پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
در دنیا بین ۳۷ تا ۳۸ میلیون نفر مبتلا به ویروس HIV هستند؛ انتقال این ویروس از راه مقاربت جنسی شایع‌ترین راه انتقال ایدز محسوب می‌شود و اینجاست که آیه ۳۲ سوره مبارکه إسراء جلب توجه می‌کند و یکی از وجوه نظر خاص قرآن درباره «زنا» برملا می‌شود.

شعار سال:

95 درصد مبتلایان به ایدز در کشورهای در حال توسعه کسانی هستند که «رفتارهای پرخطر» از خود نشان می‌دهند و چون مقاربت جنسی شایع‌ترین رفتار انتقالی است؛ می‌توان گفت که راه اصلی شیوع این بیماری خطرناک «رفتار پرخطر جنسی» است.

آنچه که از آن به عنوان «رفتار پرخطر جنسی» نام برده می‌شود؛ طبیعتا در دایره روابط انحصاری و ضابطه‌مند زن و شوهری جای نمی‌گیرد؛ بلکه مربوط به افرادی است که به علت عدم تأهل و یا تنوع طلبی و برقراری رابطه جنسی خارج از دایره زناشویی، مرتکب «رفتارهای جنسی بی قید و ضابطه‌» می‌شوند.

رفتار جنسی ضابطه‌مند از نظر اسلام رفتاری است که در پی عقد ازدواج و در رابطه زناشویی شکل می‌گیرد، و رفتار جنسی بی‌ضابطه نیز رابطه‌ای است مبتنی بر هوسرانی صرف که اسلام از آن به عنوان «زنا» نام می‌برد؛ پس می‌توان گفت که «زنا همان رفتار پرخطر جنسی است که اسلام از آن نهی کرده است.»

اکنون با قرار گرفتن آمار بیماریهای واگیرداری همچون ایدز و هپاتیت در صدر شایع‌ترین بیماریهای جهان، به خوبی روشن می‌شود که چرا خداوند در آیه 32 سوره مبارکه إسراء می‌فرماید: «وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِیلًا؛و نزدیک زنا نشوید که کاری بسیار زشت و راهی بد است.» و حال اینکه «بیمار شدن جسم» فقط یکی از وجوه زشتی و بدی این راه است و زنا بدی‌هایی به مراتب خطرناک‌تر و زشت‌تر برای روح انسان و جامعه انسانی در پی دارد.

تقلیل مقام شامخ انسان تا حیوان سیری ناپذیر از شهوت جنسی، تبدیل شدن زن به ابزار مردان شهوتران، نابودی بنیان خانواده به عنوان محمل اصلی عشق و تربیت نسل آینده یک کشور و شاید صدها و هزاران آسیب، وجوهی دیگر از زشتی و بدی «زنا» باشد که سبب شده است تا خداوند بفرماید «نزدیک زنا نشوید».

در 4 سال اخیر متأسفانه ابتلا به این بیماری از راه رابطه جنسی در حال پیشی گرفتن از ابتلا از طریق سرنگ آلوده معتادان تزریقی است؛ در همین مدت میزان ابتلای زنان از 16 درصد به 40 درصد رشد کرده و سن ابتلا نیز که در گذشته اغلب بالای 25 سال بود اکنون به کمتر از آن کاهش یافته است.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 1395، کد مطلب: 1257206 : www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شادباش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
چه ارتباطی داشت(هر چند بی ارتباط هم نیست)؟ ولی نباید اینگونه همسان و هم سطح پنداری صورت پذیرد.
قرآن می گوید نزدیک زنا نشوید ، چون زنا نوعی تهاجم خاموش به کانونی ترین هسته آرامش دیگران(تهاجم به خانواده) است. چنین تهاجمی طرف مقابل را به افراطی گری جهت برخورد و حتی دور افتادن از کار و زندگی شخصی بخاطر مقابله با مهاجم و کسب اطمینان برای عدم وقوع دوباره، واردار می کند.
در زاویه دید دیگر، ممکن است قربانی تهاجم، با افراطی گری و حتی کم اندیشی، خود تبدیل بنوعی مهاجم شود. چنین رفتارهای انعکاسی، باعث نابودی جامعه و حیات اجتماعی افراد شده و شهروندان را تبدیل به منفعت طلبان خودخواه کم عاطفه مسئولیت ناپذیر می کند.
ربط دادن زنا به بیماری تنها جنبه خیلی خیلی پایین ارتباط بین متغییرهای مورد بررسی در بحث است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین