پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۰۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
وزیر تعاون با بیان اینکه در این سه سال، مزد و مستمری را بر تورم پیشی دادیم اما قدرت خرید جامعه و بازنشستگان پایین است، گفت: دولت نمی‌تواند به یکباره شکاف بین دستمزد و هزینه زندگی را جبران کند.

شعار سال: علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح خانه فرهنگ و تلاش شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایرانکه بعد از ظهر امروز در هشتگرد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با دو هدف امروز برای بازدید از کارخانه آمده‌ام، اظهار داشت: وزارت کار در بخش بیمه‌ها رابطه مستقیمی با محصولات این شرکت دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اقتصاد مقاومتی در این شرکت تولید داخلی انجام می‌شود، افزود: ایده خانه‌های فرهنگ کار و تلاش ایده‌ای است که ذیل گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز بحث گفتمان اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، گفت: برنامه‌های رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی امروز به تصویب رسید.

ربیعی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در مجموع بحث فرهنگ کار و تلاش است، ادامه داد: این بحث دارای ۲ بعد معطوف به کارفرما، کارآفرینان و کارگرانی است که در تولید مشغول هستند.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار بیشتری برای افزایش بهره‌وری وجود دارد، گفت: بهره‌وری‌ها در حال حاضر مناسب نیست.

ربیعی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی بخش‌های سخت‌افزاری راحت‌تر است، افزود: بخش‌های نرم‌افزاری آن مانند ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی سخت است.

وی ادامه داد: باید فضایی در کشور ایجاد شود که مردم و نخبگان در زمینه‌های مختلف و افراد در جریان تولید، با تولید بیشتر، در جهت رفتارهای تثبیت شده در جهت گفتمان اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

وزیر کار با اشاره به اینکه کانون‌های گفتمان مورد شناسایی قرار گرفته است، بیان کرد: این کانون‌ها همان کانون‌های پنجگانه است که رهبر انقلاب بیان کردند که شامل دانش‌بنیانی، عدالت‌محوری، مردمی‌کردن اقتصاد، برون‌زایی و درون‌گرایی و رفتن به سمت صادرات و تولید بیشتر در داخل است.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگ کار دچار مشکل هستیم، ادامه داد: در بخش تولید، بهره‌وری پایین است و باید افزایش یابد.

ربیعی با اشاره به اینکه کیفیت تولیدات باید افزایش یابد، بیان کرد: مدارس باید از کودکی فرزندان ما به سمت بحث فرهنگ کار حرکت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌ها در زمینه کتب آموزشی است، ادامه داد: آموزش کارآفرینی در همه سطوح برای افزایش فرهنگ کار از جمله موارد مورد بحث بوده است.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های ما تولید و مصرف کالای ایرانی است، گفت: خانه فرهنگ و تلاش امروز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در واحدهای تولیدی، شناسایی قابلیت‌های هنری و فرهنگی جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی، فرهنگ کسب روزی حلال و استفاده از تولید داخلی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کل این کارخانه در راستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید در بحث نیازهای اولیه مردم به خودکفایی برسیم.

وزیر کار با اشاره به اینکه با تولید برخی از کالاها باید شکنندگی کشور را کاهش داد، تصریح کرد: یکی از این کالاها در زمینه درمان است و باید به سمتی رفت که تاب‌آوری حوزه درمان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان و پایان‌نامه‌های علمی در زمینه‌های دارو و تجهیزات آن خوب است، افزود: بازار ۴۰۰ میلیونی اطراف را داریم و بحث تولید داخل و توجه به خارج در اینجا می‌تواند شکل بگیرد.

ربیعی با اشاره به اینکه آمار دیالیزی‌ها رو به افزایش است، بیان کرد: سالانه نزدیک به ۵ هزار نفر به آمار دیالیزی‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آن‌ها ناشی از شرایط سبک مصرف و زندگی است، افزود: در تولیدات بخش خصوصی و دولتی می‌توان در این زمینه در کشور پاسخگو بود.

ربیعی با اشاره به اینکه همه اقلام دیالیزی تحت پوشش بیمه است، عنوان کرد: مشکلات در بخش‌های ارائه خدمت بود که در حال حاضر بیماران دیالیزی بدون در صف نوبت ماندن می‌توانند درمان شوند.

وی با بیان اینکه بخش‌های ارائه خدمت دیالیزی در بخش‌های دورافتاده وجود نداشت که در حال حاضر وجود دارد، ادامه داد: بخش زیادی از داروها و اقلام این بیماری در این مدت زمانی زیر پوشش رفته است.

وزیر کار با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند به یکباره شکاف بین دستمزد و هزینه زندگی را جبران کند، بیان کرد: در سال‌های گذشته بین تورم و حقوق بازنشستگان ۶۷ درصد فاصله افتاده است.

وی ادامه داد: در این سه سال، مزد و مستمری را بر تورم پیشی دادیم اما قدرت خرید جامعه و بازنشستگان پایین است. در دولت سعی شده با تثبیت وضع اقتصادی و کنترل تورم و از سوی دیگر پیشی گرفتن مزد بر تورم این اوضاع کنترل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهرستان قدس خبر، تاریخ انتشار 23 آذر 95، کد مطلب: 10695: www.ghodskhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
شما دیگه حرف نزن آقای ربیعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین