پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
فرماندار خدابنده با بیان اینکه مشکل عدم تامین اعتبار از سوی بانک، یکی دیگر از علل نیمه‌تمام ماندن سیلوی ۸۰هزار تنی این شهرستان است،تصریح کرد:
شعارسال: سرمایه‌گذار این سیلو طبق قراردادی که با یک بانک داشته، وعده تامین اعتبار را گرفته است ولی با بانک دچار مشکل شده و بانک نیز از ارائه تسهیلات بیشتر به سرمایه‌گذار خودداری کرده است.

از سال‌های گذشته ساخت یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی در زنجان آغاز شده است و از چهار سال گذشته نیز قرار است این سیلو تا آغاز زمان ذخیره‌سازی گندم افتتاح شود.

به گفته مسئولان سیلوی مذکور با آخرین تکنولوژی روز ساخته شده است و از سال ۹۱ اعلام می‌شود که درصد پیشرفت فیزیکی این سیلو ۹۰ درصد است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.

این سیلوی بتنی در کیلومتر ۵۰ جاده قیدار به همدان و در منطقه‌ بزینه رود شهرستان خدابنده واقع شده است، به گفته سرمایه‌گذار آن دارای ۱۴ کندو بوده و هر یک از این کندوها ۷ هزار و ۱۴۰ تن ظرفیت برای ذخیره‌سازی گندم دارند، دارای دیواره‌هایی است که در زمستان داخل سیلو را گرم و در تابستان داخل آن را خنک نگه می‌دارد و دارای ۱۰۰ سال عمر است.

رسول منصوری،مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳۱ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد، تصریح کرد: امسال میزان خرید گندم بیشتر از سال گذشته بود.

ویبا اشاره به اینکه امسال قرار بود که سیلوی بتنی خدابنده نیز تا زمان آغاز ذخیره‌سازی افتتاح شود بیان کرد: فضای ذخیره‌سازی این سیلو ۸۰ هزار تن است.

باب‌الله فتحی فرماندار خدابنده نیز اظهار کرد: افزایش ظرفیتی که از سوی سرمایه‌گذار ۳۰ هزار تن بوده است که ظرفیت ذخیره گندم را از ۷۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن خواهد رساند.

وی افزود:این سیلو دارای ۱۴ کندو بوده و قطعه قطعه ساخته شدن این سیلو موضوعی است که برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه مشکل عدم تامین اعتبار از سوی بانک، یکی دیگر از علل نیمه‌تمام ماندن این سیلو بوده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار این سیلو طبق قراردادی که با یک بانک داشته، وعده تامین اعتبار را گرفته است ولی با بانک دچار مشکل شده و بانک نیز از ارائه تسهیلات بیشتر به سرمایه‌گذار خودداری کرده است که این امر موجب کند شدن پیشرفت پروژه شده است.

فتحی با بیان اینکه برای رفع این مشکل راه‌حل‌هایی برای سرمایه‌گذار ارائه شده است، خاطر نشان کرد: یکی از این راه‌حل‌ها این است که از سرمایه‌گذار پروژه شرکت سیلو غلات کندو خواسته شده تا با گرفتن یک وام دو میلیاردی حداقل حدود شش سیلو را تا سال آینده راه‌اندازی کند تا با بحران ذخیره گندم نه تنها در خدابنده، بلکه در استان مواجه نباشیم.

این مسئول تصریح کرد: رفع این مشکل در صورت کلی به اراده خود سرمایه‌گذار وابسته است هر چند که استاندار زنجان نیز در سفر خود به خدابنده و در بازدید از این سیلو قول پیگیری این مشکل را به طور اساسی داده است و جلسات متعددی نیز با اداره غله، بانک و جهادکشاورزی، سرمایه‌گذار و منعقد شده و در آینده نیز تشکیل خواهد شد.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اشراق 24، تاریخ انتشار: 2 دی 1395، کدخبر: 32463، www.eshraghonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
اگه به اتمام برسه، باعث جلوگیری از تلف شدن حجم قابل توجهی از گندم تولیدی می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین