پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بر اساس سیاست وزارت جهاد و احتساب تخم مرغ‌های خوابانده شده، جوجه‌ریزی ماهانه به ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است. به نظر می‌رسد که این حجم جوجه ریزی (بالای ۱۳۰ میلیون قطعه)، تضمین کننده تامین مرغ تا سه ماه آینده بوده، مشروط بر اینکه در تامین دان و نهاده‌های دامی، مشکلی ایجاد نشود. بنا بر گزارشات دریافتی از شرکت پشتیبانی امور دام، بعید است که این مشکل ایجاد شود.

شعارسال: محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی، جوجه ریزی ماهانه به ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده که همین امر منجر به روند کاهشی قیمت مرغ در بازار شده است.

جوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه رسید+ بالای ۱۳۰ میلیون قطعه یعنی عدم کمبود گوشت مرغ تا سه ماه آینده به شرط تامین بودگی نهاده‌های دامی

به گفته او، هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه کمتر از ۲۰ هزار تومان است که استمرار این روند تولید جوجه را دچار چالش می‌کند.

صدیق پور با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری مدنظر ما نیست، افزود: قیمت و تولید دستوری باید مدیریت شود تا تولید مرغ دچار چالش نشود، همچنین مدیریت مرغ منجمد و واردات مرغ امری ضروری است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام پایانی سال میزان جوجه ریزی‌ها در راستای تنظیم بازار افزایش یافته است، اما به سبب بحث مازاد تولید، پشتیبانی امور دام باید وارد حوزه خرید شود تا مشکلی رخ ندهد.

او با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم، گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ کمتر از ۶۰ هزار تومان در برخی استان‌ها ناشی از مازاد تولید عرضه می‌شود که بنابر تاکید وزیر، پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولید باید وارد میدان شود تا جریان سال گذشته مبنی بر عرضه مرغ گوشتی کمتر از نرخ تمام شده تولید اتفاق نیفتد تا مرغداران دیگر تمایلی به جوجه ریزی نداشته باشند و در نهایت این امر منجر به کاهش قیمت جوجه و حذف مرغ مادری‌ها شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگنا، تاریخ انتشار: 30بهمن1402، کدخبر: 85048، agna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین