پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
روستای کوهان شهرستان میامی با وجود سردسیر بودن هنوز از نعمت گاز محروم است و روستائیان همچنان از طریق کوپن و خرید نفت، سوخت زمستانی خود را تامین می کنند.
شعارسال: در حالی که ماه دوم فصل پاییز هم رو به پایان و 3 روز به زمستان 95 باقی نمانده است یکی از دغدغه‌های روستائیان تامین سوخت در فصول سرد می باشد.

طرح گازرسانی در استان سمنان پیشرفت خوبی داشته است و به بیش از85 درصد از روستاهای واجد شرایط گازرسانی صورت گرفت اما گازرسانی به برخی از روستاهای بالای 100 خانوار استان هنوز صورت نگرفته است و روستائیان با مشکلات عدیده ای در فصل سرما روبرو هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، "داشتن جمعیت بیش از 20 خانوار یکی از شرایطی است که روستاها باید برای برخورداری از گازرسانی باید آن را دارا باشند" این درحالی است که روستاهایی هستند که جمعیتشان از 100 نفر بالاتر می باشد اما هنوز گازرسانی در آنجا صورت نگرفته است.

روستای کوهان یکی از روستاهای استان سمنان است که با جمعیتی بالغ بر 1000نفر با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که این باعث نارضایتی روستائیان شده است.

این روستا در 30 کیلومتری بخش مرکزی شهرستان میامی قرار دارد که با وجود آب و هوای خشک و سردسیری هنوز از نعمت گاز برخودار نشده است.

باتوجه به اینکه زندگی در روستا مشکلاتی را دارد باید مسئولین استانی و شهرستانی توجه ویژه ای به روستاها و روستائیان داشته باشند تا مهاجرت صورت نگیرد و روستاها خالی از جمعیت نشوند و حاشیه‌نشینی در شهرها افزایش نیابد.

در همین خصوص، قربانپور یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کوهان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به مشکلات گازرسانی در این روستا گفت: لوله های گاز در این روستا کشیده شده و برای عملک گذاری نیز کارهای علامت گذاری صورت گرفت اما هنوز گازرسانی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی روستای کوهان نفت با اشاره به اینکه اقدامات لوله کشی و علمک گذاری از سال گذشته در این روستا شروع شد، افزود: لوله کشی گاز در این روستا در شهریور ماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه پیگیری هایی که صورت گرفته قرار بود از اوایل مهرماه علمک گذاری ها تمام شود؛ اظهار کرد: در این روستا کار گازرسانی فقط به علامت گذاری ختم شد و علمک نگذاشته اند.

وی همچنین تصریح کرد: کوهان در منطقه کلاته های شرقی قرار دارد و 12-13 روستا را دربر می گیرد و به هر روستای کوهان، بکران، شریف آباد و... 6 علمک دادند اما به بقیه روستاها هنوز علمک نداده اند.

قربانپور با اشاره به اینکه پیمانکار گازرسانی در این روستا از نظر بودجه ضعف داشت، گفت: آنچه فرمانداری و شهرداری عنوان می کنند کمبود بودجه است که این باعث شده کار گازرسانی در این روستا به کندی صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی روستای کوهان، نفت را سوخت اصلی مردم روستا برای تامین گرمایشی برشمرد و افزود: اهالی روستا نفت را به صورت سهمیه بندی تهیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه این سهمیه بندی در سالهای گذشته هم وجود داشته است، اظهار کرد: هر نفر در ماه 80 الی 100 لیتر سهمیه نفت دارد که روزانه می توانند آن را دریافت کنند.

قربانپوربا اشاره به اینکه توزیع نفت در بین روستائیان در پمپ بنزنی روستای کوهان صورت می گیرد، بیان کرد: توزیع سوخت رسانی در این روستا به خوبی انجام می شود اما توقعااتی در روستاها وجود دارد که باعث می شود کار سوخت رسانی به مشکل بربخورد.

این عضو شورا با انتقاد از اینکه با یک ماشین نمی شود کل روستا را سوخت رسانی کرد، گفت: به موقع نفت به این روستا آورده می شود و همه روزه از ساعت 15 الی 17 نفت توزیع می شود.

قربانپور در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین امر باید به فکر روستائیان باشند و در صدد حل معضلات موجود در روستاها برآیند تا حداقل در فصل زمستان دچار مشکلات اینچنینی نباشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کدخبر: 981119 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین