پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
روستاها در توسعه اقتصادی نقشی اساسی ایفا نموده و اگر به زیرساخت‌های توسعه روستاها کمتر توجه شود، اقتصاد کشور از ظرفیت کامل روستاها بی‌بهره خواهد بود.

شعارسال: حضور مسئولان و مدیران بلند پایه در میان اقشار مختلف مردم و شنیدن درددل های آنان از نزدیک از الطاف الهی و از نقاط قوت انقلاب اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌داند و مسئولین نیز با قدرشناسی این نعمت بزرگ و با تکیه بر ساده زیستی می‌بایست حضور خود را در بین مردم پررنگ‌تر نمایند که این حضور می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه باشد.

مقام معظم رهبری در باره لزوم حضور مسئولین در بین مردم می‌فرمایند: رفتارتان باید مردمی، عادلانه و متواضعانه باشد. آقایان! با مردم، گرم بگیرید؛ در مقابل مردم تواضع کنید؛ به میان مردم بروید؛ در موارد مقتضی به خانه های مردم سر بزنید... مردم ببینند کسی از خودشان است؛ مبادا خیال کنید که اگر کسی منقطع از مردم باشد، هیبت بیشتری پیدا می کند؛ نه، هیبت برای مسئولان خوب است که مردم نسبت به آنها حساسیت داشته باشند؛ اما این هیبت با رفتار معنوی شما حاصل می شود.

در بازدید و رسیدگی به امور مردم توسط مسئولین، اولویت‌بخشی به سلامت ساکنان مناطق محروم، امری ضروری است. ساکنان دهستان قلایی طی سالیان گذشته بارها از نبود امکانات بهداشتی و درمانی مطلوب انتقادات شدید داشته‌اند. هرچند در گذشته‌ها در راستای بهداشت این مناطق اقداماتی صورت گرفته اما این اقدامات با آنچه نیاز مناطق محروم است، فاصله بسیاری داشته است.

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی در حرکتی تحسین‌برانگیز اقدام به ایجاد برنامه‌ ده‌گردشی و بازدید از مناطق محروم دو شهرستان سلسله و دلفان کرده و هدف خود از این برنامه را توجه هر چه بیشتر به مناطق محروم و اولویت دادن به رفع دغدغه‌های اهالی این مناطق عنوان کرده است.

در پی بازدیدهای نماینده دلفان و سلسله و همراهی مدیران شهرستانی از برخی مناطق محروم شهرستان سلسله از جمله قلایی، اهالی این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوبی بهره‌مند شده‌اند.

در برنامه ده‌گردشی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تاکنون 1000 نفر از ویزیت و داروی رایگان بهره‌مند شده‌اند. وی گفته است: «مسئولین و متولیان امور روستاها از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، دامپزشکی و بخشداران محترم مرکزی و فیروزآباد در این طرح با بنده همراهی می‌کنند و در مرحله اول مشکلات روستاها را با حضور مسئولین شهرستانی رسیدگی می‌کنیم و در مراحل بعد، اگر مشکلات روستاییان حل نشود، پیگیر رفع مشکلات آنان از طریق مسئولین استانی و کشوری خواهیم بود.»

چنانکه رستمیان عنوان کرده است، روستاها و مناطق محروم دو شهرستان دلفان و سلسله در اولویت برنامه کاری وی قرار دارند و عمده دلیل این حرکت، رفع محرومیت‌زدایی از چهره شهرستان‌های سلسله و دلفان و نیز توجه به روستاها به عنوان محور توسعه اقتصادی است.

بارها در سخنرانی‌های بسیاری از مدیران و مسئولان شنیده شده که روستاها در توسعه اقتصادی نقشی اساسی ایفا می‌کنند اما در کنار این مطلب باید به این نکته اساسی نیز توجه شود که اگر به زیرساخت‌های توسعه روستاها از جمله توجه به سلامت روستاییان، بیمه درمانی و بیمه کشاورزی، توسعه راه‌های مواصلاتی و تسهیل دسترسی روستانشینان به مناطق شهری و... کمتر توجه شود، اقتصاد کشور از ظرفیت کامل روستاها بی‌بهره خواهد بود و تردیدی نیست که اگر نقش مؤثر و سازنده روستاها و تلاش روستاییان زحمت‌کش نبود، استقلال اقتصادی کشور نیز متأثر از آن می‌شد. وابستگی اقتصادی به سایر کشورها بر روابط بین‌المللی و مناسبات سیاسی نیز تأثیر خواهد گذاشت؛ بنابراین سخنی به گزاف نیست اگر گفته شود اساس پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور، اولویت دادن به توسعه روستاهاست.

از آنجا که نماینده سلسله و دلفان، بارها بر توسعه روستاها و توجه بیش از پیش به مناطق محروم تأکید کرده و در راه رفع غبار محرومیت از چهره مناطق کمتر توسعه یافته دو شهرستان‌های دلفان و سلسله قدم‌های استواری برداشته، این حرکت لازم به تقدیر است اما واقعیت این است که زخم محرومیت در این مناطق بسیار عمیق بوده و نیاز به پیگیری‌های مجدانه و همراهی کامل سایر دستگاه‌ها دارد تا محرومیت، این زخم ناسور سالیان دراز از پیکره سلسله و دلفان به طور کامل رخت بندد.

امید می‌رود با تلاش و پیگیری‌های مضاعف و رایزنی‌هایی که با مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی صورت می‌گیرد، در آینده شاهد آن نباشیم که از فقر و محرومیت در برخی مناطق سلسله ودلفان یا نبود امکانات رفاهی در این مناطق سخنی به میان آید و به حق هم انتظار می‌رود تا همه نیازهای اساسی مناطق محروم از جمله بهداشت، راه، مدرسه، مسکن و... مرتفع شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی لرسو، تاریخ انتشار: 25آبان1395، کدخبر: 20229: www.loreso.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
ایجاد بی ضابطه زیر ساخت ها هم بسیار هزینه بر است. لذا در هر کجا و به هر صورت نمی شود انتظار افزایش زیر ساخت ها را داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین