پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد نارضایتی های شدید مردمی از بخش های مختلف این بیمارستان هستیم و این بیمارستان خدمات مناسبی را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه نمی کند و این در حالی است که مسئولان این بیمارستان و مجموعه علوم پزشکی شاهرود از رضایتمندی مردم از فعالیت های پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات دهی به بیماران گزارش می دهند.

شعار سال: یکی از رسالت های نشریات انعکاس مشکلات مردم و واقعیات موجود در سطح جامعه و همچنین بررسی عملکرد دستگاههای مرتبط با امور مردم است.

شما عزیزان براحتی می توانید دیدگاه خود را در مورد عملکرد ادارات و دستگاههای مختلف ارائه کنید و متقابلا سعی ما هم بر این خواهد بود تا نظرات شما را به مسئولین مربوطه ارجاع دهیم و در صورت همکاری آنان پاسخ مناسبی را ارائه نماییم.

سوژه مورد نظر ما در این هفته بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود و نحوه خدمت رسانی این بیمارستان و پرسنل به بیماران و مراجعه کنندگان است.

انتظار طولانی بیماران در تنها بیمارستان دولتی شاهرود/مصایب نوبت دهی و گلایه مردم از ارائه خدمات

بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود یکی از مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که در سال 73 در 2 طبقه احداث و در شهریور 1378 با 8 اتاق عمل فعال، بخش ­های مختلف بستری و 313 تخت مصوب مورد بهره برداری قرار گرفت و در طی این سالها تا کنون به مروربخش ­های بستری به 18 بخش و 395 تخت ارتقاء یافت.

این مرکز سانتر ترومای منطقه مجهز به بالگرد می­ باشد همچنین مجهز به دستگاه اکسیژن ساز مرکزی و دو دستگاه بی خطر ساز پسماند­های عفونی (اتوکلاو) می ­باشد و نیز داری سیستم تصفیه بیولوژیک فاضلاب بروش هواده سطحی بوده و پس از کاهش بار آلودگی و به حد استاندارد رساندن پساب خروجی فاضلاب تولیدی وارد شبکه فاضلاب شهری می گردد.

در حال حاضر این مرکز دارای بخش ­های گوش و حلق و بینی، جراحی چشم، داخلی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، اطفال، ارولوژی، ارتوپدی، نورولوژی، روانپزشکی، عفونی، نوزادان، دیالیز، ICU ,CCU ,NICU و نیز بخش ­های درمانگاهی و پاراکلینیکی می ­باشد.

متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد نارضایتی های شدید مردمی از بخش های مختلف این بیمارستان هستیم و این بیمارستان خدمات مناسبی را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه نمی کند و این در حالی است که مسئولان این بیمارستان و مجموعه علوم پزشکی شاهرود از رضایتمندی مردم از فعالیت های پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات دهی به بیماران گزارش می دهند.

اورژانس بیمارستان امام حسین شاهرود ازلحاظ میزان مراجعه‌کننده بسیار شلوغ است.این بیمارستان به تنهایی جوابگوی میزان جمعیت و مراجعات مردمی شهرستان شاهرود نیست و لازم است مراکز درمانی دولتی دیگری در کنار این بیمارستان فعالیت داشته باشند.

همچنین انتقال بیماران شهرستان میامی به بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرودبه دلیل نبود مرکز درمانی مجهز و پرشکان متخصص در این شهر و انتقال مصدومان و مجروحان حوادث رانندگی و تصادفات در محور شاهرود و میامی باعث حجم بالای مراجعات تنها بیمارستان دولتی شاهرود شده است.

در ذیل مراجعه یکی از بیماران به بخش سونوگرافی بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود و نحوه خدمات رسانی پرسنل این بیمارستان آورده شده است:


اپیزود1

صحنه: بیمارستان امام حسین (ع)

قسمت سونوگرافی

بیمار خانمی از یکی روستاهای شاهرود با شرایط خاص شخصاً جهت دریافت نوبت به بخش سونوگرافی مراجعه می کند.

کاغذی روی شیشه هست که روی آن نوشته است: نوبت دهی فقط شنبه، دوشنبه، چهارشنبه. (شیوه جدید برخی ادارات برای عدم پاسخگویی به سوالات مراجعه کنندگان)

ولی او در روز فرد مراجعه کرده... پس می رود!


اپیزود2

همان خانم روستایی مجدداً با کمی دلواپسی در یکی از روزهای زوج مراجعه می کند.

کاغذ جدیدی روی شیشه با این مضمون چسبانده شده است: "نوبت تا فلان تاریخ وجود ندارد، لطفاً سؤال نفرمایید". (جای خالی تکریم ارباب رجوع)


اپیزود3

چشم این خانوم به برگه ای دیگر بر روی شیشه می افتد

" طبق نظر ریاست محترم بیمارستان، پرسنل حق دریافت نوبت برای بستگان درجه ۱دارند".

ناخودآگاه برایش این سؤال پیش می آید که: " آیا واقعا این پرسنل بیمارستان مانند مراجعه کنندگان عادی نوبت را رعایت می کنند و ...؟!این بیمارستان دقیقا چند پرسنل دارد؟ یک عدد سه رقمی، یا چهار رقمی؟".

خستگی بر چهره خانم بیمار موج می زند.برای دقایقی طولانی همانجا بر روی صندلی می نشیند و نظاره گر پرستاران و افرادی است که در حال رفت و آمد هستند.

کاش او هم در این بیمارستان آشنایی داشت...

اپیزود4

بالاخره با رفت و آمدهای مکرر و ساعت ها انتظار نوبت می گیرد. حدود بیست روز تا یک ماه منتظر می ماند. بالاخره درد او را می خورد، یا نه او درد را میخورد!فرقی ندارد.

یک روز مانده به انجام تاریخ سونوگرافی از طرف بیمارستان با او تماس می گیرند و می گویند چه ساعتی باید آنجا باشد.

همچنین به او می گویند: "باید آب فراوان بخوری و بعد برای انجام سونوگرافی به بیمارستان بیایی!"

اپیزود5

خانم مورد نظر در صف انتظار نشسته است. ساعتها انتظار.در افکار خود غوطه ور است، نکند بی حساب و کتاب است!شاید دیمی است یا فله ای!خدا بهتر می داند.

بالاخره با چند ساعت معطلی، با این پا و آن پا کردن های بسیار، بیشتر مریض های درد دار می بیند، اما وسطش صداهای خوشحال، پیتکو پیتکوی جنینی که هنوز نیامده و آنگاه چهره افراد خسته و کلافه از سبک نوبت دهی را برای ثانیه هایی کوتاه شاد می بیند و لبخند به لب همه می آید از صدای قلب پاک ترین آفریده خدا.

اپیزود6

رویمان به دیوار!به کوه اصلا!بنده ی خدا احتیاج به دستشویی پیدا می کند، هنوز هم با این مدل ارائه نوبت ها، زمان نوبتش نرسیده است. امیدی هم ندارد که تا یکساعت دیگر حتی نوبتش شود. همسرش هم خسته از کارگری روزانه به او ملحق می شود.

سه ساعت می گذرد...

اپیزود7

ساعت_۱۱_ونیم شب

کاش پزشک آقا برای آقایان وجود داشت و پزشک خانم برای خانم ها!مگر کمبود نیروی متخصص در این زمینه داریم؟! این نیز بماند....

سونو انجام می شود، برگه ایA5بدون هیج پاکتی دست مریض داده می شود و به سلامت!

براستی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود چقدر پیشرو در امر صرفه جویی است؟؟؟

اما پیش پا افتاده ترین امکانی که باید یک بخش سونوگرافی داشته باشد سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی مثلا هست اما فقط ظاهرش، با دو تابلوی آقایان و بانوان.

اما درها همه قفل!از پرسنل می پرسد به تک سرویس بهداشتی واقع در اورژانس ارجاعش میدهند.

حالا آنها قصد بازگشت دارند، باید نیمی از حقوق امروز شوهر برای گرفتن آژانس تا روستایشان تقدیم شود.

براستی همه جای ایران و جهان همین گونه است؟؟؟؟؟؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 3 مرداد 95، کد مطلب: 826003: www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
یعنی کل شهرستان شاهرود فقط یک بیمارستان دولتی داره؟ مردم هم نمیتونن برای بیماری هاشون خرج های سنگین بییمارستان خصوصی رو متحمل بشن که!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین