پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
عضو اتاق تهران گفت: مکانيزه شدن زمين‌هاي کشاورزي در راستاي افزايش بهره‌وري و رقابت‌پذيري در اين صنعت، نيازمند تجميع املاک کشاورزي است که بايد تعاوني‌هاي شهري و روستايي زير نظر سياست‌هاي کلان دولتي و به‌تناسب هر منطقه، راهکارهاي مناسبي را ارائه کنند.

شعار سال: احمد صادقيان، رئيس کميسيون کشاورزي و صنايع غذايي اتاق بازرگاني ايران درباره نياز صنعت کشاورزي به مکانيزه شدن آن براي افزايش بهره‌وري و کاهش قيمت تمام‌شده، ب اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين نيازهايي که امروز براي مکانيزه کردن زمين‌هاي کشاورزي به آن نيازمنديم، تجميع املاک کشاورزان است، اما به خاطر کاهش وسعت و مقياس زمين‌هاي کشاورزي، ديگر هزينه مکانيزه کردن براي اين زمين‌ها از توجيه مالي خارج‌شده است.

وي ادامه داد: پس از انجام اصلاحات ارضي در سال42 و تکه‌تکه شدن اين زمين‌ها براي تقسيم ارث، وسعت زمين‌هاي کشاورزي با کاهش شديدي مواجه شد و از سوي ديگر با توجه به اينکه قشر کشاورز با محدوديت شديد مالي مواجه هستند، اصولاً هزينه‌هاي مکانيزه براي کشاورزان گران تمام مي‌شود.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اين که امروز کشاورزان نيازمند تجميع هستند،تصريح کرد: تاکنون فرمول عکس اصلاحات ارضي ارائه نشده است و هيچ راهکاري نسبت به تجميع املاک داده از سوي دولت يا هيچ نهاد ديگري تاکنون پيشنهاد هم نشده است، اما بايد تعاوني‌هاي شهر و روستايي به‌گونه‌اي دست‌به‌کار شوند تا با شناخت محيطي از اين موضوع، راهکار مناسبي را نسبت به هر سرزمين پيدا کنند.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق بازرگاني تهران تاکيد کرد: مکانيزه شدن صنعت کشاورزي در راستاي بهره‌وري بالا براي رقابت‌پذير شدن اين صنعت جزو نيازهاي اساسي کشور براي ورود به WTO است؛ زيرا به‌محض ورود به اين سازمان، نبايد تازه راهکار بهبود ساختار توليد را داد و از امروز بايد درصدد تغيير شرايط توليدي در کشور کنيم.

اين فعال اقتصادي درباره رقابت‌پذيري در صنعت کشاورزي نيز گفت: امروز در برخي از کالاها نظير محصولات باغي توان رقابت در بازار وجود دارد اما اين رقابت همواره با طعم مشکلات فراوان ريز و درشت همراه است، تحريم‌ها،مکانيزه نبودن زمين‌ها، نبود کارخانه‌هاي فرآوري جزو اساسي‌ترين مشکلات اين حوزه است که اميدواريم دولت به کشاورزان روي خوش هم نشان دهد.

صادقيان در پايان گفت:دولت بايد با سرمايه‌گذاري و تشويق کشاورزان انگيزه و محيط ريسک‌پذير را براي اين افراد فراهم کند تا انگيزه کار و قعاليت کشاورزي که امروز در بسياري از شهرها رو به کاهش است، با رشد انگيزه، توليد و بهره‌وري مواجه شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 1 آذر 1394، کد مطلب: -:www. mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین