پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
سنندج – رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با اشاره به نگاه امیدوار کننده توجه به مقوله پژوهش، گفت: هر چند تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم ولی وضعیت تا حدودی در این استان بهتر شده است.

شعار سال:

بهرام نصراللهی زاده به وضعیت توجه به مقوله پژوهش در ادارات و سازمان های دولتی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: روند توجه به این مهم در ادارات و سازمان های دولتی و حتی بخش خصوصی امیدوار کننده و رو به جلو است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب و ایده آل هنور فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: امروز نگاه به پژوهش باید در دو قالب باشد که نوع اول آن پژوهش علمی در مراکز آموزش عالی است که هدف نهایی و اصلی این مهم تولید علم و دست پیدا کردن به یافته های علمی است که در این حوزه کردستان وضعیت بهتری دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان عنوان کرد: نوع دیگر مسائل و برنامه های پژوهشی مربوط به ادارات و سازمان های دولتی است که یکی از برنامه های مهم و اصلی در این بخش تلاش در راستای کاربردی کردن این فعالیت های پژوهشی است.

وی با اشاره به وضعیت و جایگاه پژوهش های کاربردی در استان کردستان، گفت: روند توجه به این گونه فعالیت های پژوهشی در استان کردستان تا حدودی رضایت بخش است و امیدوار کننده است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه های امیدوار کننده از سوی ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان برای توجه به پژوهش های کاربردی، یادآور شد: خوشبختانه تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی در این مقوله ورود پیدا کرده اند و علیرغم سرمایه گذاری های اندک، ولی نتایج خوبی حاصل شده است.

نصراللهی زاده افزود: یکی از انتظارات اصلی در استان کردستان این است، که تمامی ادارات و سازمان های دولتی یک برنامه مشخص برای سرمایه گذاری در حوزه کارهای پژوهشی داشته باشند تا بتوانند از نتایج کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی عاید بهتری داشته باشند.

وی به لزوم ورود بخش خصوصی به مقوله پژوهش های کاربردی و اهمیت این موضوع اشاره کرد و یادآور شد: بخش خصوص نیز باید در مقوله پژوهش کاربردی حضور فعالتری داشته باشد که البته در این بخش نیز تقاضا وجود دارد و باید مسئولان و متولیان مقوله پژوهش به ویژه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بخش خصوصی را در این زمینه کمک کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان بر ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل بین اقدامات و فعالیت های پژوهشی با نیازهای استان تاکید کرد و گفت: پژوهش زمانی کاربردی است که در راستای رفع یک مشکل و دغدغه از استان و جامعه باشد و به همین دلیل ما در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باید این مهم را در اولویت قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به اختصاص ردیف های اعتباری در برنامه بودجه سالانه برای ادارات و سازمان های دولتی، گفت: خوشبختانه حمایت های صورت گرفته قانونی از مقوله پژوهش رضایت بخش است ولی ما باید با تشدید نظارت ها و مستمر کردن آن زمینه برای هزینه درست و به موقع این اعتبارات را فراهم کنیم.

وی یکی از نیازهای فعلی در حوزه پژوهش در جامعه را فرهنگ سازی این مهم عنوان کرد و یادآور شد: نگاه به مقوله پژوهش باید از حالت ویترینی و شعار خارج شود و به متن فعالیت ها و برنامه ها برسد و این مهم نیز تنها با فرهنگ سازی این مقوله در جامعه میسر می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بسیار مهم در راستای فرهنگ سازی امر پژوهش است و به هر اندازه که در این حوزه سرمایه گذاری شود باز هم جا برای کار وجود دارد.

وی گفت: ما برای اینکه در آینده افراد پژوهشگر بیشتری داشته باشیم، باید از امروز و در کلاس های درس مدارس موضوع پژوهش و اهمیت آن را برای دانش آموزان تشریح و تبیین کنیم و اگر این مهم به خوبی اجرایی شود در نتیجه می توان در آینده امیدوار بود که مقوله پژوهش مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

نصراللهی زاده بر نقش و تاثیرگذاری رسانه های جمعی در راستای نهادینه کردن امر پژوهش تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید با معرفی افراد پژوهشگر این فرهنگ سازی را در جامعه نهادینه کنند تا افراد بیشتری رغبت حضور در این حوزه را پیدا کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 1395، کد مطلب: 3842250 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین