پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با تأکید بر اینکه آمار دقیقی از کارتن‌خواب‌ها در کلان‌شهر کرج وجود ندارد، گفت: معضل کارتن‌خوابی در شهرستان‌های استان کمتر به چشم می‌خورد.

شعار سال: حمیدرضا عسگری مورودی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری دقیق از کارتن‌خواب‌ها در استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: آمار دقیقی از کارتن‌خواب‌ها در استان البرز و کلان‌شهر کرج وجود ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه معضل کارتن‌خوابی در شهرستان‌های استان کم‌رنگ‌تر است، گفت: این معضل در مرکز استان بیشتر به چشم می‌خورد.

عسگری مورودی به وجود گرمخانه در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: به همت استانداری البرز و شهرداری کرج گرمخانه آقایان در کرج راه‌اندازی شده است و روزانه ۱۲۰ نفر از کارتن‌خواب‌ها در این گرمخانه خدمات دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان و متولیان استان برنامه‌ای برای راه‌اندازی گرمخانه ویژه بانوان دارند یا خیر، گفت: مقررشده است با همکاری شهرداری کرج و سازمان‌های مردم‌نهاد گرمخانه بانوان در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز ادامه داد: با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد کارگاه‌های حرفه‌آموزی برای بانوان کارتن‌خواب راه‌اندازی می‌شود تا از این طریق بانوان بی‌خانمان به امرارمعاش بپردازند.

*۲۸ محله حاشیه نشین در استان البرز وجود دارد

عسگری مورودی در پایان، به وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج اشاره کرد و گفت: در محلات حاشیه‌نشین فقر فرهنگی، بهداشتی و آموزشی وجود دارد و بسیاری برای کسب موقعیت شغلی به کرج می‌آیند ولی به دلیل هزینه‌های بالا مجبور به سکونت در حاشیه شهرها می‌شوند و همین موضوع به معضل کارتن‌خوابی دامن زده است.

آبان ماه جاری استاندار البرز با اشاره به روند رو به رشد سکونتگاه‌های غیرمجاز در این استان گفته بود: ۲۸ محله حاشیه‌نشین در استان البرز وجود داردوکلان‌شهرکرج از لحاظ مهاجرت رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

سید حمید طهایی استاندار البرز با اشاره به روند رو به رشد سکونتگاه‌های غیرمجاز در استان نیز، گفته بود: سکونتگاه‌های غیررسمی این استان در قالب ۲۸ محله در نقاط مختلف ایجادشده است باید توجه ویژه‌ای به این پدیده شود به همین منظور اتاق فکر سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل‌شده است.

در پایان باید گفت؛ وجود چهار زندان ملی و استانی مستقر در البرز موجب افزایش پدیده حاشیه‌نشینی و کارتن‌خوابی شده است. نبود آمار رسمی از کارتن‌خواب‌ها در استان معضل بزرگ به شمار می‌رود و نمره منفی در کارنامه مسئولان استان است که باید توسط متولیان امر مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

معضل کارتن‌خوابی در حالی در البرز در حال افزایش است که این استان مُهر مهاجر پذیری بر پیشانی دارد و مسئولان امر برای این پدیده تا کنون برنامه مدونی ارائه نکرده اند. به همین منظور ضروری به نظر می‌رسد همه دستگاه‌های حمایتی مثل شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی همراه با سایر نهادهای مردمی فعال برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی به وظیفه خود عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آذر 1394، کد مطلب: 2985406: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین