یکی از نهاد‌های کشف پرونده چای دبش است، گفت: یکی از بستر‌های سواستفاده چای دبش این بود که چای سنواتی که سال‌ها قبل خریداری، مانده و فاسد شده بود را به منظور پرورش گیاهان به اصفهان منتقل کرد و بین گلخانه‌ها توزیع کرد، اما این چای در آنجا اثر معکوس گذاشت و برای گیاهان هم استفاده نکردند.

ادعای رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره فروختن چای فاسد رنگ شده توسط دبش به مردم + آقای محسنی اژه ای، ردپای چای دبش را در پرونده فروش چای سنواتی گیلان دنبال کنید، این سرنخ خیلی اهمیت دارد

اصانلو با بیان اینکه این چای مصرف انسانی و حیوانی نداشت، گفت: متاسفانه این چای را در دولت قبل مصوبه کردند که بانک ملی می‌تواند به شرط صادرات آن را بفروشد. نمی‌دانم چه کسی این متن را تدوین و چه کسی آن را امضا کرد که چای فاسدی که سال‌ها مانده و فاسد شده بود و مصرف انسانی و حیوانی نداشت را بخرد و صادر کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: همین فرد چای فاسد شده وارداتی که مصرف انسانی و حیوانی نداشت را خرید و به دوبی منتقل کرد و آنجا چای را رنگ کرد و اسانس زد و به عنوان چای خارجی مجددا وارد کشور کرد.

تعداد بازدید : 2

نامه تاریخی درباره چای دبش؛ ماجرای انتقال چای سنواتی ۲۰ ساله به املش

در سال ۹۹ پس از کشف چای سنواتی در انبار کارخانه چای دبش و ورود دستگاه‌های انتظامی و امنیتی شهرستان املش، موضوع در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

ادعای رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره فروختن چای فاسد رنگ شده توسط دبش به مردم + آقای محسنی اژه ای، ردپای چای دبش را در پرونده فروش چای سنواتی گیلان دنبال کنید، این سرنخ خیلی اهمیت دارد

درحالیکه این روز‌ها اختلاس حدود ۴ میلیارد دلاری شرکت چای دبش بر سر زبان‌ها افتاده، جالب است بدانید که دامنه تخلفات این شرکت صرفا به دریافت ارز و نحوه واردات چای مربوط نبوده بلکه شرکت چای دبش ید طولایی در استفاده از چای سنواتی داشته است.

موضوعی که در سال ۱۳۹۹ قاسم رضائیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان گیلان از آن پرده برداشته بود.

در نامه رضائیان ضمن قدردانی خطاب به دادستان املش آمده بود که چای دبش با خریداری چای سنواتی غیرقابل استفاده برای مصارف انسانی، تولید سال ۷۹ (متعلق به ۲۰ سال پیش) و انتقال آن به استان گیلان و شهرستان املش به عنوان قطب تولید چای کشور، سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

ادعای رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره فروختن چای فاسد رنگ شده توسط دبش به مردم + آقای محسنی اژه ای، ردپای چای دبش را در پرونده فروش چای سنواتی گیلان دنبال کنید، این سرنخ خیلی اهمیت دارد

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رکنا، تاریخ انتشار: 8اسفند1402، کدخبر: 975573، www.rokna.net

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
خدا لعنش شون کنه چقدر ما رنگ و اسانس خوردیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین