پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
حجت‌الاسلام احمد مازنی و پروانه مافی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران – غرب به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کردند.

شعار سال: دوشنبه (15 آذرماه) پروانه مافی، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به مناسبت روز دانشجو در دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب خطاب به دانشجویان گفت: بسیار متاسفم که روز دانشجو در بعضی از دانشگاه‌ها تبدیل به جُنگ شده است.

حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات پروانه مافی گفت: وقتی کنسرت‌ها را لغو می‌کنند، جوانان و دانشجویان حق دارند برنامه‌های جُنگ در روز دانشجو برگزار کنند.

مافی ادامه داد: روز دانشجو برکات و ثمرات خودش را داشته و دارد و به همین دلیل نهضت و جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها شکل گرفته است. به عقیده من، جنبش دانشجویی جایگاه با اهمیت و بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی دانشجویان و حتی تشکل‌های دانشجویی از تاریخ خودشان اطلاعی ندارند در حالی که تاریخ جزئی از برنامه‌های مهم جوانان به شمار می‌آید و باید از این امر اطلاع کافی داشته باشند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس با طرح این پرسش که چرا جنبش دانشجویی مانند گذشته نیست، گفت: به عقیده من قدرت نباید در خلوت باشد چون ممکن است اثرات و تاثیرات بدی را در سیاست و اقتصاد کشور بگذارد. بنابراین باید نظارت حداکثری به قدرت داشته باشیم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی نباید بازیچه احزاب سیاسی باشند، تاکید کرد: از گذشته تاکنون چه تعداد جنبش دانشجویی یا تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب مجوز فعالیت گرفته است؛ همان‌طور که نباید تشکل‌های دانشجویی بازیچه احزاب سیاسی باشند، در مقابل نیز باید به دانشجویان برای فعالیت‌هایشان در دانشگاه‌ها مجوز فعالیت داد.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بسیاری از فضاهای امنیتی از دانشگاه‌ها کاسته شده است، اما باز هم در این مورد باید کار کرد تا به طور کامل فضای امنیتی از دانشگاه‌ها برداشته شوند.

مافی ناامیدی را برای شیطان دانست و گفت: متاسفانه برخی بذر ناامیدی را در دل مردم می‌کارند و می‌خواهند کشور و جامعه از امید به ناامیدی روی آورد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: زمانی که آقای روحانی دولت را از دولت دهم تحویل گرفت 380هزار میلیارد تومان به بخش‌خصوصی و پیمانکاران دولت قبل بدهکار بود و ما نباید فکر کنیم که دولت تدبیر و امید بهشتی را از دولت قبل تحویل گرفته است و هیچ مشکلی وجود نداشته است.

مافی با بیان اینکه تا سال 92 ایران مجبور بود برای تهیه نان و خوراک واردات انجام دهد، تصریح کرد: ما در سال 92 باید با دنیا ارتباط برقرار می‌کردیم تا بسیاری از مشکلات گذشته حل و فصل شوند و امروز می‌بینیم که کشور در تولید گندم خودکفا شده است و دیگر نیازی به واردات گندم یا خوراک مانند سابق نداریم.

*برخی می‌خواستند لیست امید را در نطفه خفه کنند

حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت روز دانشجو در دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اظهار کرد: شهیدان 16 آذر سال 32 در مقابل شکستن حریم دانشگاه ایستادگی کردند و امروز و فردا و در هر زمانی که فرد یا افرادی بخواهند با استفاده از ابزار قدرت حریم دانشگاه را بشکنند و یا دانشگاه را مورد تعرض قرار دهند، دانشجو و دانشگاه تمام‌قد در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ما دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم بلکه امنیت دانشگاه را خواستاریم. اگر امنیت دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند و همه‌چیز در چارچوب قانون باشد نباید سخنرانی‌ها لغو شوند. به عقیده من لغو سخنرانی صدای پای استبداد است.

این نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید با قانون‌شکنان برخورد شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان به جای برخورد با قانون‌شکنان، قانون‌مداران را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند، پس باید به دنبال تحقق امنیت دانشگاه‌ها باشیم.

مازنی ادامه داد: من آدرس منشا اختلاس‌های چندهزار میلیاردی را به شما می‌گویم و آن بازداشتن دانشجویان از داشتن آزادی و آزادی بیان است.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: شما جوانان و دانشجویان با آرای خود در سال 92 باعث شدید تا آن 8 سال مغول‌وار ادامه پیدا نکند و در نتیجه آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پیروز شد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: برخی می‌خواستند لیست امید را در نطفه خفه کنند اما نتوانستند، بعد از آن درصدد بودند تا لیست امید را سقط کنند اما باز هم نتوانستند، حتی می‌گفتند چندده نفر عضو فراکسیون امید خواهند شد و قدرتی نخواهند داشت، اما امروز بیش از یکصد نفر در این فراکسیون‌ عضو هستند و یکی از فراکسیون‌های باقدرت مجلس، فراکسیون امید است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 15 آذر 1395، کد مطلب: 165074:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین