پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار ایجاد گرمخانه برای زنان بی خانمان در این کلانشهر شد.
شعارسال: به نقل از روابط عمومی شورای هر کرج، فاطمه آجرلو اظهار داشت: خوراک، پوشاک و مسکن نیازهای سه گانه انسان‌ها برای برخورداری از یک زیست ساده هستند که هرگاه خللی در تامین هر یک از آنها ایجاد شود، جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی افزود: برخی افراد که از آنان تحت عنوان «بی خانمان» یاد می‌شود، از دسترسی به خوراک، پوشاک و سرپناه آبرومند محرومند و فقر و تنگدستی چهره زندگی شان را نازیبا کرده است؛ تا جایی که سهم آنها از منابع و نعمت‌ها تنها سقفی کاغذی و گذراندن روزگار در مخروبه‌ها است و اگر مشمول ترحم دیگران نشوند، باید در میان پسماند رستوران‌ها به دنبال وعده‌های غذایی باشند.

عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: علاوه بر دلسوزی مردم و خیرین برای بی خانمان‌ها که ریشه در فرهنگ و باورهای مذهبی این ملت دارد، قانون نیز تکالیفی را متوجه برخی نهادهای حمایتی و اجتماعی کرده تا مسئولان نسبت به محرومان و فقرا دچار بی حسی و عادت نشوند؛ قوانینی که عمل به آنها برای برخی خوشایند نیست و در مسیر حمایت از بی خانمان‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

آجرلو خاطرنشان کرد: امسال و به لطف پیگیری ویژه شهردار کرج، شهرمان صاحب گرمخانه آقایان شد و آنطور که مدیران شهری وعده کرده‌اند در آینده شاهد افزایش تعداد این مراکز حمایتی خواهیم بود اما انتظار شورا توجه همزمان به زنان بی خانمان و ایجاد سقفی برای ساماندهی این قشر نیازمند می‌باشد.

این عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه زنان به لحاظ ساختار وجودی و فلسفه خلقت دارای حساسیت‌ها و لطافت‌های بسیاری هستند، حضور آنان بدون سرپناه و حمایت مدنی در جامعه را بسیار آسیب‌زا توصیف کرد و بیان داشت: بر اساس قانون، اداره امور آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری‌ها ه بویژه در مراکز استان‌ها موظف به ایجاد سرپناهی تحت عنوان «گرمخانه» برای اقامت کارتن خواب‌ها و در راه ماندگان هستند و با پذیرش آنها از شامگاه تا سپیده دم علاوه بر آنکه به تقویت امنیت عمومی کمک می‌کنند، مانع از مرگ عده‌ای بی گناه به دلیل سرمازدگی، گرسنگی و سایر مشکلات می‌شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد همسو با توجه دولت تدبیر و امید به «حقوق شهروندی»، مدیریت شهری کرج به دنبال راهکارهای لازم برای راه‌اندازی گرمخانه برای زنان بی خانمان در این کلانشهر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مهرخانه، تاریخ انتشار: 20 دی 1393، کدخبر: ۱۴۷۵۰، www.mehrkhane.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین