پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
علی لاریجانی با تأسف‌آور دانستن اقدام دادستانی مشهد در لغو سخنرانی نائب مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینگونه رفتارهای تک‌روانه در مستندترین وجه آن، خود عامل تفرقه و انشقاق در ساختارهای کشور و بروز اختلاف می‌شود که به هیچ‌وجه مصلحت کشور آن هم در شرایط حساس فعلی نیست.

شعار سال: علی لاریجانی در نشست علنی سه‌شنبه 2 آذرماه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود،‌ اقدام دادستانی مشهد برای لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس و پلمپ مکان سخنرانی علی مطهری را «تأسف‌آور» توصیف کرد و افزود: قانون‌گذار، شورای تأمین را برای بررسی همین امور در نظر گرفته است. فرضا اطلاعاتی به دادستانی مشهد رسیده که این سخنرانی با مشکل امنیتی مواجه خواهد شد، راهکار آن طرح موضوع در شورای تأمین استان و تصمیم جمعی است.

وی تأکید کرد: بنده نمی‌خواهم فعلا قضاوت نهایی داشته باشم چون سخنان دادستان محترم را نشنیده‌ام اما از روز قبل از اربعین که در جریان قرار گرفتم و موضوع را با رئیس محترم قوه قضاییه در میان گذاشتم، ایشان هم ترجیح امر را بحث در شورای تأمین و تصمیم‌گیری در آن می‌دانستند و آقای استاندار خراسان رضوی در تماس با اینجانب گفتند «ما از نظر شورای تأمین استان هیچ مشکل امنیتی پیش‌بینی نمی‌کنیم». وزیر محترم کشور هم در روز اربعین همین معنا را بیان کردند.

لاریجانی ادامه داد: شورای تأمین برای بررسی همه‌جانبه همین امور است که هر نهاد عضو، اطلاعات دست یافته خود را مطرح کند تا در حکومت با نظر صائب و قاطع عمل شود.

این سخنان لاریجانی با «احسنت احسنت» نمایندگان همراه شد و وی افزود: این‌گونه رفتارهای تک‌روانه در مستندترین وجه آن، خود عامل تفرقه و انشقاق در ساختارهای کشور و بروز اختلاف می‌شود که به هیچ‌وجه مصلحت کشور آن هم در شرایط حساس فعلی نیست. البته به نظر می‌رسد استانداران در این‌گونه موارد به عنوان رئیس شورای تأمین استان و مسئول امنیت استان باید دستور صریح به نیروی انتظامی دهند و قبل از بروز حادثه جلوی این اقدامات را بگیرند.

*مأموریت به کمیسیون شوراهای مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با مأمور کردن کمیسیون شوراها و امور داخلی، گفت: لازم است این کمیسیون ابعاد موضوع و همچنین موارد مشابه را که در خبرها آمده است را رسیدگی و نتایج کار را به مجلس گزارش کند. البته نظر مسئولان مربوطه در قوه قضاییه و دولت نیز باید اخذ شود و نظر جامع ارائه شود تا از تکرار این اقدامات در کشور جلوگیری شود.

سکوت رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در برابر حرکت توفنده اربعین غیرحرفه‌ای و بغض‌آلود است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش ابتدایی سخنان خود درباره راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی در مقابل انحطاط و آشفتگی اخلاقی و سیاسی دنیای غرب، بار دیگر راهی نو در مسیر همبستگی اجتماعی بر مبنای معنویت و اخلاق نشان داد.

با یادآوری برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی گفت: مسلمانان اراده قوی خود را در پیمودن راه حسین (ع) به جهانیان نشان دادند؛ گرچه برخی رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در واکنشی غیرحرفه‌ای در مقابل سیل خروشان عاشقان حسین (ع) لب فرو بستند اما چنین بغض رسانه‌ای از ارزش حرکت توفنده اربعین نمی‌کاهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اربعین حسینی علاوه بر اینکه قلوب مومنین را متحول نمود، در مقابل انحطاط با آشفتگی اخلاقی و سیاسی دنیای غرب بار دیگر راهی نو در مسیر همبستگی اجتماعی بر مبنای معنویت و اخلاق نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:پس از توافق هسته‌ای جدای از چند کشور معاند و برخی جریان‌های داخلی آمریکا عموم دولت‌ها و ملت‌ها با نگاه مثبت ابراز تمایل به همکاری‌های گسترده با ایران کردند.

وی ادامه داد: اما از طرف دیگر حدود 50 طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در تقابل با این توافق مطرح شد که در هفته گذشته نیز 2 طرح از تصویب آنان گذشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته عجیب اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ماجرا بود که مدعی شد ایران برجام را نقض کرده است و تصور اینکه با این بهانه اقدامات غیرمعقول و غیرمسئولانه خود را توجیه کند. حال باید دید که آیا این ادعای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حتی در میان مسئولان آمریکایی قابل تأیید است؟

لاریجانی افزود: در طول یک سال و اندی که از توافق هسته‌ای می‌گذرد و حداقل 40 بار مقامات آمریکا و مقامات اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی در این باره و نحوه رفتار ایران اظهارنظر کردند. رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و وزیر انرژی آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل و حتی سرویس‌ تحقیقاتی کنگره، دبیرکل سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر یک چند بار در مورد پایبندی ایران به تعهداتش بیانیه، گزارش و یا اظهارنظر داشتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از حبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 2 آذر 1395، کد مطلب: 161230:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین