پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کارگاه های آموزشی معماری، شهرسازی، حفاظت و مرمت سکونت گاه های کوهستانی با محوریت منطقه اورامانات روز جمعه در شهر اورامان تخت شهرستان سروآباد برگزار شد.

شعارسال: این کارگاه های آموزشی با همکاری پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، دانشگاه پیام نور سنندج و مرکز آموزش و پژوهش های استانداری کردستان با حضور پژوهشگران، دانشجویان، کارشناسان و اساتید دانشگاه های استان کردستان برگزار شد.

مسئول پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامانات در حاشیه برگزاری این کارگاه های آموزشی   اظهار کرد: کارگاه های آموزشی در سه فاز مرمت و حفاظت، معماری و شهرسازی برگزار شد.

پویا طالب نیا ادامه داد: آشنایی با طرح های معماری و ارائه الگوهای مناسب در سکونت گاه های کوهستانی، ارائه راهکاری های پیش رو در راستای حفاظت از معماری و منظر سکونت گاه های کوهستانی و بررسی چالش های توسعه پایدار در بافت سکونت گاه های کوهستانی از مهمترین موضوعات کارگاه های آموزشی برگزار شده بود.

وی اضافه کرد: در پایان این کارگاه های آموزشی گواهی معتبر پایان دوره به شرکت کنندگان از سوی مرکز آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه استان کردستان ارائه می شود.

وی به انتخاب موضوعات کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: انتخاب موضوعات کارگاه های آموزشی باتوجه به شرایط خاص منطقه اورامانات بود که در حال حاضر یکی از مخاطرات اصلی این منطقه در بحث معماری و ساخت و سازهای نامتعارف است.

به گفته وی، ساخت و سازهای نامتعارف در منطقه اورامان سبب وارد شدن آسیب جدی به منظر فرهنگی تاریخی آن شده است.

او به اهداف اصلی برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی آن اشاره کرد و افزود: شناخت معماری و شهرسازی سکونت گاه های کوهستانی و همچنین بررسی چالش ها و مشکلات این سکونت گاه ها که یکی از مهمترین آنها در ایران و جهان منطقه اورامانات شهرستان سروآباد کردستان است، از مهمترین اهداف برگزاری همایش سکونت گاه های کوهستانی و کارگاه های آموزشی آن در سنندج و اورامان است.

مسئول پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامانات به نتایج برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: نتایج و خروجی همایش سکونت گاه های کوهستانی با محوریت اورامان چه در فاز ارائه مقالات علمی و چه در فاز برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، ارائه راهکارهای علمی و عملی برای حفاظت از بافت با ارزش فرهنگی تاریخی اورامانات است.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد، نتایج و خروجی این همایش و کارگاه های آموزشی را به صورت یک مجله و کتاب برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به شناخت منظر فرهنگی و تاریخی منطقه اورامانات منتشر کنیم.

طالب نیا با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد این همایش در سال آینده در سطح بین المللی برگزار شود، ادامه داد: باتوجه به اینکه فعالیت های پژوهشی و آموزشی برای سازمان یونسکو حائز اهمیت است، برگزاری این همایش و کارگاه های آموزشی در جهت ثبت جهانی اورامان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان به نشست خبری با اصحاب رسانه که در پایان برگزاری کارگاه های آموزشی برگزار شد، اشاره کرد و افزود: هدف از این نشست، تشکیل یک کمیته رسانه ای برای پایگاه میراث فرهنگی اورامان به منظور پیشبرد اهداف این پایگاه برای شناختن اصولی و بیشتر منطقه اورامانات است که می تواند در راستای ثبت جهانی اورامان تاثیرگذار واقع شود.

نخستین همایش منطقه ای الزامات، چالش ها و راهبردهای معماری و شهرسازی سکونتگاه های کوهستانی با محوریت منطقه اورامانات روز پنج شنبه در سنندج برگزار و کارگاه های آموزشی آن روز جمعه در شهر اورامان تخت در راستای ثبت جهانی اورامان برگزار شد.

منطقه اورامانات با 10 روستای تابعه و جمعیت 12 هزار نفری در فاصله 40 کیلومتری از سرواباد مرکز شهرستان سروآباد واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28آبان1395، کدخبر: 82313321: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
محتوای کارگاه واقعا عالی بود و مشکل در شیوه پذیرایی و نحوه برگزاری بود. با این وجود واقعا ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین