پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
محسن مومنی اظهار داشت: آموزش مقابله با مخاطرات در قالب طرح خادم به مردم شهرستان‌های مختلف استان اصفهان تعلیم داده می‌شود.

شعار سال: وی بیان داشت: طرح ملی خادم با شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» و با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقاء توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در این استان به اجرا در می آید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده است تا سال ۱۴۰۰ خانوارهای اصفهانی برای افزایش تاب‌آوری و آمادگی در برابر حوادث و مخاطرات تحت پوشش «طرح خادم» قرار بگیرند، اظهار داشت: براساس بررسی‌های به عمل آمده هفت شهر استان شامل کاشان، نایین، نجف آباد، سمیرم، چادگان، خوانسار و فریدونشهر به عنوان شهرهای پایلوت اجرای طرح انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طرح ملی خادم در راستای تحقق شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» کلید خورده است، تصریح کرد: در این طرح میزان آمادگی خانوارها با ۱۵ شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم توان، وجود فرد آموزش دیده در خانواده، میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی و سازه‌ای ساختمان، سنجیده می‌شود.

مومنی به اجرای این طرح پس از برگزاری دوره آموزشی تسهیل‌گران و همچنین آموزش داوطلبان و گروه‌های مرجع در شهرهای پایلوت اشاره کرد و افزود: بر این اساس مربیان و اعضای آموزش دیده در ۱۲ نوبت به درب منازل خانوارها در شهرهای پایلوت مراجعه کرده و آموزش‌ها لازم را ارائه می‌کنند.

وی گفت: به هر کدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و همچنین تغییرات سطح آگاهی امدادی خانوار در این مراجعات رصد می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم ۲۰ هزار خانوار در این استان تحت پوشش طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) قرار گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بهشتی ها، تاریخ 18 دی 95 ، کد مطلب:: www.behesht-s.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین