پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به موضوع واردات برنج، تصریح کرد: درخواست دارم گشت ارشاد خود را به موضوع واردات برنج اختصاص دهید که البته بنده معتقدم شبیه موضوع چای دبش در موضوع واردات برنج هم صورت گرفته است. آقای رئیس جمهور وقتی تا ۳ میلیون تن برنج تولید کردیم؛ برای چه ۲ میلیون تن برنج وارد شده است؟ موضوع این است که این دو میلیون تن برنج را چه کسی وارد کرده است؟ آیا نیاز کشور ما ۲ میلیون تن برنج است که وارد شود؟ آقای رئیس جمهور ؛این دو میلیون تن برنج با چه ارزی وارد شده است؟

شعارسال: علی اصغر باقرزاده در نشست علنی روز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: از مردم بزرگ و شریف شهرستان‌های بابلسر و فریدون کنار بابت حضور باشکوه در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید خوشنام در بابلسر و فریدونکنار تشکر می‌کنم.

اتفاقی شبیه چای دبش در موضوع واردات برنج هم صورت گرفته است

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همکاران گرامی؛ امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی با همکاری کامل آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آن‌ها در تمام جنایات به کشتار مردم بیگناه غزه و نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد. موتور محرک و عامل اصلی نسل کشی در غزه، پشتیبانی نظامی و رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیست است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم تصریح کرد: حوادث روز‌های گذشته ثابت کرد که مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و هیچ قدرتی نخواهد توانست شکست بزرگ و حیثیت برباد رفته رژیم صهیونیستی را ترمیم کند؛ امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به معنی واقعی منفورتر از گذشته است و تصور قدرت پوشالی آن‌ها حتی در میان دوستانشان از بین رفته است؛ لذا در اینجا با صدای بلند اعلام می‌کنم که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل! و ننگ بر همه دولت‌هایی که این ظلم و جنایات رژیم کودککش را می‌بینند و سکوت اختیار می‌کنند.

باقرزاده ادامه داد: همچنین؛ اقدام رذیلانه دولت خبیث انگلیس در تحریم کردن سردار عزیز و بزرگ حاج اسماعیل قاآنی را محکوم می‌کنم.

رئیس کمیته هلال احمر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد:همکاران گرامی؛ در فصل بودجه هستیم، ما نمایندگان مردم هستیم و باید بیشتر به دنبال رفاه اجتماعی، رضایتمندی مردم و افزایش قدرت خرید مردم و آسایش مردم باشیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: سوال بنده این است آیا لایحه بودجه موجب کاهش تورم می‌شود؟ آیا باعث کاهش فشار به مردم می‌شود؟ آیا باعث افزایش قدرت خرید مردم می‌شود؟ آیا این لایحه باعث رفاه اجتماعی و افزایش تولید ملی و اشتغال می‌شود؟ آیا افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان با تورم سال آینده همخوانی دارد؟

وی با بیان اینکه آثار اجرای این بودجه بر زندگی مردم چیست؟ تاکید کرد: همکاران؛ هدف از تشکیل دولت‌ها تسهیل در امور روزمره جاری مردم است، ولی در بخش‌هایی از بودجه برعکس مردم تسهیل کننده مشکلات دستگاه‌های اجرایی شده‌اند! به دلیل سومدیریت در برخی از دستگاه‌های اجرایی که با مشکل مواجه شده اند، مردم جور آن‌ها را کشیده‌اند و دست در جیب مردم شده است. نمونه اش افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که علی رغم اینکه در بودجه و در قانون توسعه هفتم توسط مجلس رد شده است؛ مجدداً در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت آن را آورده است.

باقرزاده ادامه داد: همکاران گرامی؛ ویژگی مهم مجلس در نظام جمهوری اسلامی این است که پل ارتباطی بین مردم و نظام حکمرانی است و مردم مطالباتشان را از طریق نمایندگان خود پیگیری می‌کنند؛ بنابراین نمایندگان وظیفه خود می‌دانند پیگیر خواسته‌های موکلان خود باشند، بنابراین همه مسئله باعث می‌شود نمایندگان مجلس در توجه به مطالبات قشر‌های مختلف مردم رعایت مسائل و مصالح کلان ملی وظیفه سختی به عهده داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد: اولین موضوع درباره بازنشستگان است؛ امروز در مورد قشر بزرگ مردم که بازنشستگان هستند صحبت می‌کنیم؛ همه ما و نظام مقدس ما مدیون بازنشستگان هستند. هزینه زندگی آن‌ها بیشتر از شاغلان است؛ لذا از دولت خواستاریم و دولت مکلف و موظف است برنامه هفتم را در سال اجرای برنامه به خوبی اجرا کند و منابع لازم را برای اجرای همسان‌سازی حقوق همه بازنشستگان تامین کند و خواهش بنده این است که به نحوی این منابع دیده شود که مشکلاتی مانند اجرای رتبه‌بندی معلمان مواجه نشویم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشاورزان شمال کشور، تاکید کرد: آقای رئیسی؛ صدای مظلومیت و ظلم صورت گرفته به کشاورزان برنجکار را نشنیده‌اید؟ امروز نه تنها وعده‌هایی که داده شده است عملی نشده و برنج در انبار‌ها مانده است، بلکه شاهدیم که قیمت بسیاری از موارد مورد نیاز برای کشاورزان افزایش داشته است.

باقرزاده در ادامه افزود: امروز هزینه آب بها، هزینه کود و سم، هزینه ماشین آلات کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر سرسام آور شده است؛ لذا حداقل هزینه‌های تمام شده کشاورز را برنامه‌ریزی کنید تا کاهش یابد؛ به عنوان مثال ایجاد چاه‌های کشاورزی را در دستورکار قرار دهید تا حداقل مشکل سوخت کشاورزان حل شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به موضوع واردات برنج، تصریح کرد: درخواست دارم گشت ارشاد خود را به موضوع واردات برنج اختصاص دهید که البته بنده معتقدم شبیه موضوع چای دبش در موضوع واردات برنج هم صورت گرفته است. آقای رئیس جمهور وقتی تا ۳ میلیون تن برنج تولید کردیم؛ برای چه ۲ میلیون تن برنج وارد شده است؟ موضوع این است که این دو میلیون تن برنج را چه کسی وارد کرده است؟ آیا نیاز کشور ما ۲ میلیون تن برنج است که وارد شود؟ آقای رئیس جمهور؛ این دو میلیون تن برنج با چه ارزی وارد شده است؟ در حالی که ما امروز برای واردات دارو دچار مشکل تامین ارز هستیم؛ لذا از دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم در این موضوع واردات برنج و ارز‌های تعلق یافته ورود پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان شرکتی تاکید کرد: درخواست تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را دارم از هیئت رئیسه و همکاران درخواست دارم این موضوع را در شورا‌های نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری کنند؛ این موضوع به نتیجه برسد. همه ما می‌دانیم هیچ بار مالی ندارد و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ فقط باعث قطع شدن دست سودجویان، واسطه‌ها و تامین امنیت شغلی می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 28آذر1402، کدخبر: 927503، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
0
پس وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس کجاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین