پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
دادستان کل کشور توضیحاتی را درباره بابک زنجانی، حادثه منا، پدیده شاندیز و موسسه ثامن‌الحجج ارائه داد.

شعارسال : حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز در کاخ دادگستری برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پدیده شاندیز اظهار داشت: تمام اقدامات قضایی که در مورد این پروژه انجام شد طبق حقوق مردم بوده و نگرانی‌ها این است که مردم فقط بخاطر اینکه تصورشان این بوده که می‌توانند با یک سرمایه‌گذاری بخشی از مشکلات خود را حل کنند این کار را کرده‌اند.

وی ادامه داد: اقداماتی در دادستانی مشهد انجام شده و همواره دادستانی و بخشی دیگر از دستگاه‌های اجرایی کمیته‌ای را تشکیل داده‌اند تا مسائل را در جهت حفظ حقوق مردم پیگیری کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به حادثه منا تصریح: روز گذشته جلسه‌ای با حضور سازمان حج وزارت امورخارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و بخش‌هایی که می‌توانند حقوق جان باختگان منا را پیگیری کنند، داشتیم.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری فرموده‌اند مبنی بر اینکه این امر نباید فراموش شود ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: البته خط مقدم این قضیه وزارت امورخارجه است که در این رابطه یادداشت به آقای بانکی‌مون دبیر کل سازمان ملل برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ارسال کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: مسئله منا نامشخص است و تلاش سعودی‌ها آن است که ابعاد این قضیه برای جهانیان روشن نشود ما معتقدیم باید ابعاد این فاجعه عظیم روشن شود.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم آینده امنیت حج تأمین شود باید ابعاد این قضیه روشن شود لذا تأکید می‌کنم که مسئله حادثه منا باید پیگیری شود، قرار شد سازمان حج و بخش‌‌های حقوقی یک کمیته حقوقی زیر نظر معاونت کنسولی وزارتخارجه تشکیل و از این هفته فعال شود و ما هم به عنوان دادستانی کل موضوع را پیگیری می‌کنیم تا این مسئله و حقوق جان‌باختگان با گذشت زمان دچار فراموشی نشود.

دادستان کل کشور در مورد اینکه موسسه ثامن‌الحجج در استان البرز تعطیل شده است یا نه، افزود: دادستان کرج حکمی برای تعطیلی موسسه ثامن الحجج استان البرز نداده است. در این مورد بانک مرکزی نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد، لذا این موضوع در دست پیگیری است.

حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بابک زنجانی مدعی شده که 22 میلیارد پول نقد دارد که بخشی از آن بخاطر بدهی‌اش کسر شده، آیا ممکن است اموالی را که در خارج از کشور دارد مصادره شود؟ گفت: وی در مرحله بازجویی نیز چنین ادعایی را داشت، گروه‌هایی به مالزی و برخی کشورها اعزام شدند تا مشخص گردد ادعای وی درست است یا خیر.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: بابک زنجانی مدعی بود در بانک پول دارد اما پیگیری‌هایی که از کشورها انجام شد معلوم شد که این ادعاها صحت ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار شنبه 04آذر 1394 ، کد مطلب : 5405577 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین