پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
با گذشت 7 ماه از ورود دستگاه قضایی به تخلفات شرکت پدیده شاندیز در مانور متقلبانه فروش سهام، این شرکت با ترفندهای جدید و تبلیغات گسترده، به دنبال عادی جلوه دادن اوضاع و بازگرداندن شرایط به گذشت است.
با گذشت 7 ماه از ورود دستگاه قضایی به تخلفات شرکت پدیده شاندیز در مانور متقلبانه فروش سهام، این شرکت با ترفندهای جدید و تبلیغات گسترده، به دنبال عادی جلوه دادن اوضاع و بازگرداندن شرایط به گذشت است.

دی ماه سال گذشته دادستان عمومی و انقلاب مشهد با مانور متقلبانه خواندن نحوه فروش سهام شرکت پدیده شاندیز، دستور منع تبلیغات، خرید و فروش سهام و تعطیلی دفاتر این شرکت را صادر کرد.


متعاقبا مسئولان ارشد دستگاه قضایی از جمله دادستان کل و معاون اول قوه قضائیه نیز با ذکر تخلفات شرکت پدیده در افزایش صوری قیمت سهام و عدم اخذ مجوزهای قانونی برای فعالیت‌های ساخت‌وساز این شرکت، دستور رسیدگی به پرونده آ‌ن را صادر کردند.

* بدین ترتیب با دستور مقامات قضایی، دفاتر فروش سهام شرکت پدیده در شهرهای مختلف کشور یکی پس از دیگری پلمب شد.

بر اساس آخرین اظهارات مقامات قضایی طی چند ماه اخیر برای حفظ حقوق سهامداران، از سایر فعالیت‌های شرکت پدیده در حوزه ساخت‌ و ساز جلوگیری به عمل نیامد و فرصتی چند ماهه به مدیران شرکت داده شد تا پایان مردادماه به تعهدات خود نسبت به بازگرداندن پول سهامداران عمل کنند.

با این حال، آنطور که از سخنان مقامات دستگاه قضایی برمی‌آید، ممنوعیت فروش سهام از سوی شرکت پدیده همچنان به قوت خود باقی است و این شرکت تا زمان تعیین تکلیف سهام‌هایی که طی چند سال اخیر تا زمان ورود دستگاه قضایی در دی‌ماه سال گذشته فروخته و به طور صوری ارزش آنها را بالا برده است، حق فروش سهام جدید یا تبلیغات برای این کار ندارد.

* با این حال، شرکت پدیده با فروکش کردن حساسیت‌های چند ماه قبل، به تدریج در حال بازگشت به رفتارهای سابق خویش است.


به عنوان مثال، شرکت پدیده با تبلیغات وسیع در مسابقات ورزشی خصوصا لیگ برتر فوتبال کشورمان که از چند روز پیش آغاز شد، قصد دارد اینگونه به مردم القا کند که حواشی مربوط به این شرکت به پایان رسیده و عملکرد شرکت به روال طبیعی بازگشته است.

* طبیعی است مردمی که تبلیغات شرکت پدیده را در مسابقات فوتبال به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی تماشا می‌کنند، اینطور تصور می‌کنند که حتما این شرکت از محکمه قضایی با سربلندی بیرون آمده که مجوز تبلیغات به آن داده‌اند.


این رویکرد ساده‌انگاری پرونده تخلفات شرکت پدیده و ادعای رفع پیگیری‌ تخلفات آن در اظهارات اخیر رئیس شرکت پدیده نیز مشخص است.

محسن پهلوان مقدم 11 تیرماه ادعای رفع اتهامات و اثبات حقانیت شرکت را مطرح کرد و گفت: من از تمامی مسئولان تشکر میکنم که در پی رفع اتهام از پدیده در این مدت تلاش کردند . ما به لطف پروردگار یقین داریم دارایی هایمان چندین برابر آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می کردند و البته بازهم اعلام می داریم که به نتیجه کار کارشناسی و قانون تمکین می کنیم و اگر ضرری متوجه مردم بود از محل سهام در اختیار ، جبران می نماییم.

* وی ضمن تشکر از وزارت کشور و دادستانی مشهد افزود: ما از تمامی مسئولان انتظار داریم همچنان که پدیده را در رسانه ها تخریب کردند، حالا که مشخص شده است حرفهایمان درست بوده بیایند از این پروژه ملی و مردمی دفاع کنند.

وی با تقدیر از اقدام دولت برای فرستادن تیم کارشناسی 35 نفره برای بررسی اسناد مالی و دارایی ها و بدهی های پدیده اظهار داشت : خوشبختانه حدود 20 روز است که کار این تیم به اتمام رسیده، اما هنوز نتیجه کار آنها اعلام نشده است و تا این نتیجه اعلام نگردد نمی توانیم جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

همانطور که از سخنان رئیس شرکت پدیده مشخص است، او مدعی است که اظهارات مسئولان قضایی و اجرایی درباره تخلفات این شرکت، نادرست بوده و حتی خواستار جبران اتهامات نسبت‌ داده شده به شرکتش شده است.

بنابراین ضروری است برای پیشگیری از احتمال تکرار رفتارهای خلاف قانون همچون مانور متقلبانه فروش سهام، دستگاه قضایی هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف شرکت پدیده و ادعای رئیس آن درباره رفع اتهامات، اطلاع‌رسانی نماید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت مشرق‌نيوز ، تاریخ انتشار شنبه 10 مرداد 1394، کد مطلب:447430 : www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین