پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره امکان اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی واکنش نشان داد.

شعارسال :سردار موسی کمالی در این باره گفت: از نظر ما قانونگذاری وظیفه و حق یک نماینده مجلس است و قطعا آنچه که از سوی مجلس درباره امکان اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی مشخص شده، با هدف حل مشکلات برخی از مردم بوده است.

وی با بیان اینکه اما این مصوبه کارشناسی شده نیست و با اهداف و قوانین سربازی مغایرت دارد، گفت: این مصوبه علاوه بر اینکه میل و رغبت سربازی را کاهش می‌دهد، تامین کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح را با مشکل مواجه خواهد کرد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین این مصوبه بیش از آنکه سبب رغبت اقدام به سربازی شود، به نفع سربازان و مشمولان فراری و غایب و متخلف خواهد بود. از نظر ما این مصوبه نیاز به کار کارشناسی پیشرفته و جلب نظر و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح دارد و ما نیز به دنبال این هستیم تا با رایزنی و صحبت با نمایندگان مجلس آثار و پیامدهای چنین مصوبه‌ای را به آنان نشان دهیم.

کمالی ادامه داد: همچنین برابر بند الف ماده 10 از قانون خدمت وظیفه عمومی، اخذ گواهینامه رانندگی منوط به تعیین تکلیف خدمت سربازی است و زمانی که متقاضیان تکلیف سربازی خود را مشخص نکرده‌اند، امکان دریافت گواهینامه نخواهند داشت.

وی همچنین درباره شرایط گواهینامه به ایسنا گفت: طبق قانون متقاضیان دریافت گواهینامه باید یا دارای معافیت موقت بوده یا وضعیت سربازی خود را به طور کامل تعیین تکلیف کرده و کارت پایان خدمت و معافیت دریافت کرده باشند، در غیراینصورت گواهینامه رانندگی به آنان تعلق نخواهد گرفت.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره تمدید گواهینامه نیز گفت: برای تمدید گواهینامه نیز همین قوانین وجود دارد و فردی که سربازی‌اش را تعیین تکلیف نکرده باشد، نمی‌تواند گواهینامه دریافت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 03 آذر 1394 ، کد مطلب : 94090302003 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین