پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
عبدالمجید نژاد صفوی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران به میزبانی اداره راه و ترابری دامغان ضمن اشاره به اجرای ۲۵ طرح راه سازی در استان سمنان اظهار داشت: احداث جاده چنداب به گرمسار به طول ۹۰ کیلومتر، احداث جاده گرمسار به سیمین دشت به طول ۱۷ کیلومتر، احداث باند دوم محور […]

شعار سال: عبدالمجید نژاد صفوی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران به میزبانی اداره راه و ترابری دامغان ضمن اشاره به اجرای ۲۵ طرح راه سازی در استان سمنان اظهار داشت: احداث جاده چنداب به گرمسار به طول ۹۰ کیلومتر، احداث جاده گرمسار به سیمین دشت به طول ۱۷ کیلومتر، احداث باند دوم محور دامغان به معلمان به طول ۱۳ کیلومتر، احداث تقاطع هم سطح محور مومن آباد به سمنان، احداث تقاطع غیر هم سطح درجزین به سمنان، آسفالت و روکش محور دامغان به دیباج به طول چهار کیلومتر و آسفالت و روکش محور سمنان به فیروزکوه به طول ۱۱ کیلومتر از مهم ترین طرح های در دست اجرای اداره کل راه و ترابری استان است.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار لازم تقاطع غیر هم سطح درجزین به سمنان، محور و روکش آسفالت شاهرود به میامی، احداث تقاطع هم سطح میامی، بخشی از قطعه یک محور عباس آباد به کاهک در مسیر میامی به سبزوار، بهسازی و روکش آسفالت محور میامی به جاجرم و راه روستایی حسین آباد به کالپوش و جاده دسترسی جنگل ابر شاهرود تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

۱۲ نقطه حادثه خیز استان سمنان اصلاح شد

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان از وجود ۱۸ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و افزود: با انجام کار فنی و کارشناسی طی سال گذشته ۱۸ نقاط حادثه خیز که بیشترین تصادفات را در این نقاط داشتیم در دستور کار قرار گرفت که ۱۲ نقطه تاکنون اصلاح و بهسازی شده است.

نژاد صفوی با یاد آوری اینکه در استان سمنان سه هزار و ۷۹۵ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، راه فرعی و روستایی وجود دارد، افزود: برای بقیه نقاط حادثه خیز در استان سمنان نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با رفع آنها میزان تصادفات کاهش پیدا کند.

نقش قابل توجه کریدور شمال به جنوب در کاهش آلودگی های زیست محیطی

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان است که در جریان سفر رئیس جهمور به سمنان از نخستین مصوبات این سفر بود، افزود: این پروژه نقش حیاتی در اقتصاد، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش تلفات جاده ای و افزایش سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران در استان و به ویژه دامغان دارد.

نژاد صفویمبنی بر مطرح شدن انجام پروژه ای با عنوان جاده گرمسار جندق معلمان نیز گفت:بحث مطالعات گرمسار به جندق در سالیان قبل شروع شده و از پروژ ه های مصوب سازمان مدیریت بوده و هیچ اعمال نفوذی نبوده به هر جهت من اگر تصمیمی بخواهم بگیرم اولویت را به خانواده خود میدهم و بعد به دیگران این از طبیعت انسان هاست مگر انسانهای وارسته ، این پروژه مصوب شده و کار شده اما در سال ۹۰ یا ۹۱ فسخ پیمان شده و اعتبارش حذف شده است .

کریدور شمال به جنوب از دامغان میگذرد و به هیچ وجه تعویض یا جابجا نخواهد شد ولی در مبحث اجرا و تسریع در اجرا ما هم خواهان هستیم ولی شرایط اقتصادی اجازه اینکار را نمی دهد امیدوار هستیم که با درایت رهبری در برجام و در هدایت برجام و نظام این مسایل را پشت سر بگذاریم و به شرایط خوب اقتصادی برسیم .

وی ضمن بیان اینکه برای اجرای پروژه ملی کریدور شمال به جنوب و دوبانده شدن محور دامغان جندق معلمان نیز ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، اظهار داشت: ۵۷ میلیارد تومان از این اعتبار در سال ۹۵ و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در سال ۹۶ تخصیص خواهد یافت.

ادغام ادارات کل راه و مسکن و شهرسازی استان سمنان منتفی است

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان در پاسخ به سوال خبر نگار مهر مبنی براینکه شنیده شد این اداره کل با اداره کل مسکن و شهرسازی قرار است در آینده ادغام شوند و اداره کل جدید با عنوان اداره کلراه و شهرسازی استان ایجاد شود، اظهار داشت: در حال حاضر وجود چنین موضوعی را رد می کنم و با پیگیری های که از سوی وزارت راه و شهرسازی داشتیم صحت موضوع را تائید نکرده اند.

نژاد صفوی انجام چنین تصمیمی را از اختیارات وزارت راه و شهرسازی و با توافق استاندار و نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: در صورت تصویب و اجرای این کار در آینده آن را یک تصمیم و اراده ملی می دانم و همه ما باید به آن احترام بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تابع قانون باشیم، خاطرنشان کرد: ولی باید بگویم که بالغ بر دو سال است که شایعه ادغام ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی استان سمنان مطرح می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دامغان نیوز، تاریخ 20 مرداد 95، کد مطلب: 28634: www.damghannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین