پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
شمار وزرا در سفرهای استانی هفته گذشته به 12 نفر رسید که علاوه بر مراکز استانی به دهها شهر و روستا سفر کردند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند.

شعارسال:  رئیس جمهوری با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش کرد و اظهار امیدواری نمود در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.

دکتر حسن روحانی هفته گذشته در جلسه ای که هیات دولت به استانداران جدید قزوین و سمنان رای اعتماد داد، دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می کند که شرایط برای مشارکت همه جناح ها، احزاب و گروه ها فراهم شود.

دکتر حسن روحانی تاکید کرد که براساس تجربه داخلی و بین المللی، راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر بهره گیری حداکثری از توان و نیروی مردم و مشارکت فعال بخش خصوصی می گذرد.

رئیس جمهوری با یادآوری این نکته که به هر میزان درآمدهای مختلف دولت افزایش پیدا کند، همچنان برای کشور بزرگی مانند ایران و مسایل و مشکلاتی که با آن روبه رو است، کافی نیست،گفت: حضور فعال بخش خصوصی، مشارکت عموم مردم و جذب سرمایه خارجی با توجه به مسایل و مشکلات موجود، از ضروریات است.

وی در ادامه، با تأکید بر اینکه رأی مردم به دولت به معنای رأی به سیاست ها و برنامه های دولت است، رضایت واقعی مردم را در گرو تحقق همین برنامه ها دانست و گفت که باید از همه ظرفیت ها برای تحقق سیاست های دولتی استفاده شود.

همزمان با تشکیل جلسات هیات دولت و تلاش اعضای کابینه برای مدیریت کلان کشور، شماری از معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در سفر به شهرها، روستاها و مراکز استانها پیگیر مشکلات مردم و مصوبات دولت بودند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری، نگاهی گذرا به سفر مقام های دولت تدبیر و امید در هفته گذشته دارد و برخی از سفرها را در قالب بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

این سفرها جدا از سفرهای مقام های عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد و حاصل آن رفع مشکلات با همت والای دولت و مردم است.

** شنبه بیست و سوم آبان

تبریز- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر حمایت قاطع دولت تدبیر و امید از طرح های فناورانه تاکید کرد.

شیراز- حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای جلب مشارکت دانش آموزان در ترویج فرهنگ حسینی در مدارس و جامعه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

** یکشنبه بیست و چهارم آبان

کرج- شاهین آخوند زاده قائم مقام پژوهش وزارت بهداشت درمان واموزش پزشکی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد متبلا به بیماری دیابت ازبیماری خود مطلع نیستند، گفت: امروز ارایه طرح های پژوهشی ویژه برای کاهش ابتلا به دیابت ضروری است.

ارومیه - ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفت: امروز، کشورهای دیگر می توانند از تجربه ایران در حوزه آب و فاضلاب استفاده کنند.

** دوشنبه بیست و پنجم آبان

شیراز- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست عرصه ای با چالش ها و مشکلات فراوان است اما برخی افراد به دنبال استفاده سیاسی از این مسائل هستند.

ساری- محمد سعیدی نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اجرای طرح های توسعه بندری و تسهیل تردد شناورها در خزر ایجاد مرکز منطقه ای برای مبادله اطلاعات تجاری و دریانوردی در بین این کشورها ضروری است.

سنندج- حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، گفت: خوشبختانه امنیت خوبی در استان کردستان برقرار است و این جز با همدلی مدیران استان در حوزه های نظامی، امنیتی، قضایی و سایر دستگاه ها و درایت نمایندگی ولی فقیه میسر نیست.

رشت - حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهتمام به ارتقای دانایی در جامعه گفت: این وزارتخانه در خدمت اهداف بلند حوزه نشر و کتاب است.

قزوین- محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، فضاهای عمومی را محرک بازآفرینی شهری دانست و گفت: بازآفرینی شهری در ایجاد همبستگی اجتماعی تاثیرگذار است و باید در سیاست های مدیریتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیرجند- سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عوامل اجتماعی، روانشناختی و اقتصادی در پایین بودن سرانه مطالعه در ایران از گذشته تا حال موثر بوده و عوامل تصویری و گسترش فضاهای مجازی نیز از عامل تهدید سرانه مطالعه آثار مکتوب در کشور است.

اراک - مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:780 طرح نیمه تمام عمرانی در حوزه آموزش کشور وجود دارد که 54 پروژه آن در استان مرکزی است.

اهواز- برات قبادیان قائم مقام معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه گفت: کشور ایران دارای نسل سوم دانشگاه هاست و باید هرچه زودتر وارد مرحله چهارم یعنی ایجاد دانشگاه های نوآور شود.

** سه شنبه بیست و ششم آبان

اهواز- محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برگزاری شورای برنامه ریزی خوزستان به منظور تسریع در اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری و پیگیری مطالبات مردم این استان خبر داد.

بوشهر- حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید در سایت های پرورش میگو در استان بوشهر و زیان پرورش دهندگان، پس از بررسی و ارزیابی میزان خسارت ها در این زمینه، غرامت به آنان پرداخت می شود.

اهواز- محمد حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل اختصاص نیافتن آب برای 220 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی، نبود اطلاعات کافی درمورد این طرح در وزارت نیرو است.

بوشهر- حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای توسعه صید و صیادی در آبهای بین المللی و استفاده بهینه از این ظرفیت 200 شناور بزرگ صیادی ایران در منطقه شرق آفریقا مستقر می شود.

اصفهان- علی اکبر مهاجری معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و نیروی انسانی گفت: بر اساس بخشنامه جدیدی که در وزارت نیرو ابلاغ شده است یک درصد از درآمدهای شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه به امر آموزش و تحقیقات اختصاص می یابد.

بوشهر- امیر رضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه گفت: در راستای جذب و حمایت از بخش خصوصی در زمینه فعالیت های ورزشی ایجاد زیرساخت و شرایط مناسب ضروری است.

آبادان- حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ترویج فرهنگ ریسک پذیری و سرمایه گذاری را راهکار توسعه کارآفرینی دانست و گفت:وضعیت فضای کسب و کار و نرخ بهره وری کار در دولت یازدهم بهبود یافته است.

** چهارشنبه بیست و هفتم آبان

سمنان- خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پایین بودن جرائم آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست را از مهمترین مشکلات این بخش برشمرد و گفت: لایحه بازنگری جرایم به دولت ارائه شده است.

اراک- محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرونده مسکن مهر کشور در نیمه نخست سال آینده بسته و تمام واحدهای تعهد شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

ایلام - عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و ویزای معتبر عراق، برای سفر به این کشور برای همگان الزامی است.

اهواز- حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی چرخه کارآفرینی را نیازمند پشتیبانی فرهنگی دانست وگفت: کارآفرینی همان دوباره برخاستن است.

ایلام - سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از کندی روند صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی انتقاد کرد و گفت: 15 دفتر در سراسر کشور به این منظور اختصاص داده شده اما روند صدور ویزا متناسب با حجم بالای تقاضاها نیست.

مشهد- محمد شرفشاهی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: کاهش تصدی دولت در امور مالی و اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه مسیر رسیدن به توسعه مطلوب را هموار می کند.

تبریز- مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت:کارخانه نفلین سنیت سراب بزودی نیاز کشور به ماده نفلین و پودرآلومینا را تامین خواهد کرد.

اراک - دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرطان و دیگر بیماری های سخت درمان را از چالش های مهم دانست و گفت: 10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور ایجاد می شود.

همدان - محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور است و نمی گذاریم هیچ نهادی در این امر دخالت کند.

** پنجشنبه بیست و هشتم آبان

بجنورد- محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 22 هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در بخش های مختلف برای گرفتن تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

یاسوج - محمد رضا رستمی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری گفت: یک میلیون و 350هزار خانوار از پوشش بیمه اجتماعی ، روستایی و عشایری برخوردارند.

گچساران - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت و توسعه خدمات درمانی، از افتخار دولت یازدهم است.

آبادان- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید و بررسی فعالیت های صورت گرفته ویژه اربعین در شلمچه، وارد فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان واقع در محدوده منطقه آزاد اروند شد.

شاهرود - علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: برغم وجود مشکلات اقتصادی، دولت با شناخت دقیق از مسایل و اولویت ها ، با تدبیر و عقلانیت در حال برنامه ریزی و تلاش برای رفع مشکلات است.

گرگان - مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود ساخت سالن های ورزشی ویژه مدارس، جمعیت بیش از 13 میلیونی دانش آموزان با محدودیت فضاهای ورزشی در مدرسه مواجه هستند.

زنجان - انوشیروان محسن بندپی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پنج هزار و 300 تیم، پنج هزار محله آسیب پذیر کشور با جمعیت 15 میلیون نفر را برای جلوگیری از شیوع اعتیاد و افزایش تعداد معتادان زیر پوشش قرار داده است.

کرمانشاه - عباس شعری مقدم معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه که در شهرستان اسلام آبادغرب واقع شده است در صورتی که آب مورد نیاز آن تامین شود ، اقدامات لازم برای برداشته شدن موانع انجام و زمینه رونق آن فراهم می شود.

قشم - کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: این سازمان برنامه های ویژه ای برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تدوین کرده و همکاری در زمینه آموزش های مهارتی و توسعه کارآفرینی در این مناطق شتاب می گیرد.

گچساران - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 10 میلیون نفر به تعداد بیمه شدگان کشور در دولت یازدهم افزوده شد.

خمین - دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وهیات همراه روز پنجشنبه از بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین بازدید کردند.

یاسوج -سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی با اشاره به اینکه یک میلیون و600 هزار نفر در تعاونی ها فعال کشور مشغول فعالیت هستند گفت: توسعه تعاونی های اشتغالزا یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیرو امید در این وزارت خانه است.

مشهد- سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته اقتصاد نشر و خروج از رکود صنعت نشر کشور در دست تدوین است.

گچساران - علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 110 هزار تعاونی جدید تولیدی و اشتغالزا از دو سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: حمایت از تعاونی های تولیدی و اشتغالزا اولویت دولت یازدهم برای رونق اشتغال و تولید ملی است.

اصفهان- علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه فضاهای فرهنگی و هنری همه دستگاه های دولتی و غیردولتی در کشور 15 سانتیمتر است.

شاهرود- به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که به شاهرود سفرکرده استبا حضور در یک کتابفروشی ، تعدادی کتاب خرید.

دزفول - حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در راستای توسعه کسب و کار و ترویج فرهنگ کار آفرینی از صاحبان مشاغل خرد و کار آفرینان خانگی حمایت می کند.

مشهد-سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت مستقیم از حوزه نشر کارگشا نیست و در حوزه زیرساخت های صنعت نشر نیازمند حمایت و سرمایه گذاری هستیم.

سمنان - محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح آمایش آموزش عالی، با هدف توسعه کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی کشور خبر داد.

آبادان- داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:به منظور آسان شدن روند تردد زائران اربعین حسینی، 96 گیت کنترل گذرنامه در مهران و 96گیت کنترل گذرنامه در مرزهای شلمچه و چذابه پیش بینی شد.

سمنان - علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد مراکز تعیین صلاحیت حرفه ای معلمان به منظور اجرای طرح رتبه بندی معلمان در کشور خبر داد.

یاسوج - علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بابیان این که فرهنگ کتابخوانی باید در متن جامعه نهادینه شود گفت: بلوغ فکری جامعه در سایه ترویج فرهنگ مطالعه به کمال می رسد.

اردبیل - محمد آقاجانی معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از احداث 120 مرکز اورژانس در بیمارستان های اصلی کشور خبر داد.

بجنورد- محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از دو میلیون و 600 هزار هکتار باغاتی که در کشور وجود دارد یک میلیون هکتار آن باغات قدیمی و سنتی است.

یاسوج - سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها گفت: 10 هزار تعاونی زنان در روستاها و شهرهای کشور فعالیت می کنند که بیش از 70 درصد سهام داران این تعاونی ها نیز زن هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار شنبه 30 آبان 1394 ، کد مطلب : 81846728 (4998503) : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین