پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به برگزاری مانور خانوادگی همزمان با هفته مقابله با بلایای طبیعی گفت: آموزش‌های "محله‌محور" مدیریت بحران در زنجان ارائه می‌شود.
شعارسال: صفی‌الله کرامتی امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان زنجان اظهار داشت: آموزش افراد به‌ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان در حوزه مواجهه صحیح با مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه موثر و ضروری است.

وی به لزوم گسترش آموزش‌ها و فرهنگسازی در سطح جامعه و بین خانواده‌ها ابراز کرد: در این راستا 25 محله در استان زنجان برای آموزش‌های محله‌محور فعالیت دارند که سه مورد از آنها در زنجان واقع است و این طرح‌ها با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان و 4 کشور آسیا است، بیان کرد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی ضروری است و در این راستا اقدامات خوبی توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی با تأکید بر فرهنگسازی برای خانواده‌ها و شرکت این افراد در مانورها ابراز کرد: مانوری به‌شکل هماهنگ همزمان با هفته مقابله با بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

مصطفی بابایی، رئیس هلال احمر شهرستان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش همگانی "خادم" با محوریت خانواده آماده در مدیریت بحران در زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت پایگاههای امداد و نجات هلال احمر همزمان با فصل سرما بیان کرد: پنج نجاتگر در این پایگاههای ثابت و سه نجاتگر در پایگاه‌های سیار حضور دارند و آماده به خدمت هستند.

رئیس هلال احمر شهرستان زنجان به آماده‌سازی مساجد برای اسکان اضطراری درراه‌ماندگان و توزیع مواد غذایی اشاره کرد و گفت: امامزده سید ابراهیم (ع)، حسنیه اعظم زنجان، مسجد نیک‌پی، مسجد روستاهای ذاکر، رجعین و بستان‌آباد از جمله مهمترین مراکز اسکان اضطراری هستند.

وی ابراز کرد: امسال 420 دوره آموزش همگانی امداد و نجات در زنجان برگزار شده که 16 هزار و 400 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 آذر 1395، کدخبر: 1273270 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین