پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
معاون رئیس جمهوری در امور مناطق روستاهای کشور گفت: تمرکزگرایی در اداره کشور سبب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود.
شعار سال
سید ابوالفضل رضوی در نخستین نشست مشترک شورای اسلامی استان خراسان رضوی و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مشکلات روستاییان متعدد است بخشی مربوط به مدیریت داخلی روستا و بخش دیگر مربوط به نیازهای روستاییان بوده که گاهی این 2 مسئله با هم اشتباه شده و این موضوع بر مشکلات روستاییان می‌افزاید.

معاون رئیس جمهوری در امور مناطق روستاهای کشور با اشاره به اینکه در تعریف روستاها در قانون دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: در قانون، روستا سکونت‌گاهی است که از 20 خانوار با 100 نفر جمعیت تشکیل می‌شود و اگر از این مقدار کمتر باشد آبادی به حساب می‌آید که خدمات مناسب به آن ارائه نمی‌دهند، در حالیکه روستا واحد تولیدی، مسکونی و اجتماعی است و با این نوع نگاه به روستاها نظام کشور متحول می‌شود.

وی تصریح کرد: تحول ناپذیری سیستم برنامه‌ریزی کشور یکی از مشکلات بزرگ است، همچنین تمرکزگرایی که سبب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود نیز از دیگر مشکلات بوده و امروزه این مسئله یکی از عوامل تهدیدکننده امنیت کشور است.

رضوی با بیان اینکه روستاییان نیاز به خدمات مختلف دارند، عنوان کرد: روستاییان فقط با جهاد کشاورزی ارتباط ندارند که مدیریت بخش روستایی را به جهاد کشاورزی بدهیم بلکه حل مشکلات آنها مربوط به بخش‌های مختلف است.

معاون رئیس جمهوری در امور مناطق روستاهای کشور ادامه داد: توسعه کشور از روستا آغاز شده و ادامه توسعه نیز به وسیله روستاها امکان پذیر است، باید کوچک را تبدیل به بزرگ کنیم تا توسعه ایجاد و تمرکززدایی مناسب انجام شود.

وی در ارتباط با مشکلات اصلی روستاییان، گفت: یکی از مشکلات مسئله کمبود درآمد و شغل مناسب برای روستاییان در 22 استان کشور است به طوریکه میزان درآمد در این مناطق کمتر از هزینه خانوار است، همچنین علیرغم اینکه 93 درصد تولید در روستاها است اما 60 درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی نصیب شهرنشینان می‌شود و این مشکل بزرگی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 شهریور95 ، کد مطلب::1168180 www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین