پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری محلات کردستان با عنوان «دوام آبیدر» در سطح استان خبر داد.
شعار سال: آرتیکاس اقبال جمعه شب در حاشیه دوره آموزشی اصول و کلیات هماهنگی اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این برنامه، آموزش منسجم با ادبیات مشخص و هماهنگ برای تمامی کارشناسان و مدیران مرتبط دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کردستان و شهرستان سنندج است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از طرح دوام آبیدر در استان کردستان خبر داد و افزود: این طرح به معنای داوطلبان واکنش اضطراری محلات به‌زودی در سطح استان اجرا می‌شود که پایلوت آن شهرهای مرکز شهرستان‌ها است.

اقبال یادآوری کرد: بر اساس برنامه تدوین‌شده و ساختار سازمانی تعریف‌شده، طرح در دو سطح استانی و شهرستانی و با همکاری سازمان‌های مسوول از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد عملیاتی می‌شود.

وی با یاد‌آوری پنجم دی ماه سالروز زلزله بم، تصریح کرد: بعد از فاجعه بم تلنگری همه ما را به خود وا داشت که «حادثه هیچگاه خبر نمی‌دهد» و آموزش‌هایی در دستور کار قرار گرفت که آگاهی و آموزش، افزایش آمادگی سازمانی و توانمندی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

اقبال خاطرنشان کرد: با برنامه‌ای منسجم و از پیش طراحی‌شده، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و مدیریت کارآمد، آموزش به تمامی افراد جامعه می‌توان حداقل آسیب را در اتفاقات طبیعی و مترقبه و یا غیرمترقبه داشت.

وی با اشاره به آموزش دانش‌آموزان در چند سال اخیر در مقابله با سوانح غیرمترقبه، افزود: مانور زلزله که در سطح مدارس استان امسال برگزار می‌شود یکی دیگر از این آموزش‌ها در این راستا است.

وی به تقویت تاب‌آوری جامعه هنگام رویارویی با سوانح و مشکلات اشاره کرد و افزود: تقویت این مهم در آرامش و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان توسط خود مردم نقش بارزی ایفا می‌کند و در شرایط اضطراری تاب‌آوری جامعه نقش کلیدی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: قبل از وقوع حادثه همه ما باید آمادگی مقابله با هرگونه بحران و سوانح را با آموزش‌های لازم داشته باشیم و با تربیت ماهرترین افراد، سازماندهی، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم همه ارگان‌های امداد و نجات کمترین آسیب و حادثه‌دیده را در زمان بحران داشته باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 13951011000022، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
این طرح ها فقط و فقط نمایشی هستند. ممکن است تا اندازه ای باعث جلب مشارکت مردم بشوند ولی در مدیریت بحران کارآمدی چندانی ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین