پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
مشهد ـ معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از عوارض‌های ازدواج دیر هنگام افت شاخص‌های سلامت در سطح جامعه است.

شعارسال: محمد اسلامی ظهر سه شنبه در همایش آموزشی ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه که با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا سلامت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمایل به ازدواج بین دختران و پسران وجود دارد با این تفاوت که به لحاظ طبیعی این تمایل در دختران بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی می‌توان شمار جوانان مجرد را کاهش داد، افزود: با اطلاع رسانی می‌توان از ازدواجهای دیر هنگام و از عوارض‌هایی که در پی آن به وجود می‌آید جلوگیری کرد، که یکی از این عوارض‌ها، افت شاخص‌های سلامت در سطح جامعه است.

معاون دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ و نیم میلیون نفر جوان مجرد در کشور وجود دارند که در سن ازدواج هستند اما به دلایلی ازدواج خود را به تاخیر انداخته‌اند، تصریح کرد: این تعداد در صورتی که بدانند ازدواج آن‌ها باعث بهبود شاخص سلامتشان میشود، این اقدام را به تاخیر نمی‌اندازند.

وی با اشاره به چند شاخصی که در زمان تاخیر ازدواج جوانان تاثیر دارد، گفت: عواملی از جمله فردی، فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی در این راستا دخیل هستند و از آن جایی که ازدواج در جامعه دینی و فرهنگی اسلام ارزش محسوب می‌شود باید نسبت به تاخیر در این مهم اقدام شود.

اسلامی در خصوص آمار موالید، ابراز کرد: در پایان سال ۹۴، یک میلیون و ۵۷۰ هزار تولد در کشور ثبت شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۴۰ هزار نفر افزایش داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 16 آذر 1395، کدمطلب: 3842825 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
حدود 12 میلیون تحت فشار و دارای پتانسیل بیماری روحی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین